The Madd - Ongeneeslijk Beat (2007)

Label: Excelsior

1. Jump Now! (2:23)
  2. Going All the Way (2:11)
  3. Her Big Man (2:34)
  4. Roughy (3:12)
  5. I Saw Abba (2:52)
  6. You Treated Me Bad (1:53)
  7. Come On (3:21)
  8. Sad Boy (2:12)
  9. I Want You, Need You, Love You (3:11)
  10. Tortoise (2:57)
  11. Je Suis Parti (2:40)
avatar van sean leonard
Coole nederlandse band. Vrolijke liedjes, niet al te moeilijk. Maar toch, zeker voor nederlandse maatstaven, een zeer originele band.

(verwijderd)
En daar ga ik in mee. De ceedee voor nog geen tientje op de kop getikt, en dat was-ie zeker waard. Lekker vrolijk en Beatlesque.

avatar van chansadres
Jump Now klinkt wel heel veel naar andere jaren 70 bands...
Wel heel lekker trouwens!

avatar van HaanHoen
Je Suis Parti vind ik echt geniaal, maar het komt me wel ergens bekend van voor.

avatar van HaanHoen
Leuk bandje, met een lekker fris geluid. Ontzettend gave en vrolijke nummertjes bevat dit schijfje.

avatar van Fets
Energiek!

HaanHoen schreef:

Klopt het is ook een cover! Alleen hebben ze de tekst van het originele (niet zo bijzondere) liedje geheel vertaal in het Frans. En nu is het wel een erg bijzonder liedje:P

ik heb het nog voor je opgezocht ook;)
YouTube - The Magic Mushroom - I'm gone

muziekfreakjuh schreef:
ik heb het nog voor je opgezocht ook;)
YouTube - The Magic Mushroom - I'm gone

Ik wist dat ik het ergens van kende! Dankjewel

avatar van T91
T91
Leuk cdtje! Vrolijke, energieke muziek.

avatar van music4life
Ik heb gelezen dat de zanger van deze band ook naar garage luistert, dat is ook op deze cd terug te horen:P want (voor degene die het niet weten) Jump Now, is eigenlijk een bewerking van het nummer Little Girl van The Syndicate of Sound (zie ook Nuggets I)

mokemusic
Ben niet super gek van deze muziek, maar dit album is veel minder dan het tweede album Are Pretty Quick!

avatar van maxinator
Ik lees net op wikipedia (niet de meest betrouwbare bron, maarja) dat alle nummers behalve jump now! covers zijn. Dit vind ik wel jammer, het was toffer geweest als ze zelf bijna alles hadden geschreven.

avatar van Arrie
Hier in ieder geval het leuke origineel van de hit Je Suis Parti.

Edit: ik zie dat het hierboven ook al is gepost. Maakt niet uit, mag best vaker vermeld worden.

avatar van maxinator
Ik had hem al geluisterd, maar ik vind je suis parti leuker

avatar van Tijn79
Lekker plaatje!
Met name Jump Now!, Roughy & You Treated Me Bad springen er voor mij uit.
Al is het in het geheel een lekker album

avatar van nlkink
Inderdaad heel leuk. Staat helemaal vol met obscure garage rock covers uit de zestiger jaren. Energiek gespeeld, het plezier spat uit de speakers! Hun samenzang doet me erg aan The Hollies denken, maar de instrumentatie meer in de richting van Kinks en Them.
Is af en toe nog wel te vinden op Marktplaats.
Opvolger Are Pretty Quick bevat meer origineel materiaal en minder covers en is iets beter geproduceerd.