Pnau - Pnau (2007)

Australiƫ
Dance
Label: etcetc

1. With You Forever (3:34)
  2. Wild Strawberries (3:55)
  3. Shock to My System (2:44)
  4. Baby (2:45)
  5. Come Together (5:01)
  6. We Have Tomorrow (4:28)
  7. Lover (4:47)
  8. No More Violence (4:53)
  9. Embrace (5:29)

met Ladyhawke

10. Dancing on the Water (4:07)
  11. Freedom (4:00)
  12. Die with Us (2:49)
avatar van Mr. Digitalized
The Chemical Brothers van Australië! Jammer dat dit soort dingen bij ons niet erg bekend is....

JustaRascal
Klinkt inderdaad wel grappig, maar Chemical Brothers? Een beetje misschien.

avatar van Zwammer
Ik zou het ook niet echt met de Chemical Brothers vergelijken..

Embrace, met de vocalen van Ladyhawke, is wat mij betreft het beste nummer op dit album.

avatar van YoG
YoG
Ik ga dit zeker eens proberen.. dat nummer met Ladyhawke kende ik al... klinkt geslaagd..

Als je DANCE van Justice kunt waarderen dan zeker eens de Miami Horror & Fred Falke Remix van Embrace eens proberen !! Waanzinnig lekker nummer !

avatar van TheMadHatter25
1 van de leden is 1 van de zangers van Empire Of The Sun echt grappig. Zelf moet ik het nog goed luisteren!!

avatar van blur8
Vergelijkbaar en gelijkwaardig aan Empire of the Sun. Aangename radio-pop dus.
Album staat nu te kijk op Luisterpaal. Waarom is een beetje raadselachtig, omdat dit al 2 jaar oud is. maar ok, daardoor nu wel gevonden.
Die krakende vastlopende syth in Come Together doet het hier uitstekend.

Top muziek, kwalitatief beter dan Empire of the Sun. Van het begin nummer tot het eindnummer goed, zelfs het rustige Die With Us klinkt lekker

avatar van petrusdeman
moet zeggen dat deze plaat erg lekker klinkt, vooral in het zonnetje. ik vind het ook wel wat weg hebben van Oracular Spectacular van MGTM

avatar van Justinx
Leuk voor iedereen die met smart zit te wachten op de nieuwe plaat van Empire of the Sun. Aan het lage gemiddelde van de debuutplaat op MuMe, zijn dat misschien niet zo gek veel mensen, maar ik vind het nog steeds een erg fijne band. Ik had aanvankelijk wat moeite met Pnau, de plaat opent dan ook verschrikkelijk slecht. Wild Strawberries, Shock to My System en Baby zijn geen geweldige nummers. Misschien wel te poppy. Het begint pas echt te borrelen bij Come Together. IJzersterke dance, waar de voetjes onvermijdelijk van de grond komen. De combinatie met pop is fijn en zo sluit de muziek weer aan op die van Empire of the Sun. Beide bands verschillen qua muziek dus niet eens zoveel, al moet ik toegeven dat Pnau op dit vlak iets beter in elkaar steekt. Net wat fijnere dancebeats, de vocalen zijn soms rauwer en scherper (wederom Come Together, heerlijk!) en het tempo wordt nergens onnodig onderuit gehaald. Zelfs het rustige nummer Die with Us heeft zo zijn charmes. Dit terwijl veel langzame nummers op Walking on a Dream al snel een beetje zeikerig worden. Pnau verdient zeker wat meer aandacht hier op MuMe!