Blood Red Shoes - Box of Secrets (2008)

Label: Mercury

1. Doesn't Matter Much (3:25)
  2. You Bring Me Down (3:42)
  3. Try Harder (3:50)
  4. Say Something, Say Anything (3:12)
  5. I Wish I Was Someone Better (3:48)
  6. Take the Weight (4:38)
  7. ADHD (3:17)
  8. This Is Not for You (4:32)
  9. It's Getting Boring by the Sea (2:56)
  10. Forgive Nothing (3:10)
  11. Hope You're Holding Up (5:12)
  12. The Way It Goes * (2:28)
avatar van midnight boom
IK vind dit de beste Britpop-Plaa van 't Jaar!

avatar van Smoes
D-ark schreef:
I Wish I Was Someone Better=Nummer van het jaar

Helemaal mee eens , live ook erg goed !

avatar van TaraB
Wow wat een ADHD punkrock! Live ook zo goed.

avatar van Tijn79
Wat een waaaaaaaaaaaanzinnig plaatje is en blijft dit toch!

White Stripes vergelijkingen??? WTF?!?!
Dat mochten de Stripes wilen!! lol

avatar van Ploppesteksel
Niet overdrijven
Het is natuurlijk subjectief, maar het gitaarwerk van Jack White mag er toch wel wezen, zou ik zo denken. Verder gebruiken the White Stripes ook nog een resem andere instrumenten. En Meg White haar drumskills zijn inderdaad niet hoogstaand, maar als simpel het best past, dan moeten er toch geen hoogstaande drums in voorkomen ? Stel je The Hardest Button to Button of Seven Nation Army voor met een complexere drum. Nee, dank je. Maar zoals ik al zei, dat blijft natuurlijk ook wel voor een groot stuk subjectief.

Ploppesteksel schreef:
Niet overdrijven

Euh...ja das jou mening
Maar das het leuke van hier, dat iedereen gewoon zijn mening kan geven hey

Volgens mij geeft Ploppesteksel alleen maar aan dat het een beetje nutteloos is om beiden bands te vergelijken.

Ze hebben beiden ook een andere stijl, maargoed.

Goede plaat, erg leuk, I wish i was someone better is inderdaad een erg goed nummer!

avatar van wil-ly
Punk dat ouderwets knalt. Het geeft me energie, het maakt me vrolijk, ik kan er geen genoeg van krijgen. Passie in kwadraat.

Grappig dat ik verwezen werd naar deze band bij the Ting Tings. Daar zit toch echt wat in. Dit is alleen een stuk rauwer, inderdaad lekkere punk rock.
Ik snap de vergelijking met de White Stripes, dat ligt er dik bovenop. Ook moet ik soms aan the Arctic Monkeys denken. Dat is op zich postitief want ik ben 'fan' van beide bands, maar dit pakt mij toch niet helemaal. Dat heeft vooral met de composities te maken: er staan best goede nummers op, maar geen hele sterke tracks. De muziek is iets te simpel te snel door de bocht, iets te ADHD. Dat irriteert me soms zelfs. Jammer er zit meer in, want de uitvoering is wel echt goed. Ze kunnen er echt wat van.

avatar van Tijn79
Deze band moet je nergens anders mee vergelijken.
Het is te simpel om ze met de White Stripes te vergelijkn, want ze lijken er niet op.
Dit is gewoon lekker rauw, verstand op 0, gas op 10 en gaan-muziek!

Inderdaad live een genot

Zondag een aantal nieuwe nummers live gehoord en die klonken aan de ene kant precies zoals je kon verwachten van BRS, maar je kon ook merken dat ze wel meer toevoegen in hun nummers dan het recht toe recht aan debuut.

Ben benieuwd, nog niks gehoord over een release-date o.i.d.

Ravenous
Lekker fris plaatje. Ik vind het een beetje een kruising tussen de White Stripes en de YeahYeahYeahs (die laatste qua simpelheid). Ofzoiets. Ach, al die vergelijkingen. In hoeverre is het nuttig. Gewoon lekkere rock, lekker simpel. Lekker energiek. Lekker. I Wish I Was Someone Better als favoriet.

