Doris D and the Pins - Doris D and the Pins (1981)

Label: Utopia

1. Midnight (4:20)
  2. Silver Spaceman (2:45)
  3. Higher and Higher (3:20)
  4. The Marvelous Marionettes (2:35)
  5. Shine Up (4:57)
  6. On the Way to Paris (3:30)
  7. Bad Luck Honey (3:40)
  8. I Wanna Be Loved by You (2:35)
  9. Dance at the Schoolyard (3:22)
  10. Dance On (2:56)
avatar van Tekh
Wat vliegt de tijd zeg 8 jaar was ik toen dit album uitkwam en verliefd op de zangeres,is nooit wat geworden spijtig genoeg.
The marvelous marionettes,Shine up en Dance on waren van dit album hitjes geworden hier in nederland.
Zou dit album best wel willen hebben gewoon als jeugdsentiment.

bikkel
Jeetje,je wordt op Music Meter echt jaren terug in de tijd geworpen.Dit was populair toen ik een jaar of 12 was.Debby jenner heette die blonde schoonheid.Ze konden vooral goed dansen.Die hitjes staan me nog wel bij.Dit was dus totaal van mijn netvlies verdwenen.

avatar van Tekh
bij fonos besteld en vandaag al binnen,buiten de hits is het niets bijzonders eigenlijk,een 3* toch nog.

Pieter Paal
Ik vind Debbie Jenner nog steeds een lekker ding.

avatar van musicfriek
Shine Up en Dance On waren blijkbaar grote hits in die tijd, maar ze zeggen me echt compleet niks.

Sstttt
Pieter Paal schreef:
Ik vind Debbie Jenner nog steeds een lekker ding.
Ik ook.

avatar van LucM
De hits van Doris D and the Pins was ik bijna vergeten tot het topic "Greatest Hits of 1981!". Blijkbaar niet onterecht want veel stelden ze niet voor.

Shine Up is toch wel een heerlijk nummer zeg. Ergens tussen Vanessa's Upside Down en Lipps Inc.'s Funky Town. Eén van mijn leukste ontdekkingen van de laatste tijd. Dennie Jenner speelde trouwens ook nog in Mama is Boos en een aantal andere Nederlandse films uit die tijd.

avatar van bikkel2
Dat was wat. Debbie Jenner ! Nie verkeerd.

avatar van Dibbel
Shine Up was zeker een lekker nummer. En nog.
En nummer 1 in januari 1981.
Verder durf ik Upside Down wel tot mijn guilty pleasures te rekenen en Funkytown tot de klassiekers.
En deze LP blijk ik ook nog te hebben, als ik hem weer eens tegenkom ook maar weer eens naar onderen halen.

avatar van bikkel2
Die muziek interesseerde me geen bal........... Debbie Jenner wel !

avatar van Dibbel
Mij toch ook wel enigszins eigenlijk .
Hier een vrij nieuwe foto van haar samen met collega's Gemma Van Eck (Babe) en Marga Scheide (Luv').

avatar van bikkel2
Mmmm..... De jaren zijn wel gaan tellen. Logisch ook wel. 33 jaar verder onderhand.

Tijd gaat veel te snel.

avatar van edje1969
Leuke lp. Aantal luchtige nummers maar ook wat betere popnummers als Midnight. Album lijkt wel verzameling singles, aangevuld met wat nummers. Zo zijn On The Way To Paris en Bad Luck Honey niet echt goede bijdragen. Zelfs niet voor jong publiek waar het destijds op gericht was en misschien niet zoveel verschillende muziek gewend waren. Dame Jenner had Funky Town de dans en playback verzorgd. Hoop wel dat het hier wel haar echte zang betreft en niet bijv Jody Pijper. Shine Up is nog altijd een sterk nummer en wist ook in Duitsland de top15 te halen.

avatar van Angelo
Heb een paar jaar geleden ergens gelezen (weet niet meer waar), dat de organisatie van TopPop graag een opvolger wilde voor hun bekende video van 'Funkytown', met Debbie Jenner dus, nadat deze in meerdere Europese landen aansloeg. Vervolgens kwamen ze terecht bij producer/songwriter Piet Souer en vroegen aan hem of hij niet een soort Funkytown-esque nummer kon schrijven. Zodoende kwam 'Shine Up' tot stand. Ik weet niet of het klopt, maar het klinkt plausibel.

Persoonlijk vind ik dit één van de leukste Nederpopnummers ooit gemaakt en het is jammer dat het zo in de vergetelheid is geraakt. Het had minstens dezelfde populariteit verdiend als bijvoorbeeld 'Why Tell Me Why' (ook van Souers hand, trouwens). En de overige nummers? Erg camp en "fout", maar stiekem best leuk. Echt zo'n early eighties aerobics-album. 'Midnight' klinkt op bepaalde momenten net als Olivia Newton-John's 'Physical' en beide nummers zijn exact rond hetzelfde tijdstip uitgebracht. Toeval?

avatar van Angelo
edje1969 schreef:
Hoop wel dat het hier wel haar echte zang betreft en niet bijv Jody Pijper.

Op Wikipedia staat, geloof ik, dat de nummers werden ingezongen o.a. door Jody Pijper, Saskia (die van Serge) en José Hoebee (Luv'). Je kunt Saskias stem ook wel duidelijk horen tijdens het refrein van 'Shine Up', terwijl je José juist weer goed kunt horen op het openingsnummer, 'I Wanna Be Loved By You' en vooral 'Higher and Higher' (die vrouw die steeds het woordje high fluistert is dezelfde zangeres die je hoort op de openingszinnen van Luvs 'U.O.Me (Waldolala)' - José dus).

Bepaalde zinnen worden hier ook echt in steenkolen Engels uitgesproken; lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een van oorsprong Britse vrouw (Jenner) zoiets zou doen. En die José had er altijd wel een handje van om alles in een dik Nederlands accent te zingen.