The Tragically Hip - Live Between Us (1997)

Canada
Label: Universal

1. Grace, Too (6:19)
  2. Fully Completely (4:12)
  3. Springtime in Vienna (4:38)
  4. Twist My Arm (4:06)
  5. Gift Shop (5:10)
  6. Ahead by a Century (5:26)
  7. The Luxury (4:08)
  8. Courage (5:09)
  9. New Orleans Is Sinking (6:23)
  10. Don't Wake Daddy (5:30)
  11. Scared (5:01)
  12. Blow at High Dough (4:54)
  13. Nautical Disaster (5:32)
  14. The Wherewithal (4:13)
avatar van c-moon
Schitterende liveregistratie, en zeker een aanrader, ook om de band te leren kennen.. Priam setlijst ook die hier wordt gespeeld...

De ultieme Hip-live experience is natuurlijk die waar je zélf bij kan zijn, maar de CD komt toch aardig in de buurt!!

dutch2
Ik ken deze cd niet, maar een van de redenen dat ik hem indertijd niet heb gekocht was juist de setlist. Hier ontbreken wel erg veel van mijn favoriete Hipnummers en er staan naar mijn smaak teveel matige nummers op. Maar Grace, Too, Courage, Gift Shop en Nautical Disaster zijn natuurlijk prachtig. En The Hip was/is live toch altijd een belevenis

avatar van c-moon
Tja, het is nogal geconcentreerd rond "Trouble At The Henhouse" ook, maar voor mij geen bezwaar want vind dat een prachtplaat.

Ik denk wel dat je de aankoop kan riskeren. Is in elk geval een van mijn all time favourite LIVE albums

c-moon schreef:

Jammer dan wel dat Sherpa en The Apartment Song hier niet opstaan want dat zijn nou net mijn favorieten van Trouble at the Henhouse.

Enne, iedere aankoop boven de twee Euro is voor mij een onacceptabel risico. Dus ik wacht er nog maar even mee

avatar van c-moon
Ik ga akkoord dat SHERPA en THE APPARTMENT SONG fantastisch zijn.. Maar erh.. Die twee euro theorie volg ik niet echt vrees ik...

c-moon schreef:

Dat betekent dat ik iedere eurocent moet omdraaien voor ik hem kan uitgeven. Dus een cd kopen, van wie dan ook, zit er uberhaupt niet in.

Ah, Dutch.. Dat is helaas minder goed nieuws dan ;-o

beaster1256
fantastische live registratie van een fantastische band !!!

avatar van Twinpeaks
Goede staalkaart voor het ontdekken van The Hip.Hoe klinken de mannen live? Zo dus!!!Jammer dat dit geen dubbelalbum geworden is ,want ik mis toch wel een hoop favo's.Alles wat erop staat is goed ,al is soms het geluid een beetje dofjes,maar kniesoor die daar op let.Doe er uw voordeel mee en geniet van The Hip live ,op het podium,daar waar ze horen.

avatar van Guinness1980
Samen met het live album van Heather Nova de 2 beste live albums die ik in bezit heb.

Het enige minpunt is net zoals Twinpeaks zegt dat het geen dubbelalbum is geworden.

avatar van vigil
Het podium is toch waar de essentie van The Hip lag. Dat hoor je op deze live registratie wel terug, neem de studioversie van New Orleans Is Sinking en leg deze live versie er naast... dan weet je genoeg.

Terwijl de band in Canada de grootste band van Canada is is dat in de rest van de wereld nooit helemaal gelukt en is gebleven bij 1 van grootste cultbands ter wereld.