Ozomatli - Ozomatli (1998)

Hip-Hop / Wereld
Label: Almo Sounds

1. Como Ves (3:58)
  2. Cut Chemist Suite (4:32)
  3. Cumbia de los Muertos (3:32)
  4. ¿Dónde Se Fueron? (4:19)
  5. Eva (3:09)
  6. O le Le (5:00)
  7. Chango (4:28)
  8. Super Bowl Sundae (4:46)
  9. Aquí No Será (4:19)
  10. Chota (3:47)
  11. Coming War (3:56)
  12. La Misma Canción (4:06)
avatar van Shelter
Dit Ozomatli album is veruit het beste (niet dat die anderen niet goed zijn), erg lekkere mix van latijnse muziek en hiphop ( de helft van jurassic 5)
Live is het allemaal nóg beter, Ozomatli geeft toch één van de vetste liveshows weg die je je kan voorstellen. Favoriete tracks op dit album:
Cut chemist suite, Eva, Super Bowl Sundae.
--> 5

avatar van waxs
Ik vind het best een leuke zomerse vrolijke plaat waarbij over het geheel de muzikale aspecten van de plaat goed in elkaar steken. Alleen stoor ik me wat aan de vocalen en dan met name de "Spaanse?" zang. Net als Shelter zijn Cut Chemist Suite, Eva en Super Bowl Sundae mijn favoriete tracks, puur omdat het Jurassic 5 element hier wat meer naar boven komt. 3*

avatar van frans swa
Evaaaaahaahahahaaa

avatar van Jorge-E
Latijns-Amerikaanse muziek en Hip-Hop vermengd is echt de perfecte combinatie. Spijtig dat het niet volledig in't Spaans is, maar ach, nog steeds geweldig.

P-DawG
Klinkt heel nice, verplicht voer voor Jurassic 5 luisteraars.

avatar van Shelter
@jorge-E, wellicht ken je het al maar het is maar een tip: Orisha's is meer naar spaans.
Maar kwa kwaliteit van de muziek en de crossover, vind ik Ozomatli veeeeel beter.

Overigens is dit acht verplichte kost om live te zien... ik heb ze nu 3x gezien en iedere keer weer is het een vette show...lekker lang...goed bespelen van live instrumenten...goed geluid...goede zang..vette hiphop...mooi contatc met publiek enz enz.
Ik heb veel dingen live gezien, maar Ozomatli is voor mij nummer 1 by far.

Wel jammer trouwens dat Cut Chemist weg is, het geluid is toch minder maar nog wel heel goed.

avatar van Jorge-E
Jup, Orishas ken ik. Ze zijn ook goed.

avatar van Shelter
staat nog steeds als een huis, zelfs meer dan dat. Geweldige muziek zeg, er zit van alles in: latin, funk, hiphop etc. Mijn favoriete nummer is nu O Le Le, wat een geweldike break met blazers zit er rond de derde minuut...echt super.
Mogelijk een van de beste albums in mijn collectie, kan het altijd opzetten.