Yoko Ono - Fly (1971)

Japan
Avant-Garde
Label: Apple

1. Midsummer New York (3:50)
  2. Mindtrain (16:52)
  3. Mind Holes (2:45)
  4. Don't Worry Kyoko (4:55)
  5. Mrs. Lennon (4:10)
  6. Hirake (Open Your Box) (3:32)
  7. Toilet Piece / Unknown (0:30)
  8. O'Wind (Body Is the Scar of Your Mind) (5:22)
  9. Airmale (Tone Deaf Jam) (10:40)
  10. Don't Count the Waves (5:25)
  11. You (9:00)
  12. Fly (22:53)
  13. Telephone Piece (0:10)
avatar van devel-hunt
Groepen als the B52's en the Talking heads hebben ooit in interviews vertelt veel inspiratie uit deze plaat te hebben gehaald, de B52's hebben zelfs het nummer Don't worry Kyoko gecovert. Veel van de nummers zijn te experimenteel en te avant gardistisch om even lekker naar te gaan zitten luisteren, op een aantal nummers (Airmale, Don't count the waves) wordt zelfs muziek gemaakt op zelfgemaakte instrumenten die zijn gemaakt door verschillende avant garde kunstenaars. Hoewel nummers als Midsummer New york, Mindtrain, Mrs Lennon en Open your Box toegankelijk en heftig zijn. Met John, Ringo, Clapton en de Bassist van Jimi Hendrix in de band is dit wel een hele bijzondere plaat.

Mrs Lennon is een prachtnummer. Had zo op Imagine kunnen staan. Verder veel respekt voor Yoko, maar over haar muziek kan ik niks zinnigs(!) zeggen. Daar zullen de pro- en anti Yoko zich wel weer over uitlaten. Maar ik hoop dan ook op zinnige kritieken, zoals devil-hunt.

Joy
devel-hunt schreef:
........ Met John, Ringo, Clapton en de Bassist van Jimi Hendrix in de band is dit wel een hele bijzondere plaat.

goeie muzikanten bij elkaar maken nog geen goeie plaat

avatar van devel-hunt
Joy schreef:

goeie muzikanten bij elkaar maken nog geen goeie plaat

Mee eens, maar draagt wel bij aan de sfeer en inspiratie. Luister maar naar een nummer als midsummer new york en Mindtrain.

Het probleem bij velen is waarschijnlijk, dat zij denken, altijd dat jakerige, zoals bij Don't Worry Kyoko voortbrengt. En dat is niet zo. Zelf ken ik Fly niet (goed genoeg).Season of Glass heb ik ooit zelf gekocht en verschillende andere nummers van haar ken ik wel. Dus per definitie is Yoko niet slecht en met goede muzikanten achter zich wordt het alleen maar beter. Ga me er toch eens meer in verdiepen en kijken wat er nog te koop is.

jeko
Bij dit album gelukkig nog geen halve ster tornado!

Misterfool
jeko schreef:
Bij dit album gelukkig nog geen halve ster tornado!

wat er niet is kan er nog komen. want the fool gaat zichzelf onderwerpen aan deze herrie. stem volgt later.

avatar van Von Helsing
Misterfool schreef:

Je moet er natuurlijk wel open voor staan en niét beginnen met het titelnummer!