Jamie Lidell - Jim (2008)

Pop / Soul
Label: Warp

1. Another Day (3:48)
  2. Wait for Me (3:23)
  3. Out of My System (3:58)
  4. All I Wanna Do (5:12)
  5. Little Bit of Feel Good (4:02)
  6. Figured Me Out (4:27)
  7. Hurricane (3:12)
  8. Green Light (3:48)
  9. Where D'You Go? (2:23)
  10. Rope of Sand (3:39)
  11. Multiply [That's Live Multiply Sessions] * (4:08)
  12. What's the Use [That's Live Multiply Sessions] * (4:11)
  13. What Is It This Time? [That's Live Multiply Sessions] * (3:04)
  14. Game for Fools [That's Live Multiply Sessions] * (2:29)
avatar van j.b.b.l
Wat heeft Jamie Lidell een geweldige stem,heerlijk om te horen.Bijna alles klopt maar ik vind dat nummers als All I Wanna Do een beetje saai,ik moet echt in de stemming zijn om zulke nummers te luisteren,maar wanneer ik in de stemming ben,dan is hij ook prachtig.Rope Of Sand is ook zo een langzame nummer,maar ik vind die toch ontzettend mooi.Mijn favorieten nummers zijn Another Day en Little Bit Of Feel Good.Een 4,0.

Leuk album, alleen vrij veel rustige nummers. ik ben meer van de was nummers met meer pit van jamie lidell. Zoals op dit album Hurricane. 3,5*

avatar van KidChino8
lijkt een beetje op de stem van Jay Kay van Jamiroquai

khonnor
heiligschennis!!!

jamie lidell heeft echt pakken meer soul in zn stem dan dat plastieken j-kay figuurtje.

ps dit komt van iemand die de eerste 2 jamiroquai albums nog best te pruimen vindt

avatar van PaulieWalnuts
Jammer van die paar te softe nummers. Verder een geweldig album, erg talentvolle zanger.

avatar van Peter88
Erg fijne CD. Met name de afgelopen tijd met dat mooie weer was het een goede soundtrack daarvoor. Stuk voor stuk erg lekkere nummers. Persoonlijke favoriet van mij is het laatste nummer Rope of Sand

avatar van pieterdebock
beste album tot zover in 2008. echt wondermooi

avatar van greendog
Heerlijke cd! Elke keer wanneer ik Another Day hoor, is mijn dag gemaakt!

avatar van Carolaah
Snap trouwens niet waarom ik 'Jamie Lidell' altijd vind in de electronica-bak bij onze lokale Plato.. Ik heb zijn muziek nooit als electronica bestempeld

tuktak
haha woonplaats groningen zie ik, ik had al zo'n vermoeden

avatar van Carolaah
Ik vind dit album trouwens toch niet zo goed als het vorige album..
De tracks zijn me net iets minder speciaal/bijzonder ofzo..
Ligt wel oké in het gehoor.. maar ik vind dit album ups and downs hebben, Multiply is meer consistent wat mij betreft..
Net even wat beter.

avatar van chansadres
Carolaah schreef:

Omdat hij vroeger electronica maakte. Beluister maar eens Muddlin' Gear. In zijn optredens doet hij nog steeds leuke electronica dingetjes in zijn soulnummers stoppen.

avatar van Johanv4434
Deze moet ik precies eens uitproberen: "another day" tovert steeds een glimlach op m'n gezicht en de stukjes die ik al van de rest heb gehoord klinken niet slecht.

avatar van NewYorkCityLight
538 liet gisteren een paar stukjes horen van deze CD en ik vond het no good. Het is ook helemaal niet mijn muziekstijl...

538 moet afblijven van Jamie Lidell

edit: Toch een halfje erbij, vind de cd met de tijd beter worden.. Catchy

avatar van essence
Carolaah schreef:

En hij heeft nog een samenwerkingproject gehad met Cristian Vogel, namelijk Super Collider. Heeel erg goed, maar iets totaal anders, meer geflipte electronica. Maar ook hier hoor je zijn zangkwaliteiten in volle glorie. Zeker eens uitchecken!

avatar van T.A.
NewYorkCityLight schreef:

Neen, jouw muzieksmaak is wel duidelijk.

