The Creatures - A Bestiary Of (1998)

Label: Ume

1. Mad Eyed Screamer (1:54)
  2. So Unreal (2:15)
  3. But Not Them (3:19)
  4. Wild Thing (3:09)
  5. Thumb (3:58)
  6. Morning Dawning (4:02)
  7. Inoa'ole (3:49)
  8. Ice House (2:45)
  9. Dancing on Glass (2:16)
  10. Gecko (3:50)
  11. Sky Train (3:15)
  12. Festival of Colours (3:33)
  13. Miss the Girl (2:35)
  14. A Strutting Rooster (5:04)
  15. Flesh (4:25)
  16. Hot Springs in the Snow (3:51)
  17. Weathercade (2:48)
  18. Right Now (2:14)
Klinkt helemaal niet slecht deze verzamelaar van het andere project van Steven Severin en Siouxsie Sioux van Siouxsie & The Banshees.

avatar van TerryA
een aanrader voor alle Siouxsie fans - dit album is eigenlijk een samenvatting van de singles op eerste 2 Creatures albums - Boomerang (1989) & Feast (1983) - en hun eerste EPs en singles.
Dit kwam uit als samenvatting/compilatie voordat ze terug keerde in 1999 met hun nieuwe album "Anima Animus" en toen ook een volle UK tour.
zeker een 8 uit 10 waard

deric raven schreef:

Domme fout; ik bedoel natuurlijk Budgie ipv Severin.

avatar van frolunda
Interessante verzamelaar van dit hobby project van Siouxsie en Budgie.Vooral de laatste lijkt hier zijn ei kwijt te kunnen want de nadruk ligt erg op percussie.Verder doet het op één of andere manier erg Hawaiiaans aan met uitzondering van de bekende en goede single Right now (is dat trouwens een cover?) die een meer jazzy feeling heeft.Andere hoogtepunten zijn natuurlijk Miss the girl,So unreal,Morning dawning en Ice house.Verrassend sterk en origineel.