Twister (1996)

Label: Warner Bros.

1. Van Halen - Humans Being (5:09)
  2. Rusted Root - Virtual Reality (3:22)
  3. Tori Amos - Talula [BT's Tornado Mix] (3:43)
  4. Alison Krauss & Union Station - Moments Like This (4:58)
  5. Mark Knopfler - Darling Pretty (4:27)
  6. Soul Asylum - Miss This (3:56)
  7. Belly - Broken (4:02)
  8. k.d. lang - Love Affair (4:40)
  9. Lisa Loeb & Nine Stories - How (3:51)
  10. Red Hot Chili Peppers - Melancholy Mechanics (4:31)
  11. Goo Goo Dolls - Long Way Down [Remix] (3:28)
  12. Shania Twain - No One Needs to Know (3:04)
  13. Stevie Nicks en Lindsey Buckingham - Twisted (4:13)
  14. Eddie van Halen en Alex van Halen - Respect the Wind (5:49)
avatar van Poeha
Kom net Stevie Nicks en Lindsey Buckingham - Twisted tegen. Da's nog weer eens een fijne ontdekking. Beetje gezapig, maar dat hoort zo af en toe bij dit duo (en Fleetwood Mac).

avatar van Killeraapje
Dit album vroeger in huis gehaald vanwege de twee Van Halen songs. Beide vind ik nog steeds erg goed. De rest vond ik toen redelijk tot inwisselbaar en is me eigenlijk niet bijgebleven maar dat kan ook komen doordat ik toen vooral hield van rockmuziek.

Voor Van Halen fans blijft dit echter wel een leuke aanvulling.

avatar van vielip
Grappig dat deze voorbij komt in de updates. Ik zag afgelopen weekend namelijk een interview terug op youtube van de broertjes Van Halen met René Mioch. Erg leuk interview waarin de broers Nederlands praten en het project omtrent deze film toelichten. Erg amusant! En de (Van Halen) nummers zijn trouwens ook erg goed.

avatar van Killeraapje
Humans Being was geloof ik het laatste nummer dat Van Halen op nam met zanger Sammy Hagar. De zang is dan ook flink door de mangel gehaald en de gitaren staan veel nadrukkelijker op de voorgrond. Het resultaat mag er in ieder geval zijn.

Respect The Wind vond ik een prachtig instrumentaal nummer waarin melancholie en techniek heel mooi samen komen.

Dat interview met Mioch heb ik vroeger gezien en was inderdaad erg leuk. De film zelf viel helaas wat tegen.