Armin van Buuren - Imagine (2008)

Dance

met Jaren

4. Face to Face (7:29)
  5. Hold on to Me (7:16)

met Audrey Gallagher

6. In and Out of Love (6:01)

met Sharon den Adel

7. Never Say Never (6:59)

met Jacqueline Govaert

8. Rain (7:10)

met Cathy Burton

9. What If (7:17)

met Vera Ostrova

10. Fine Without You (6:26)

met Jennifer Rene

11. Intricacy (7:06)
Op zijn hyves heb ik alle nummers als kunnen previewen en ze zijn weer geweldig. Veel vocals, maar dat boet niet in aan kwaliteit, ook al ben ik meer een liefhebber van trance zonder vocals. Vooral het nummer Face to Face vind ik echt te gek.

avatar van Azzurro
Schitterend album van Armin. Vooral het begin van Imagine is echt zwaar goed. Natuurlijk is Going Wrong ook een schitterend nummer, al hoor ik liever de Universal Religion Mix. Daarnaast zijn de vocals weer van schitterende kwaliteit. Zoals we het gewoon zijn van de (voor mij toch) n° 1 DJ van de wereld!!!

tuktak
armin en nederland zal volgens mij nooit een klik worden. daar waar tiesto al niet eens op bijzonder veel status in eigen land kan rekenen, daar de lagere trance goden nog minder. armin maakt soms best knappe plaatjes, ze zijn echter te traag en met te lange strings om door het boomboom hakkuh/jumpen publiek in nederland begrepen te worden. die willen rechttoe rechtaan deuntjes van maximaal 2 seconden, zodat men het onthouden kan.
dit album van armin zal dan ook sowieso niet echt aanslaan lijkt me, los van het feit dat het ook niet een briljante cd is. de nummers zijn redelijk massawerk, en ik vind het jammer dat de vocals en de producties niet echt op elkaar aansluiten. de producties lagen al klaar, en een paar inwisselbare vocals zijn er overheen geplakt. de zangeressen hadden net zo goed omgewisseld kunnen worden op de diverse platen. en dat is gek, daar alle dames verschillende vocale capaciteiten bezitten. duidelijk een gemiste kans te noemen naar mijn idee.

helemaal mee eens tuktak, alleen ik vind het wel een lekker plaat om naar te luisteren maar armin zal in Nederland nooit zoveel waardering krijgen als tiesto.

avatar van Phoebe318
Grote fan ben ik niet, maar het nummer In And Out Of Love met Sharon Den Adel van Within Temptation vind ik erg mooi!
Ga even de rest van het album beluisteren, voordat ik een stem ga geven.

Makkelijke keuze qua naam. Imagine. Die naam is al van iemand. Mr John Lennon. Dus... schande!

avatar van TheSilmarillia
De vergelijking is ver te zoeken... Ik zie niet in waarom het een schande is als een artiest zijn/haar album Imagine wil noemen.

avatar van Bart_86
Persoonlijk vind ik Armin dus echt veel en veel beter dan Tiesto. Platen als 76, Universal Religion, Shivers en alle State of Trance platen zijn top!

avatar van Azzurro
Tiësto was vroeger ook super, platen als Suburban Train, Lethal Industry, Flight 643, Magik Journey, ... zijn zeker en vast ook top! Maar Tiësto heeft de laatste jaren veel van zn kwaliteit verloren...
Dittegenstaande is Armin steeds blijven omhoog klimmen. Armin staat klaar om de fakkel van Tiësto over te nemen, en terecht!

avatar van NewYorkCityLight
De single In And Out Of Love is in ieder geval erg goed.

En dan zie je dat er een nummer op staat van met Jennifer Rene! De vrouw die het o-zo mooie Fall To Pieces heeft ingezongen met haar prachtige nachtegalenstem. Dat nummer ga ik dan ook maar beluisteren.
Als jullie haar stem mooi vinden zal ik jullie zeker aanraden om Jonas Steur feat. Jennifer Rene - Fall To Pieces te luisteren.
En ook een nummer met de zangeres van Krezip? Ik houd niet zo van die stem dus daar ben ik niet zo nieuwsgierig naar.

En jah, Rene heeft prachtige stem op Fine Without You, al moet ik zeggen dat het nog beter klinkt op Fall To Pieces.

avatar van Azzurro
Vandaag heb ik de Live-DVD thuis bezorgd gekregen van Armin Live in Ahoy op 19 april 2004. Ben hem nu aan het bekijken, en op de tracklist zie ik dat echt alle hits van Armin er op staan. Super gewoon! Vol met live performances van de desbetreffende zangeres... Voor mijn part een pak beter dan Tiësto's Elements of Life-DVD.

avatar van Brucas
Ik vind de Single met Sharon heel goed, zal het album straks eens lusiteren!

avatar van NewYorkCityLight
Cool, kom er net achter dat hij Nederlands is, dan mag je toch wel stellen dat Nederland het land is met de bekende DJ's (Tiesto, Armin dus, Ferry Corsten, Fedde Le Grand) en Belgie het land met z'n prachtige Vocal Trance groepen (Milk Inc., Lasgo, Sylver).

