Monkey Swallows The Universe - The Casket Letters (2007)

Pop / Folk
Label: Loose

1. Statutory Rights (2:01)
  2. Bloodline (4:10)
  3. Science (5:04)
  4. Matterhoney (2:05)
  5. Grave Stones (3:45)
  6. Little Polveir (3:34)
  7. Elizabeth & Mary (3:56)
  8. Ballad of the Breakneck Bride (2:51)
  9. Paper, Scissors, Stone (3:44)
  10. When the Work Is Done (4:05)
Dit album had op Amazon UK na 8 reviews nog steeds 5,0*, vandaar dat ik 'm is heb opgezet. En niet voor niets: wat een fraaie pop/folk/rock muziek is dit. De hoofdrol is weggelegd voor de zangeres met de hele mooie heldere stem, die mij wat doet denken aan Sharleen Spiteri van Texas. Zeer de moeite waard dit album!

En wat leuk dat ik eens de allereerste stemmer en reviewer ben... Maar hoe kan dat nou? Dit album is volledig gemist door alle users hier.
En oh ja: wat een lelijke bandnaam en wat een 'aparte' hoes zeg.....: misschien lag het daaraan?