The Impressions - Keep on Pushing (1964)

Soul
Label: Paramount

1. Keep on Pushing (3:37)
  2. I've Been Trying (3:51)
  3. I Ain't Supposed To (3:30)
  4. Dedicate My Song to You (2:57)
  5. Long Long Winter (3:52)
  6. Somebody Help Me (3:18)
  7. Amen (4:32)
  8. I Thank Heaven (3:45)
  9. Talking About My Baby (3:35)
  10. Don't Let It Hide (2:16)
  11. I Love You (Yeah) (2:10)
  12. I Made a Mistake (3:36)
avatar van jelmer19
Heel goede plaat,
Hier staan stuk voor stuk heerlijke songs op.
Elke goeie track wordt gevolgd door een heerlijk ander nummer en dit zorgt er dan ook voor dat dit album op geen 1 punt zwak of minder wordt.

avatar van Reijersen
Inderdaad een bijzonder fijn plaatje dit.
Allemaal ijzersterke songs, bijzonder strak ingespeeld ook en een heerlijk funky sfeertje.
Geef het iets minder als jelmer, maar ben even enthousiast.

avatar van Reijersen
The Impressions, dat is de groep waar onder andere Curtis Mayfield bekend van is. Tenminste ten tijde van dit album. Mayfield staat bekend om zijn sociaal/politiek/maatschappij kritische teksten en die horen we hier ook al(onder andere de titeltrack). Dit album staat vol met steengoede songs, waarvan er geen enkele zwak is. Amen was nog te horen in de film Lilies of the Field.
1. Keep on Pushing – geweldige song. De stemmen passen perfect en muzikaal een pareltje.
2. I’ve Been Trying – mooie rustige song waar opvalt hoe goed de stemmen bij elkaar passen.
3. Ain’t it Supposed To – fijne blazers, leuk ritme en goede zang. Vrolijke sfeer.
4. Dedicate my Song to You – romantische sfeer, ook door het gebruik van de stemmen en de koortjes. Qua tempo heeft het wat weg van Wonderful World van Sam Cooke.
5. Long Long Winter – Nummer wat je goed weet te pakken. Prima aanpak alhier.
6. Somebody Help Me – mooi nummer met volle instrumentatie
7. Amen – een soort mars en een je zingt makkelijk mee
8. I Thank Heaven – romantisch, dromerig en liefdevol
9. Talking About My Baby – yea yea, mooie samenzang en herkenbaar soulritme.
10. Don’t Let it Hide – prima song, weinig op aan te merken
11. I Love You (Yeah) – swingend en dansbaar. Leuk aanstekelijke teksten.
12. I Made a Mistake – iedereen mag vocaal nog even shinen in dit rustige nummer

(bron: Opus de Soul)

avatar van jorro
Vast een mooi album voor de soul liefhebbers. En daar hoor ik niet echt bij, En als je geen liefhebber bent lijken alle songs op dit album op elkaar waardoor het luisteren wel erg saai wordt.
Ik kan alleen vaststellen dat het in elk geval zangtechnisch beter lijkt te klinken als de voorganger., maar dat kon ook niet anders.
2,5*omdat het mijn smaak niet is dit album dat op een eervolle 19e plaats staat in de 100 Greatest Albums of 1964 en 71 in BestEverAlbums over 1964