Lindstrøm - Where You Go I Go Too (2008)

Noorwegen
Dance / Electronic
Label: Smalltown Supersound

1. Where You Go I Go Too (28:58)
  2. Grand Ideas (10:10)
  3. The Long Way Home (15:58)
avatar van djarend
Ja mijnheer Griend, dit is een toffe plaat, vind ik ook, alleen de nu disco naam die ik hier af en toe lees snap ik niet, Het klinkt gewoon als Klaus Schulze en Ashra Temple. En aan die twee heb ik eigenlijk een grafhekel, waarom ik deze dan toch mooi vind? omdat hij, hoe dan ook, toch moderner klinkt en zeker niet oubollig. Tja, je moer er van houden zeggen ze dan, maar dat is toch met alle muziek. Ben ook helemaal weg van de nieuwe Kompakt verzamel cd Total 9 (je weet wel, ziat ook The Field op) Maar goed, dit is rond uit een lekker cdtje waar ik ook meteen reacties op krijg als ik hem in de winkel draai Op de lp staat nog eens een extra track. Ook toevallig, het lijkt wel of ik je stalk... ik zocht even naar deze cd op de site, en ja hoor, sta jij er weer bij.. Overigens, als je tijd en zin hebt 27-09 in Mezz new-wave avond..... met je weet wel welke dj, maar goed nu ga ik helemaal of-topic.....

avatar van gherdt
Sinds is de Todd Terje remix van Another Station hoorde op Immer 2 van Michael Mayer is de naam Lindstrom in mijn kop gebeiteld.
Van It's A Feedelity Affair, categorie charmante discoplaat, had ik al erg genoten. Toen ik hoorde dat Lindstrom een Fizheuertje deed op z'n nieuwste raakte ik helemaal nieuwsgierig. En ik moet zeggen: Goed gedaan. Hoewel dit drieluik bepaald niet wereldschokkend is luistert het heerlijk weg, Lindstrom verdrinkt niet in zijn eigen ambities maar doet precies waar hij goed in is, nu in de wat langgerektere versie. Productioneel heeft meneer een paar flinke stappen gezet. De discobol draait hier volle toeren!

Toch grappig die term Fizheuertje... maar ik luister hier toch veel liever naar. Voor mij blijft dit toch de plaat van het jaar denk ik. Of toch die van la Allien...

Ben benieuwd hoe het vrijdag (in Den Haag) is...

avatar van luc011190
herman schreef:
Ben benieuwd hoe het vrijdag (in Den Haag) is...

Ik ben jaloers op je. Laat even weten hoe het was, ok?

Da's goed, Luc. Straks even kaartjes halen in het Haagse, hoop dat ze er nog zijn.

djarend schreef:

Dat komt door zijn oudere werk, maar ook hier samplet hij bv. Cerrone's Supernature in de openingstrack.

avatar van dj maus
tip voor de fans van deze plaat:
Carl Craig & Moritz von Oswald - Recomposed #3

grofweg hetzelfde concept, maar dan veel verfijnder uitgevoerd

avatar van Antie
Voor de mensen dat Lindstrom pas ontdekken (en ook voor de anderen natuurlijk )
Raad ik dringend dit album aan

Prima Norsk vol 3

Dit is een compilatie cd uit 2005 van de beste Space-disco vanuit noorwegen zelf.
Wil dit album al een tijdje toevoegen hier maar het is er nog niet van gekomen door niet geschikte hoes ervoor te vinden en omdat ik iets te weinig tijd stop in albums toevoegen

Moonflowers is 1 van mijn favorieten daarop
Aanrader dit album

Het hoesje dat erbij staat is toch prima?

avatar van Antie
Dankzij onze goeie vriend hier "Herman" staat hij er nu wel op

Prima Norsk vol 3

Shame one me da ik weer telui was

avatar van djarend
mm, cerrone was me nog niet opgevallen, dat nummer heb ik toevallig in de ultralange versie op cd staan, zal hem eens draaien als ik thuis ben, kijken of ik het hoor (ken het nummer van cerrone ook niet al te goed, wel tof nummer overigens)

Als je ze achter elkaar draait is het niet te missen.

Dit klinkt idd als de moderne versie van E2-E4, wel lekker 4*

avatar van dj maus
Promootje voor weinig op de kop kunnen tikken, dus toch maar het voordeel van de twijfel.

avatar van samslam
Derde nummer vind ik er wel met kop en schouders uitsteken. Boeit van begin tot einde

Al bij al een voldoende voor dit plaatje. Het mag naar mijn mening wel ietsje meer minimal zijn. Nu heb je iets dat te plat is voor de feestneus op te zetten en te druk om volledig bij weg te genieten.

Zal'm bij het betere studeerweer nog wel eens een kans geven binnenkort.

avatar van RogerV
Wat een prachtig album is dit. Ik zag er tegenop toen ik de lengte van het titelnummer zag. Ik verwachtte een soort overgeproduceerd progrock achtig gedrocht met allerlei wendingen of een saaie langdradige minimal track waarin niets gebeurt.

Maar niets van dat alles. Lindstrom bouwt een prachtoge sfeertrack op die lekker rechttoe rechtaan is zonder saai te worden. Heel mooi hoe hij zonder rare koerswendingen sferen kan laten veranderen. Prachtmuziek.

Ook de tweede track is geweldig. Eigenlijk een soort trance-anthem, ondanks het lage tempo. Wat een euforische melodie. Eigenlijk zou er eens een remix met snelle beats van gemaakt moeten worden.

En The long way home is ook gewoon een zeer goede track

avatar van Teunnis
Oeh, wat klinkt dit fijn. Ik ben nu nog bij de eerste track, maar dit is echt precies mijn cup of tea.

avatar van Paap_Floyd
Was al een beetje in de vergetelheid geraakt hierzo. Zwaar onterecht natuurlijk, want dit is een grandioze plaat.

Van alle dingen die ik aan GrafGantz te danken heb is dit het beste, denk ik.

En deze ontdek ik afgelopen week pas? Heerlijke plaat dit.

avatar van T.O.
Ook weer eentje die al ruim 10 jaar in de wacht stond, maar de laatste tijd toch wat vaker opgezet. Heel erg in mijn straatje en luistert lekker weg, maar ik moet toch eerlijk zeggen dat er veel beter werk is in dit genre. Niet dat ik enorm veel catchy hooks had verwacht, maar iets meer urgent dan dit had wel gemogen.