Polle Eduard - Polle (1979)

Label: Polydor

1. Ik Wil Jou (4:05)
  2. De Vogel Is Gevlogen (3:51)
  3. Wil (3:53)
  4. Jongens Er Achteraan (4:08)
  5. Vrouw in 'T Wol (5:23)
  6. Ik Had Geen Poen (4:04)
  7. Bennie (Hij Was een Harde) (5:51)
  8. Spoel Je Mond (6:30)
  9. Blaf Niet Maar Bijt (4:11)
  10. Sloof (4:33)
  11. Geluk, Bekijk 'T Maar (4:06)
Pieter Paal
Niemand krabbelt hier iets, klojoos 'Ik wil jou' is een Nederpop-klassieker, begrijp dat nou eens.

Spijtoptant
Ja, een klassieker, maar net zo'n zeurnummer als zo'n klassieker als 'Meisjes met Rode Haren' van ook zo'n neuzelzanger.

Father McKenzie
@ Pieter Paal, ik heb die zogenaamde Nederpop-klassieker altijd een ontzettend irritant en zeurderig nummer gevonden... ben dus absoluut niet benieuwd naar nog méér Polle E.

avatar van kaztor
#1 vind ik een Nederpop-klassieker.

avatar van Jan Wessels
De andere nummers van Polle Eduard ken ik niet maar Ik wil jou is gewoon een prima nummer. Niet alleen muzikaal zit het goed in elkaar maar ook tekstueel. In die tijd, in 1979, was stoer zijn redelijk de norm en dan is een liedje over een stoere jongen die uiteindelijk laat zien toch wat meer gevoel in zijn donder te hebben niet verkeerd.
Pieter Paal en Kaztor:

avatar van Dibbel
De stoere meezinger Ik Wil Jou (mag nu vast niet meer van die sissy SJW-politie van tegenwoordig ) is nog lang niet het beste nummer van deze goede rockplaat.
De Vogel Is gevlogen, Bennie, Wil (over een hoer), Ik Had Geen Poen en Spoel Je Mond zijn prima nummers met sterke teksten.
Doen ook niet de minsten uit de Nederscene aan mee: Hans Hollestelle, Jan Rietman, Jan Vermeulen, Lex Bolderdijk enz. Dus zit muzikaal ook wel goed.
Op vinyl, in nieuwstaat.

avatar van Dibbel
Zoals gezegd een goede rockplaat dus.
Sloof is ook een mooi nummer met sterke tekst en het komische Ik Had Geen Poen gaat ook over een hoer.
Spoel Je Mond (over een vrouw) is misschien wel het mooiste nummer.
En kom ik toch wel aan 3,5*