Had trouwens niet verwacht dat In And Out of Love een hit zou worden, maar hij staat nu toch prachtig op #11 in de top40.

avatar van Carolaah
Hmm ik ben benieuwd naar het hele album..
Vind de tracks van Armin vaak wel één pot nat, steeds weer hetzelfde trucje. Desalniettemin vind ik het wel erg fijne achtergrondmuziek..

Ook vind ik het een uistekende keuze om Sharon het nummer 'In and out of love' te laten performen.. Haar stem komt echt prachtig uit. Al verdient ze eigenlijk 'beter' om haar stem uit te laten komen, gelukkig is dit dan ook maar een enkele keer.. En geslaagd..

Ga dit album nog wel een kansje geven

avatar van T.A.
Carolaah schreef:

Na Anouk de lekkerste vrouwelijke stem van Nederland? Misschien wel.. Heerlijk nummer iig.

avatar van NewYorkCityLight
Unforgivable zie ik nu regelmatig voorbij komen op TMF. Ik moet zeggen dat die versie beter vind, tenminste niet zo'n lange intro.

Ik vind het wel een goede cd, wel een beetje te commercieel, maar het is absoluut geen slecht album!
En idd dat nummer met Sharon den Adel is echt te gek!

avatar van Shelter
Dit is helemaal mijn soort muziek niet, maar ik moet zeggen ik ben zeer positief verrast. waar ik meestal trance erg kaal vind klinken met dezelfde opzet en hetzelfde trucje, ben ik van mening dat dit album veel meer ingredienten bevat. Het zijn lekkere beats, lekker vol en de zangeressen zijn niet van die wegwerp exemplaren.
Nooit verwacht dat ik voor een dance album 4* zou gaan geven, maar het is toch werkelijk zo.

Overigens offtopic; ik vind Tiesto echt geen ruk aan (wel een goed voorbeeld van zelfde trucje herhalen, heb die kerel ook een paar keer live gezien...gelukkig slechts 1x van de 5 betaald...wat een dramaaa).
En wat betreft de titel van dit album en john lennon....ik mag hopen dat het geen serieuze opmerking was, anders ben je echt een triest figuur. Imagine is gewoon een werkwoord, die iedereen kan gebruiken...alsof John Lennon het woord bedacht heeft of zo..jeees!

avatar van vork666
Intricacy is vrijwel identiek aan de titeltrack, alleen is laatstgenoemde een factor 100 beter Ook vind ik Hold On To Me, In And Out Of Love en What If niet zo sterk, de rest van de nummers is echter heel erg lekker.
3.5*

avatar van jacobz
Zitten toch een aantal prima nummers op. Armin bewijst wel dat hij de beste DJ van NL is

avatar van Bierman
Er staan goede nummers op dit album (imagine, face to face, intricacy e.a.), maar ook wat mindere. Fine without you spreekt mij bijvoorbeeld niet zo aan, net als never say never. Ook mist, zoals eerder gezegt, de samenhang. Het klinkt niet echt als een album, meer in de richting van een compilatie. Toch het luisteren goed waard.

avatar van music4life
'Going Wrong' is echte dé favoriet voor mij, de zang is erg goedook !

avatar van NewYorkCityLight
Goin' Wrong is ook mijn favoriet. Dat komt bij mij inderdaad vooral door de goede zang.

avatar van Wardsteiner
Lang getwijfeld of ik 3 of 3.5 moest geven. Komt door de verschillende kwaliteit van de nummers hier. Imagine, Intricacy, Face To Face e.a. zijn heerlijk, maar dan staan er ook nummers als Never Say Never en Fine Without You op die dan weer de boel omlaag halen. Alles bij elkaar toch een fijn album, 3.5 dus.

avatar van tbouwh
Afwisselend. Intritacy en Imagine zijn heerlijke trancenummers zonder vocals: zo hoor ik Armin graag. Op veel andere nummers zijn de vocals echter van weinig toegevoegde waarde, waardoor de nummers nooit echt fijn op gang komen.
Hierdoor wordt het vaak gewoon saai, en dat is jammer.
Going Wrong en In and out of Love zijn uitzonderingen; op laatsgenoemde is de zang van Sharon den Adel dan wel echt van toegevoegde waarde. Een heerlijk nummer.
Al met al is het echter geen cd die ik vaker zal luisteren,; hiervoor zitten er te veel matige nummers tussen.
3*, maar niet meer dan dat.

avatar van james_cameron
Prima trance van eigen bodem. Van Buuren wil her en der wellicht iets te makkelijk scoren met hitgevoelige tracks voorzien van allerlei gastartiesten als Sharon Den Adel en Jacqueline Govaert, maar het songmateriaal ligt over de hele linie wel lekker in het gehoor. De instrumentale tracks zijn echter de beste; met name het machtige openende titelnummer en het fijn doorbeukende afsluitende Intricacy zijn de moeite waard.