Death Strike - Fuckin' Death (1991)

Label: Nuclear Blast

1. The Truth (3:21)
  2. Mangled Dehumanization (1:58)
  3. Pay to Die 03:02 (View Lyrics)
  4. Re-Entry and Destruction (3:35)
  5. The Final Countdown (7:05)
  6. Man Killed America (Embryonic Misconceptions) (6:02)
  7. Pervert (2:58)
  8. Remorseless Poison (5:25)
Stijn_Slayer
Dit is eigenlijk de legendarische death metal band Master. In 1985 kwam dit album uit toen de band nog Death Strike heette. Daarmee is het dus samen met Possessed's Seven Churches het 1e officiele death metal album (het 1e death metal werk is de Death By Metal demo van Mantas/Death)!!

Later is dit werk opnieuw uitgegeven, ik geloof ook in 1994 nog een keer... Ook op Master's debuut album (eigenlijk het 2e album dus) stonden enkele van deze nummers. Jammer dat dit zo onbekend is. Niet alleen gezien de historische waarde, maar ook omdat er een aantal hele aardige nummers op staan. Jammer genoeg is niet de hele plaat even goed. Met name de eerste 4 nummers zijn erg sterk. De twee lange nummers, The Final Countdown en Man Killed America, zijn daarentegen waardeloos.

avatar van exodus
Yes! Death Metal van het eerste uur. Dit is Death Metal die ik wél aanbid in tegenstelling tot wat later Death Metal zou worden. Zo als dit klinkt is het mij heilig, net als die andere bands van het eerste uur destijds in de meest extreme hoek van het Thrash gebeuren. Bij het horen trouwens van de ultra ruige scheurende gitaar partijen en woeste zang moet ik vooral door de zang toch nog wel denken aan bijv. Venom, Hellhammer en Celtic Frost. Die sfeer heeft het wel. Niks mis mee natuurlijk. Deathstrike trapt het gaspedaal af en toe wel dieper in...dat wel. Ruig! Gaaf dit en oer!