10cc - Collected (2008)

Rock / Pop
Label: Universal

1. The Wall Street Shuffle (3:52)
  2. The Things We Do for Love (3:21)
  3. Good Morning Judge (2:54)
  4. Dreadlock Holiday (4:27)
  5. Marriage Bureau Rendezvous (4:05)
  6. Don't Turn Me Away (5:01)
  7. People in Love (3:45)
  8. I'm Mandy Fly Me (5:19)
  9. Feel the Love (5:08)
  10. Don't Hang Up (6:19)
  11. It Doesn't Matter at All (4:00)
  12. For You and I (5:25)
  13. Lifeline (3:28)
  14. I'm Not in Love (6:01)
  15. I Hate to Eat Along (2:55)
  16. Feel the Benefit (Parts 1, 2 & 3 ) (11:34)
  17. Art for Art's Sake (5:57)
  18. Somewhere in Hollywood (6:41)
  19. Old Wild Men (3:23)
  20. Life Is a Minestrone (4:40)
  21. You've Got a Cold (3:34)
  22. Tokyo (4:33)
  23. Reds in My Bed (4:14)
  24. From Rochdale to Ocho Rios (3:48)
  25. One-Two-Five (5:09)
  26. Food for Thought (3:29)
  27. Les Nouveaux Riches (5:10)
  28. Channel Swimmer (2:51)
  29. Run Away (4:02)
  30. Don't Squeeze Me Like Toothpaste (3:39)
  31. Woman in Love (6:11)
  32. Welcome to Paradise (6:13)
  33. The Second Sitting for the Last Supper (4:23)
  34. Donna (2:56)
  35. Rubber Bullets (5:17)
  36. The Dean and I (2:52)
  37. Silly Love (3:15)
  38. Une Nuit a Paris (Part 1) / the Same Night in Paris (Part 2) / Later the Same Night in Paris (Part 3) (8:39)
  39. Lazy Ways (4:16)
  40. Godley & Creme - Five O'Clock in the Morning (3:53)
  41. Graham Gouldman - Sunburn (2:58)
  42. Godley & Creme - An Englishman in New York (5:50)
  43. Graham Gouldman - Love's Not for Me (2:41)
  44. Memories (4:28)
  45. Godley & Creme - The Power of Love (4:11)
  46. Godley & Creme - Under Your Thumb (3:43)
  47. Wedding Bells (3:26)
  48. 24 Hours (7:59)
  49. Godley & Creme - Cry (3:58)
  50. Godley & Creme - A Little Piece of Heaven (3:41)
  51. Hotlegs - Neanderthal Man (4:13)
1,5
Omdat ik de muziek minder vind mag ik dat niet schrijven?
Lijkt het topic van Radiohead wel.
Er staan wel goede nummers op maar meer dan de helft vind ik slaapverwekkend en slecht.

En downloaden doe ik niet aan.
Wil ook niet dat ze van mij spullen jatten.
ga toch ook niet in jou auto rijden omdat hij voor de deur staat.

Father McKenzie
Gert, dan had je beter deze kunnen kopen;

10cc - Greatest Hits 1972-1978 (1979)

avatar van musician
Nee, dat heeft ook geen Feel the benefit.

Gert kan beter Deceptive bends kopen.

Daar staat het originele Feel the benefit (11,5 minuut) in een zelfde tijd en omgeving als de andere nummers.

Digitaal geremasterd is deze cd (met ook Goodmorning judge en The things we do for love) voor een appel en een ei te koop.

Father McKenzie
Ja, Hans ik heb die, maar ik heb nog meer reguliere albums van de band, ik zal een fan zijn, denk ik.

avatar van musician
Geheel terecht, ik heb ze ook allemaal, in ieder geval tot en met Bloody tourists.

Juist omdat we deze cd's allemaal hebben is Collected zo'n aardige verzamelaar. Er staan heel veel (goede) nummers op die we nog niet hadden!

avatar van IntoMusic
Kortom, deze Collected album is de meest complete en Gert heeft in alles helemaal gelijk. Diegene die het hardste schreeuwt dat ie iets niet doet... Inmiddels gaat het alleen maar over wat Gertje wel of niet moet kopen, terwijl het over veel interessantere dingen moet gaan zoals dit album.

Ik heb alleen de "Alive" en dit album en zijn de 4-cd's in totaal meer dan waard. Afijn, ik zet cd 3 nog eens op.

