Black Sabbath - Attention! Black Sabbath (1970)

Metal / Rock
Label: Fontana

1. Paranoid (2:50)
  2. Sleeping Village (3:46)
  3. Warning (10:33)
  4. Evil Woman (3:25)
  5. Black Sabbath (6:16)
  6. Iron Man (6:00)
  7. The Wizard (4:25)
  8. Behind the Wall of Sleep (3:37)
  9. N.I.B. (6:07)
avatar van gijs van e.
Is dit live of een verzamelaar????

Harald
Goedkoope v.erzamelaar uit de serie Attention. Op Attention zijn er een aantal rerelease vinyl alben van verschillenden bands in de handel gekomen die bijna nooit duurer dan 10,--HFL geweest zijn.

avatar van gijs van e.
Niet bepaald de moeite waard dus.

Joy
aan de nummers te zien wel, maar of het ook goed klinkt?

heerlijk hoe die lange nummers overgaan in elkaar ... wereldverzamelaar (was mijn LP kennismaking met sabbath in die tijd)

avatar van kaztor
Dit is dus gewoon het debuutalbum met Paranoid en Iron Man voor het titelnummer in de plek.

avatar van gijs van e.
Nou je het zegt... Eigenlijk wel.

avatar van Phoebe318
Vanavond kwam mijn vader aanlopen met deze LP.
Die zetten we natuurlijk even op hé!

avatar van Dibbel
Aan de hoes hier te zien, is dit de Duitse versie van deze LP.
Ik heb de Engelse versie en die heeft dezelfde hoes als Attention Volume Two, maar dan in het rood. En het label is WWA.
Attention was een budgetserie uit de jaren 70, die ook nog niet eens heel lang heeft gelopen.
Ik heb beide van Black Sabbath gekocht in waarschijnlijk 1975.
Voor 6 gulden 95 bij V&D, wat volgens mij de enige winkel was die ze verkocht.
Het is een Engelse persing en hij is ooit door zo'n verrekte anti-staties wasmasjientje heengeweest, waardoor er wat ingeperste kraak in zit. Maar hij draait weer nu.
En jongenskamerherinneringen komen boven.

Wat is het dan nu?
Sleeping Village, Warning, Evil Woman, The Wizard, Behind The Wall Of Sleep en N.I.B. zijn gewoon van de eerste LP Black Sabbath.
Paranoid en Iron Man zijn van de tweede LP Paranoid.
Deze tracklisting geeft ook Black Sabbath erbij, wat best zou kunnen bij de Duitse versie, maar bij mij staat die op Attention Volume 2.
Bij deel 2 is de verdeling dan zo'n beetje andersom.
Is het dan goed?
Ja, natuurlijk, ook al klinkt het dof, maar dat doen de eerste 2 van Sabbath op CD ook.

Ik vond dit vroeger nogal geheimzinnige muziek en moest er voor in de stemming zijn.
Heb nooit zo'n pubertijd gehad, dat ik dit regelmatig keihard moest gaan draaien.
Gewoon af en toe.
En nu nog.

En mijn moeder vond het maar spookmuziek.

buizen
Alsof de duvel ermee speelde kwam ik vandaag zomaar toevallig op weg naar iets belangrijks een marktkraam in de binnenstad tegen en verdorie zeg, dit stuk vinyl. Aangeschaft voor 7,50. Heerlijk om al die oude 'hits' weer eens te horen vanaf zo'n toch vrij krakkemikkige elpee. Heeft wel wat.
Zo, die zit ook weer in de Sabbathcollectie.

avatar van Rinus
Ooit op vinyl gehad. Beide delen. Deze 2 albums waren mijn introductie tot de band. Daarna de echte albums gekocht.