The Breeders - Pod (1990)

Label: 4AD

1. Glorious (3:23)
  2. Doe (2:06)
  3. Happiness Is a Warm Gun (2:46)
  4. Oh! (2:27)
  5. Hellbound (2:21)
  6. When I Was a Painter (3:24)
  7. Fortunately Gone (1:44)
  8. Iris (3:29)
  9. Opened (2:28)
  10. Only in 3's (1:56)
  11. Lime House (1:45)
  12. Metal Man (2:46)

avatar van vinejo
johan de witt schreef:
Toch een wat onderschat album.
Ik had hem zeker al 20 jaar niet gehoord en al bijna zeven jaar geen comments hier. Daar moest maar eens verandering in komen.
Goeie Albini-productie, vol vernuftige poppareltjes. Fijn om weer eens te horen!

Idem hier, vier jaar later. Dus wellicht wel 25 jaar niet gehoord.
En al meteen weer in de mood, love it..
Productie valt me goed mee moet ik zeggen, begrijp sommige comments niet hierboven.

avatar van johan de witt
Ja, zul je ook bij Rid of Me zien.
Niet iedereen houdt van die typische Albini-sound.
Ik vind het hier juist heel goed passen

avatar van Sparky
Dit zijn de Breeders zoals ik ze zo graag hoor. En absoluut mijn favoriete Breeders album. De lage score verbaast me. Pod was was destijds een welkome afwisseling toen Black Francis de inbreng van Kim bij de Pixies decimeerde. En ja, dat typische Albini geluid past heel goed bij de nonchalante lo-fi benadering van Kim.