Paul Johnson - The Groove I Have (1999)

1 stem

Dance
Label: Moody

1. I'm Gonna Dance Tonight (4:49)
  2. It's a Love Thang (5:55)
  3. The Groove I Have (5:47)
  4. The Way He Plays (7:06)
  5. House Illusion (4:03)
  6. The Groove Goes On (5:01)
  7. The Party Horn (4:03)
  8. Caliente Musica (4:13)
  9. The Good Times (3:30)
  10. Get Get Down (6:04)
avatar van Carolaah
Na eeuwen eindelijk 'Get get down' gevonden vond het altijd al een geweldig lekker nummer, kon alleen het nummer nooit vinden (nooit echt gezocht ook.. omdat ik de titel niet wist..).. uiteindelijk maar een keer gezocht op tekst, blijkbaar goed verstaan 'get get down, down down down down' ..

Delicious. Iemand enig idee hoe de rest van het album is?

avatar van Angelo
"Get Get Down" is echt zo'n vergeten cult-klassiekertje uit de jaren '90. Heb hem de afgelopen tijd weer veel beluisterd en het blijft een lekker nummer. De originele versie op het album duurt negen minuten, maar da's iets teveel van het goede omdat hij zo repetitief is. De single versie van iets meer dan drie minuten is perfect. Verder ook een leuk album; heel erg nineties (uiteraard) en typische Chicago house in een commercieel jasje. Andere uitschieters zijn voor mij "The Groove I Have" en "The Groove Goes On", hoewel die twee nummers vrijwel identiek aan elkaar zijn, en "Caliente Musica" dat vanwege zijn trompet-loopje klinkt als een soort Mexicaans housenummer. Het album is wel aan de lange kant en de nummers hadden wat korter gemogen.