Van Halen - Diver Down (1982)

Label: Warner Bros.

1. Where Have All the Good Times Gone! (3:07)
  2. Hang 'Em High (3:30)
  3. Cathedral (1:23)
  4. Secrets (3:27)
  5. Intruder (1:40)
  6. (Oh) Pretty Woman (2:55)
  7. Dancing in the Street (3:46)
  8. Little Guitars (Intro) (0:42)
  9. Little Guitars (3:49)
  10. Big Bad Bill (Is Sweet William Now) (2:45)
  11. The Full Bug (3:21)
  12. Happy Trails (1:05)
avatar van iggy
Dat laatste betwijfel ik ten zeerste. De Halens waren namelijk flink pissig op Roth. Roth had vooraf het optreden wat te diep in glaasje gekeken volgens hun.
Roth moest trouwens wel nog uit de jungle (amazone gebied) worden gevist. Waar hij en zijn bodyguard voor het optreden vakantie aan het vieren waren. Het US optreden was tijdens zijn trip geboekt , Daimond Dave wist nog van niks. Daarbij bleek ook nog eens dat Dave een een of ander jungle virus had opgelopen. Never a dull moment met Daimond Dave .

avatar van vielip
Geweldige info iggy! Nog nooit eerder gehoord of gelezen maar ik geloof het gelijk. Typisch Van Halen!

avatar van OzzyLoud
iggy schreef:

Het is legendarisch omdat A) VH hiermee voor het eerst echt erkend werd als absolute topact.
B) VH was het speerpunt voor ortodoxe christelijke groeperingen. Bij dit Festival gingen zij dan ook flink tekeer door oa vliegtuigje laten rondvliegen met de tekst: Jesus Saves. Koren op de molen natuurlijk.
C) DLR was inderdaad lazerus en liet zich dan ook oa verleiden tot een "catfight" met de zanger van The Clash op het podium. Dit omdat The Clash VH maar een stelletje neppers vond.
D) wereldwijd is het festival niet zo bekend als Woodstock. Maar in Amerika zelf heeft het toch een flinke indruk achter gelaten.
Het is inderdaad dat de broertjes flink pissed of waren op Dave en daarom is het nooit officieel uitgebracht. Zo zonde want dit zou VH's status kunnen bekrachtigen.

avatar van iggy
Het zal best positief gewerkt hebben aan hun status. Maar Van Halen werd toch al gezien als een topact, toch ?
Wat nogal afbreuk doet aan dat optreden is dat hun frontman flink bezopen was. Waardoor ze toch onder hun kunnen speelde. Als je nou iedereen van het podium gespeeld zou hebben dan zou het legendarisch geweest zijn. Hoewel Dave in die MTV interviews vooraf het optreden wel weer hilarisch was. Maar goed, maakt ook allemaal niet zo veel uit.