The Charlatans - You Cross My Path (2008)

Label: Cooking Vinyl

1. Oh! Vanity (3:57)
  2. Bad Days (3:27)
  3. Mis-takes (3:25)
  4. The Misbegotten (4:13)
  5. A Day for Letting Go (2:51)
  6. You Cross My Path (4:04)
  7. Missing Beats (Of a Generation) (3:37)
  8. My Name Is Despair (4:19)
  9. Bird Reprise (2:37)
  10. This Is the End (4:28)
  11. A Margin of Sanity * (2:46)
  12. Acid in the Tea * (5:07)
  13. You Cross My Path [Live] * (4:09)
  14. Bad Days [Live] * (3:39)
  15. Mis-Takes [Live] * (3:27)
  16. Oh! Vanity [Live] * (3:58)
  17. This Is the End [Live] * (6:51)
avatar van chansadres
Nu al legaal gratis te downloaden op het internet. Ze willen eerder zijn dan een gelekte promo...

tondeman
Leuk, bij vlagen goed. Doet soms wat aan New Order denken. Solide plaatje, maar weinig verrassend.

avatar van Jacobgallagher
Slaat inderdaad terug op ouder werk; de oude invloeden van New Order/The Stone Roses zijn in deze plaat duidelijker verwerkt dan in de 4 voorafgaande albums. Ook hebben de keyboards een belangrijker aandeel gekregen. The Misbegotten is een absoluut prachtnummer, erg pakkend. Over het algemeen ook consistenter dan de twee vorige albums. Ouderwets goed, dus!

nijme255@adsl
Slecht is het niet maar een 2de You're The Only One staat er niet op.

The Only One I Know.....

avatar van AriTupari
Ik vind het toch niet slecht. Leuke luisterplaat waar een aantal sterke songs opstaan, The Misbegotten is inderdaad een ijzersterk nummer dat je terug doet mijmeren aan de betere britpop-tijden.
Het blijft hetzelfde recept maar dan in een iets moderner jasje gestoken, mooi mooi.
Voor nu een 3,5*, maar mischien maakt de nostalgie er een 4* van.

Kid A(cid)
tondeman schreef:

De zanglijnen lijken soms net sprekend op Bernard Sumner ten tijde van Waiting for the Sirens' Call, naar mijn mening.

avatar van jeroen1904
Ik ben aangenaam verrast door deze nieuwe van The Charlatans. Een kort, krachtig en gevarieerd britpop-album is deze You cross my path geworden. Hoogtepunt voor mij ook The Misbegotten.

avatar van starsailor
Op aandringen van vrienden, als niet Charlatanner, geluisterd en ook hiervan niet onder de indruk. Het klinkt allemaal best lekker in het gehoor, maar wordt nergens echt spannend en/of interessant. 3*

fastpulseboy
vind je de oude platen (some friendly, between 10th & 11th) wel goed?

avatar van starsailor
Nee, daarom typ ik dus: "ook hiervan niet onder de indruk". The Only One I Know is een klassieker en Then vind ik ook best een lekker nummer, maar destijds totaal bij mij ondergesneeuwd door The Stone Roses en iets later door bands als Ride en The House of Love.

*Laura*
Kid A(cid) schreef:

Uhu, de zang in "Oh vanity" doet me echt enorm denken aan Sumner in "Waiting for the Sirens' Call"!!

Kid A(cid)
Mij ook al! Dat is echt opvallend!

avatar van djarend
Leuke plaat hoor, deze band bestaat inmiddels alweer zooooo lang,. volgens mij is dit ook wel al weer cd nummer 10 of 11 of zo (live en verzamel even niet meegerekent). Bij de "normale" release komt een extra cd met live tracks en ander spul

tondeman
Stiekem een van de beste plaatjes van het jaar hier... en in hun oeuvre. Gaat naar 4.5*

avatar van joko16
Sterke plaat, ze zijn ook niet meer zo soft als ze vroeger waren.
Doet aan New Order denken en dat is m.i. een compliment!
De drie nummers die ze bij Jools speelden waren ook van grote klasse.

avatar van rzasa
Wat een fijn plaatje. Enig minpuntje is de lengte. Mis-takes is hier favoriet, ander sterk nummer is Bird, 1 couplet lang, maar bijna shoegaze. Ja, heel goed dit. 4,5 ster

avatar van blur8
De meest begeestigde plaat sinds jaren,van een band die al 18 jaar aan de slag is. Het klinkt over de hele linie lekker stevig. The Misbegotten is de prijsschieter, maar ook Bad Days en Missing beats gaan erin als koek.

avatar van snarf349
als groot liefhebber van new orders - waitin for the ...... vind ik de eerste helft van deze plaat dik in orde, daarna kakt het wat in.

avatar van thelion
Ben aangenaam verrast door deze nieuwe van The Charlatans..... was ze een beetje uit het oog en oor verloren maar met deze zijn ze weer helmaal "in the picture" zeg maar......

Lekker album...... al kan het mijns inzicht niet tippen aan hun werk van begin jaren 90.

avatar van Mod77
Gratis gedownload en ook nog eens legaal

Goede plaat, leuke liedjes. Net weer geluisterd en kwam op een 4 terecht. Maar je moet er wel van houden.

avatar van Yak
Yak
Eens opgezet in voorbereiding op The Music In My Head. Wat een fijn album! Oh Vanity is één van de leukste nummers die ik dit jaar hoorde.

avatar van handeman
En wateen goed optredenzeg!! tijdensMIMH Het dak eraf!!

avatar van Lennonlover
Lekkere muziek. Veel kracht achter en leuke songs. 3,5* en ik denk dat het na een paar luisterbeurten naar boven kan klimmen.

starsailor schreef:

Gebeurt me niet vaak...maar kom hier toch op terug....DIJK VAN EEN ALBUM!!

bobbee
Opvallend leuke plaat van een band die ik al een paar jaar kwijt was.
Ook ik hoorde nog al wat New Order achtige dingen. Mooi vind ik het ouderwetse orgelgeluid.

avatar van Lennonlover
Deze was ik al vergeten! Vond hem terug wnn ik mijn muziek van 2008 bijeenraapte voor mijn top-10.

Lekker album, zonder twijfel hun beste in jaren!