Father McKenzie schreef:
Gert, dan had je beter deze kunnen kopen;

10cc - Greatest Hits 1972-1978 (1979)

staat ook feel the benefit niet op

IntoMusic schreef:

In zijn geheel valt hij me tegen en overigns heb ik van geen 1 groep of ze moeten maar 1 plaat uitgebracht hebben alles.
Ben camel, yes, genesis en ook pink floyd fan en toch heb ik niet alles.
Als ik iets niet goed vind haal ik het niet.
Hier zitten wel nummers bij die ik goed vind maar over 3 cd's verdeeld en had dan liever 2 keer 45 minuten gehad.
Vind lang niet alles goed en mag dat soms niet.
Wat is dit nu voor forum, als je afwijkende mening hebt.
Dreadlock holiday en weet niet wat meer vind ik helemaal niet s mag dat?
Vo mij had het niet meer dan pak weg 12 nummers gehoeven.
Duidelijk toch en als je wilt zien wat ik aangevinkt heb dan weet je mn voorkeur ook.

Lekkere, eigenzinnige muziek met soms erg humoristische teksten, een van 10cc's handelsmerken. Het heeft me altijd nog verbaasd dat 10cc zo'n succes had, ook met hun albums, want op de singles na is het zeker geen mainstream muziek. Goeie verzamelaar dit. Had al een paar originele albums en vond dat genoeg, maar deze verzamelaar moest ik gewoon hebben en maakt het voor mij zo goed als compleet. Ik vind het alleen vreemd dat "Building a bridge to your heart" van Wax ontbreekt. Deze had er wat mij betreft gewoon opgemoeten, ook al was het geen solosong, maar een song van een nieuwe groep (duo?) met als hart Graham Gouldman en Andrew Gold. Als ik me niet vergis ook de enige hit van Wax en ik vond het echt een lekker nummer! Ik ben deze al wel eens op een andere 10cc-verzamelaar tegengekomen en vind het echt jammer dat-ie op "Collected" ontbreekt.

avatar van Rinus
Misschien heeft het iets met de rechten te maken van Wax. Het was mij ook al opgevallen, dat Bridge to your heart eigenlijk de enige missende track was, waar leden van 10Cc als uitvoerenden aan meegewerkt hadden.

avatar van gaucho
Tja, dan zou je Right between the eyes er ook op moeten zetten, want dat was volgens mij ook een kleine hit voor Wax in Nederland. Maar ik denk dat het vooral een rechtenkwestie is. Die Wax-albums verschenen op RCA en alle opnamen van 10cc en aanverwanten op labels van Universal (UK, Mercury, Polydor). Het had leuk geweest, maar niet echt noodzakelijk. Er zijn zat jaren tachtig-verzamelaars waar Bridge to your heart op te vinden is.

avatar van bikkel2
Op veel 10cc verzamelaars komen Godley & Creme samen ook weer aardig aan bod .
Het irriteert mij overigens niet , want op een bepaalde manier gingen de heren gewoon door waar zij bij 10cc stopten . Erg eigenzinnig , maar ook met een aantal ijzersterke singles .(ben persoonlijk erg blij met It's Five 'o Clock In The Morning ... pareltje .)

Tja en Wax . Ik vind het daarintegen niet zo'n ramp dat Building A Bridge en ook de andere single Right Between The Eyes ontbreken . Ik vind het wat ver afstaan van het geluid van 10cc .
Begrijp me niet verkeerd . Ik vond en vind het aardige singles , maar het is mede door Andrew Gold , de collega van Gouldman in Wax , erg Amerikaans , terwijl 10cc erg brits is .

avatar van Bluebird
Niet alles op deze verzamelaar was ooit een hit. In dat geval zou je dan ook net zo goed de Alan Parsons nummers waarop Eric Stewart te horen is of ander solomateriaal toe kunnen voegen. Ook 10cc gerelateerd en ook daar is geen sprake van. Ik heb er verder geen moeite mee, van de betreffende groep of bandlid moet je daar dan maar de cd's van aanschaffen....

avatar van bikkel2
Ja , mee eens . Stewart zong een aantal nummertjes op On Air van Alan Parsons . Wel liedjes die door 10cc gemaakt zouden kunnen zijn (latere periode) maar zo kun je wel aan de gang blijven .

avatar van Bluebird
Op Freudiana en Try Anything Once deed ie ook al mee en zeker niet onverdienstelijk. Misschien hadden er beter wat beste livenummers (ook daar zitten destijds nog niet eerder verschenen tracks/improvisaties tussen) doorheen gegooid kunnen worden. Dat fleurt de boel meestal ook wel aardig op. Maar ik vind dit tot nu toe het beste overzicht en dat blijft het.

avatar van ricardo
Deze heb ik gisteren voor 2.70 euro gescoord bij de kringloop, de cd,s krasvrij, en zelfs de digipack verpakking verkeert nog in nieuwstaat. Had van deze band nog niets in huis, en van andere artiesten kan ik mij nog herinneren dat de Collected series vaak de meest complete verzamelaars zijn van een band. Cd 1 en cd 3 heb ik beluisterd, en er zit een wereld van verschil tussen de korte en bondige radio liedjes van de eerste cd, ten opzichte van de veel avontuurlijker en experimentelere nummers van cd 3. Moet de tweede cd nog beluisteren, een stem volgt dus later.

avatar van Hans Brouwer
ricardo schreef:
De Kringloop winkels zijn geweldig. Ik heb er voor een appel en een ei mooi spul gekocht. In een opruim woede echter heb ik er vorig jaar zo'n 150 lp's gebracht. Later dacht ik: Hans, eikel, dat had je beter niet kunnen doen. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer.
10CC: een aardige groep met één geweldige hit. Iets over liefde of zo.