The Deftone
Idd erg lekkere, en ook vrolijke rock.
Gewoon even losgaan, daar lijkt dit het best voor geschikt.
Favorieten zijn This is not for you en I wish I was Someone better.

avatar van VanDeGriend
Berichten verplaatst naar Blood Red Shoes

Wow, ben ik blij dat ik op de reacties van The Ting Tings even las dat dot groepke ook wel lekker is en inderdaad!
Zeer hyperactieve vrolijke rock met een prachtige samenwerking met zeer aanstekelijke riffs en zang. Als ik dit hoor heb ik vanzelf de neiging om mee te bewegen op de CD! Misschien 1 nadeel dat het allemaal nogal in dezelfde lijn loopt maar dat is nu niet zo erg aangezien er dan ook niet 1 minder lieke op de cd is. Zeer mooie debuut en zeer nieuwsgierig naar hun volgende CD!

En om 1 of andere reden kan ik dus geen stem plaatsen maar ik geef hem een 4!

Stem verhoogd naar 4,5, elk nummer blijft echt aanstekelijker en aanstekelijker worden!

avatar van Norbert
punk for non-punkers ofzo.

avatar van Matthijs89
begon bij 3 sterren zit nu al op 4

avatar van Sandow
Erg goeie plaat, maar geen absolute top. Vooral live een topgroep, en zoals Norbert zegt, is dit misschien inderdaad punk for non-punkers, want ik ben helemaal geen fan van het hedendaagse punkwerk, maar wel van Blood Red Shoes.

avatar van metalforever78
ik heb ze lekker live gezien op breda barst ( 2009)

voor wie dat niet kennen het is een gratis festival in breda's valkenberg park.

en nu ik al deze leuke reacties lees + score ben ik er best trots op dat i ker lekker geen cent voor heb hoeven dokken.

avatar van Fox McCloud
Heerlijke ontdekking.

Met z'n tweeen weten ze toch nog aardig wat geluid te produceren. Gewoon lekkere rock, dat is wat deze plaat is. En om meer vraag ik ook niet. Gewoon een verzameling energieke catchy songs. In deze Box of Secrets zitten een paar mooie pareltjes zoals I Wish I Was Someone Better, It's Getting Boring by the Sea en ADHD, maar de plaat is niet overal even sterk en kent een aantal zwakke momenten.

Desalniettemin leuke plaat. Klinkt naar meer.

avatar van Raconteur
Geen idee waarom ik deze cd op 3.5 gezet heb, heb ze destijds nog gezien op pukkelpop '08 waar we de helft van de tijd met bordjes voor Laura - Mary stonden te zwaaien en de andere helft stonden te duwen en te trekken. Plaat die ik grijsgedraaid heb en terecht, zal binnen enkele jaren zeker het heiligdom van jeugdnostalgie betreden.

avatar van oceanvolta
Een van de leukste platen van 2008. De nummers staan vol met leuke riffjes en zijn stuk voor stuk catchy. Het tempo ligt hoog en dat is nou net wat mij zo bevalt aan deze plaat. Ik kan gewoon niet stil blijven zitten. Wat een energieke plaat.

De afwisseling van zang tussen Steven en Laura-Mary pakt erg goed uit. Erg verfrissend een zanger en zangeres in een bandje. De vergelijking met the White Stripes begrijp ik overigens niet. De enige overeenkomst is dat de band uit een man en een vrouw bestaat. Waar je bij the White Stripes duidelijk de blues invloeden door de rock hoort, is punk de belangrijkste invloed bij Blood Red Shoes.

Live zijn ze ook zeker de moeite waard. Hun optreden van vorig jaar in Paradiso is een van de leukste concerten waar ik geweest ben. Wat een energie! Nonstop stage diving en aan het einde van het optreden sprongen Steven en Laura-Mary ook nog even het publiek in. Ik heb nog een mooi aandenken aan dat concert overgehouden want ik heb een drumstokje gevangen.

avatar van Madjack71
Een prettige verrassing deze Box vol met Secrets. Lekker ruw, strak, vlot en stuwend. E.e.a doet mij wel denken aan een Bloc Party waar de drums ook een belangrijke, zo niet, bepalende rol spelen. Ook die typische engelse tongval geeft het geheel ook een eigen sfeer mee. Echt muziek voor mensen die Alle Dagen Heel Druk zijn.

avatar van Thin Air!
Weinig pakkende nummers op dit debuut. Dat vond ik bij de tweede worp al een stuk beter verzorgd (o.a. don't ask & light it up).
Overigens heeft deze band een sympathieke uitstraling. En...een gitaarchick.
Ik zeg; bonuspunten.

avatar van captain scarlet
Vanavond in voorprogramma van The Pixies in 013. Heel benieuwd. Muziek heeft wel raakvlakken met bands als the Kills en The Hives en hier en daar ook wel met the Pixies-sound, maar klinkt wat meer poppy .