Hoe is et met de vrouwtjes trouwens?

er staan heel erg mooie nummers op dit album ,
jammer genoeg vind ik dat er ook mindere (zelfs saaie) nummers in zitten bv:hurricane of het afsluitende rope of sand. maar wat heeft die man een geweldige stem!

avatar van hank2
tiemenve schreef:
er staan heel erg mooie nummers op dit album ,

Huh?!... daar snap ik niks van. Hurricane knalt er juist lekker in en Rope of sand is juist een prachtig nummer.

zapte laatst lang Mooi weer de leeuw, en daar deed hij Little Bit of Feel Good, Haha wat een mannetje, kan het publiek goed vermaken.

avatar van essence
hank2 schreef:

Yep, het publiek bespelen kan hij als geen ander. Ik zag hem vorige zomer nog in de Botanique (Brussel) en daar gaf hij serieus van zijn hol! Zeker eens live uitchecken, je zal het je niet beklagen!

Father McKenzie
Carolaah schreef:

Dit is natuurlijk 100 % pure blanke soul, niets meer niets minder!
En nog een sterke plaat ook!

avatar van midnight boom
lekkere cd het nummer figured me out is zo goed lekkere dansmuziek met zijn soul stem eroverheen Geweldig!

avatar van Coudie
Het swingt bij momenten als een tiet. Deze moet ik dringend wat vaker gaan draaien.

avatar van JahLex
Another day springt eruit, daarna piekt er niet zoveel meer vind ik. Heb meer met Multiply.

avatar van Mb.
Mb.
Ik vind deze CD bij vlagen beter dan het voorgaande album van meneer Lidell "Multiply". Er zit in deze plaat naar mijn mening zowieso een betere samenhang en balans, en dat, terwijl je bijvoorbeeld van het zeer energieke 'Hurricane' naar het rustigere 'Green Light' gaat.

Het is moeilijk om Jamies, of eigenlijk Jims, zijn muziek in een hokje te plaatsen. Hij heeft een soulvolle stem, maar zijn energie neigt naar de funk en de beatverzorging ruikt over het algemeen enigzins naar de electronica. Kortom, een lekkere mix van muziekkleuren!

Zoals je waarschijnlijk al door had, vind ik dit echt een prachtige plaat. Ik kan deze namelijk ten alle tijden opzetten. Al bij al is dit gewoon lekker vrolijk, en daar hou ik van. Mijn persoonlijke favorieten zijn het meegaande "Wait For Me", het mooie en rustige "All I Wanna Do" en het swingende "Figured Me Out".

verliefdoplennon
RvL schreef:
Tjek ook even de remix van A little Bit of Feel Good door Mr Oizo!

geen geweldige mix dit, haalt alle soul uit het liedje en maakt het een saaie boel.

Heel fijn album, met als favoriet toch wel Hurricane! Clip van hurricane is ook briljant trouwens

mathieudc
Another Day, echt prachtig.

avatar van Soulistic
Op het vorige album kon ik maar twee nummer vinden (Multiply & What's The Use) die ik echt goed vond. Leek meer op een experiment CD.
Maar op dit album schijnt Jamie echt zijn eigen "style" gevonden te hebben. Lekkere Feel Good songs, met een knipoog naar wat oude Soul. Little Bit of Feel Good doet me soms wat denken aan Stevie Wonder met die mondharmonica op de achtergrond.
Lekker funky album
4 sterren!!!

avatar van jeroentjuhh
Ik sluit me volledig aan bij Soulistic.
Ik heb dit album en zijn voorganger vandaag weer allebei geluisterd en geef toch duidelijk de voorkeur aan deze.

Deze heeft meer een warm soulgeluid, terwijl ik de vorige meer een bijeengeraapt zooitje van losse nummers vind, waarbij ik Multiply en What's The Use overigens prachtige nummers vind. De rest is me over het algemeen te chaotisch.

Deze plaat kan ik echter zonder problemen van voor tot achter uitzitten en zit al dicht tegen de 4,5* aan.

avatar van Ronald5150
"Jim" van Jamie Lidell is een album dat vol staat van de soul met een flinke scheut funk. Termen als groovend, opgewekt, energiek, zomers en dansbaar schieten me te binnen bij het beluisteren van "Jim". Daarnaast is de stem van Jamie Lidell fantastisch. Wel speelt Lidell relatief op safe. Relatief, omdat zijn voorgaande platen vol met elektronica en experimentele geluiden staat. Op "Multiply" slaat hij een andere weg in, en dat zet hij voort op "Jim". Uiteraard zijn de vleugjes elektronica nog veelvuldig te bespeuren op "Jim", zoals in "Figured me Out". Mijn favorieten zijn "Little Bit of Feel Good" (die heerlijk funk gitaar in de intro) en stampende en dampende "Hurricane". Jamie Lidell laat met "Jim" horen dat soul en funk in het nieuwe millennium nog steeds bestaansrecht heeft.