Hans Brouwer schreef:
10CC: een aardige groep met één geweldige hit. Iets over liefde of zo.

The things we do for love was dat toch? Grote hit geweest in de VS.

Om 10cc af te doen met bovenstaande omschrijving lijkt me toch wel het understatement van het jaar. Maar goed, als fan van de band ben ik ook niet helemaal objectief in dezen...

Kringloopwinkels zijn inderdaad leuk af en toe. De tijd dat je voor een habbekrats leuke LP's kon scoren ligt inmiddels ver achter ons. Tegenwoordig vind je vooral veel leuks op CD-gebied.

avatar van Hans Brouwer
gaucho schreef:
Gaucho, mijn oprecht excuus, de opmerking mijnerzijds ten aanzien van 10CC is te denigrerend.

avatar van gaucho
Dacht eigenlijk ook dat je een grapje maakte. Maar ik miste de smiley...

avatar van ricardo
Cd 2 nu ook beluisterd, en het klinkt allemaal wel aangenaam. Deze muziek vind ik nou niet echt wereldschokkend te noemen. Het klinkt wel aardig, en het zijn perfecte cd,s om op de achtergrond te laten spelen als je b.v met huishoudelijke taken bezig bent.

avatar van bikkel2
Het nadeel van deze compilatie is dat het niet chronologisch is samengesteld. Wat best vreemd is, want de Collected van bijv. The Kinks is dat wel.
10CC heeft namelijk best een interessant verloop.
De eigenzinnige artpop van 1972 t/m 1976 is allerzins de moeite waard als je er van houdt natuurlijk.
Eric Stewart en Graham Gouldman als duo die de melodieuze popgerichte tracks schreven en aan de andere kant Lol Creme en Kevin Godley, die verantwoordelijk waren voor de eigenzinnige art pop.
Dat komt hierop niet echt uit de verf.
De albums t/m How Dare You ( tevens de laatste met G & C) houden je wel bij de les schat ik zo in.
Stewart en Gouldman gaan door met de band en de muziek wordt alsmaar saver en radiovriendelijker.
Maar dan nog kwalitatief over het algemeen prima, maar de angel is er wel uit.

avatar van gaucho
Ik ben het met je eens, bikkel2 dat de trackvolgorde van deze verzamelaar opmerkelijk is. Niet chronologisch, maar van de hak op de tak, waardoor nummers van de eerste vier albums (met G&C, en een wezenlijk ander groepsgeluid) worden afgewisseld met latere tracks.

Chronologisch had hier beter gewerkt, maar misschien dachten de samenstellers wel dat de terugloop in kwaliteit dan pijnlijk hoorbaar zou zijn. Vandaar die vreemde mix, al lees ik hierboven uit verschillende reacties die die opzet toch niet helemaal gelukt is. Bij sommige luisteraars zakt de spanningsboog op CD2 wat in, en ik begrijp ook waarom. Hier is relatief vaak gekozen voor mindere nummers als Tokyo, Channel swimmer en Don't squeeze me like toothpaste. Die laatste twee zijn helemaal opmerkelijke keuzes want dat zijn eigenlijk slechts (terechte) B-kantjes van singles en sowieso geen albumtracks.

Ook hadden ze ervoor kunnen kiezen om de eerste CD voornamelijk met de bekende hits te vullen, de tweede met 'deep cuts' en de derde - zoals gebruikelijk in die Collected-serie - met 'rarities', of in elk geval tracks die afwijken van het gangbare repertoire. Dat laatste is gedeeltelijk zo gedaan, in de zin dat de we solo-nummers en de G&C-hits op CD3 krijgen. Maar het blijft merkwaardig dat die dan weer worden voorafgegaan door een aantal nummers uit hun vroege periode, waaronder zelfs een flink aantal echte hits. Jammer, dat had beter gekund.

avatar van ricardo
Ach weet je wat het is, ik had natuurlijk al vaker gehoord over de band 10cc, maar mij er nog nooit in verdiept verder. Bij toeval kom ik deze voor erg weinig tegen bij de kringloop, en dacht hmm altijd al eens willen proberen. cd 1 en 2 vind ik niet heel bijzonder klinken, nee dan vind ik de derde muzikaal nog het meest uitdagend. Maar ik denk dat deze 3 cd set wel een goed overzicht geeft of het iets voor je is of niet. En ik ben er wel achter na alle 3 nu gehoord te hebben, dat ik hier ook wel genoeg aanheb wat 10cc betreft.