James Newton Howard - I Am Legend (2008)

Score
Label: Varèse Sarabande

1. My Name Is Robert Neville (2:51)
  2. Deer Hunting (1:17)
  3. Evacuation (4:27)
  4. Scan Her Again (1:42)
  5. Darkseeker Dogs (2:17)
  6. Sam's Gone (1:56)
  7. Talk to Me (0:56)
  8. The Pier (5:17)
  9. Can They Do That? (2:09)
  10. I'm Listening (2:10)
  11. The Jagged Edge (5:16)
  12. Reunited (7:50)
  13. I'm Sorry (2:22)
  14. Epilogue (4:13)
avatar van JohnWilliams
Lijkt mij een geweldig Score...heeft iemand al demo's gehoord?

Jazzthieve
Wanneer komt ie uit?

Ik dacht 16 Januari...

avatar van JohnWilliams
Er schijnt ook een héél mooi piano thema in te zitten...en we weten allemaal dat Howard daar héél goed in is. Denk bijvoorbeeld maar aan Lady in the Water en aan verscheidende nummers van King Kong, om er rillingen van te krijgen!!!

Het is niet zozeer een pianothema, gezien het met zijn religieuze insteek veel beter tot zijn recht komt in de rendities met koor, strijkers en vocaal, maar prachtig is het.

De score is voor 90% dramatisch, bij tijd en wijlen op een apocalyptisch religieuze manier, met prachtige variaties op het hoofdthema en vooral veel koor en dikke strijkerlagen (met een machtig hoogtepunt in Evacuation).

Darkseeker Dogs en The Pier zorgen voor de duistere zijde van het verhaal, met zware percussie en een agressieve stijl, die een extra gewicht geeft aan het apocalyptische aspect. Niettemin blijft het 't requiem gedeelte van de score die voor het echte vuurwerk zorgt en van I Am Legend James Newton Howards beste score sinds Lady in the Water maakt.

Toch blijf ik het besluit van de regisseur steunen; hoewel minder dan de helft van de hier gepresenteerde score ook daadwerkelijk in de film is beland, en de filmversies vaak het koor missen, was dit de juiste beslissing voor dit eenzame drama.

avatar van JohnWilliams
Waar zat het piano deuntje in wat je de hele tijd hoorde in de film...ik hoorde van andere mensen dat het heel mooi was.

Overigens...weet jij waar je demo's kan horen van deze score?

Het thema wordt in I'm Listening volledig gebracht op de piano.

avatar van JohnWilliams
Oh oké, waneer ik demo's weet te vinden zal ik die gelijk op zetten want hij schijnt érg goed te zijn.

avatar van Azzurro
Deze soundtrack is zo goed! Ik ben fan geworden van J.N. Howard sinds Blood Diamond en deze overtreft Blood Diamond! 4,5*

avatar van JohnWilliams
Weet iemand echt niet waar ik demo's kan beluisteren?

avatar van Sofke
sublieme score
doet me echt alles herbeleven
pianotheme is fantastisch gewoon

avatar van ronnievb
Als er ooit één score ondermijnt is door de regisseur, dan is het deze wel; in de film nauwelijks merkbaar op af en toe de eerste tonen na terwijl de muziek voor mij toch perfect het thema uitdraagt van de film.

Eéntje voor een regenachtige, sombere zondagmiddag.

avatar van JohnWilliams
Inderdaad, ik heb de score eindelijk ook gehoord.
Erg mooie score met echte prachtige tracks. Track 1 is ook erg mooi en dat einde met die synthesyser was helemaal niet zo lelijk ook. Mooiste nummers blijven toch wel track 1, 10 en 14

zeer goede score. dat ik die niet eerder heb beluisterd. het zijn allemaal zeer goede nummers maar nummer 1 en 14 zijn de beste. het is wel een heel drama album.

avatar van dynamo d
I am Legend staat ook in mijn top 10 van 2008 maar beste score van dit jaar blijft toch The Dark Knight.