Chris Robinson - New Earth Mud (2002)

Label: Redline

1. Safe in the Arms of Love (4:14)
  2. Silver Car (4:47)
  3. Kids That Ain't Got None (5:56)
  4. Could You Really Love Me? (4:06)
  5. Untangle My Mind (5:34)
  6. Fables (3:21)
  7. Sunday Sound (5:01)
  8. Barefoot by the Cherry Tree (5:55)
  9. Katie Dear (5:50)
  10. Ride (5:13)
  11. Better Than the Sun (5:16)
  12. She's on Her Way (4:34)
avatar van vin13
Mooie luisterliedjes in een akoustische setting. Live gezien, maar toen werd er helaas teveel door heen gepraat.

"Safe In The Arms Of Love" is een schitterend nummer, net zoals "Could You Really Love Me" en "Fables". Prettige CD. De opvolger, "The Magnificent Distance" mag er ook zeer zeker wezen.

avatar van Ronald5150
Na de break van The Black Crowes komt Chris Robinson al vrij snel met dit soloalbum. Het lijkt wel of deze man altijd vol inspiratie zit. "New Earth Mud" is dan ook weer een lekker laidback album. De jaren 60 herleven op "New Earth Mud". Robinson creëert een psychedelisch sfeertje, zonder teveel te trippen overigens, en breidt daaromheen mooie melodieuze klanken. Veelal ingetogen waarbij de akoestische gitaar veelal in de lead is, maar regelmatig ondersteund wordt door een elektrische slidegitaar, mooie warme bluesy licks en goed gespeelde solo's. Daarnaast vind ik de stem van Robinson altijd prachtig om naar te luisteren. "New Earth Mud" is een mooie afwisseling tussen het werk van The Black Crowes en ook met zijn Chris Robinson Brotherhood bewijst Robinson dat hij muziek maakt voor de echte liefhebber. Geen commercieel gewin, maar gewoon je passie uitoefenen en mensen laten genieten van mooie, eerlijke muzikale tripjes.