Clouseau - Hoezo? (1989)

8. Verlangen (3:11)

met Ingeborg

9. Fiets (1:29)
  10. Kamerplant (3:27)
  11. Zij Is van Mij (2:48)
  12. Gefluister en Geschreeuw (3:46)
  13. Wil Niet Dat Je Weggaat (3:47)
avatar van berwt
Met zijn alleeeeeuh,
zulleuh we kijkeeeeeuh
naar Belpop op Canvas dezeuh aveeeeeund!

mathieudc
Op vakantie in Italië werd dit album regelmatig gedraaid tijdens de verplaatsingen en ik ben positief verrast. De nummers klinken fris, vrolijk, spontaan en de energie spat er van af! En zoals hier al eerder werd gezegd: alle nummers mogen er zijn en staan elk op zich, terwijl het dankzij de sound ook als een geheel blijft klinken. Prachtig. (4)

avatar van dazzler
Moet je ook nog weten dat de eerste 8 nummers op single verschenen tussen 1986 en 1989.

avatar van Flammazine
Hij was een redelijke zanger
hij was niet meer dan dat
hij was een klucht
met een debardeur
maar weet je wat
hij was een doodgewone zanger
hij was niet meer dan dat
van talent was weinig sprake
hij was alleen iets
wat charisma had

Koen Wauters vind ik overschat, geweldig zingen doet hij niet,liedjes schrijven kan hij niet(af en toe een tekstje) , maar hij heeft een zekere charme en presence en daar heeft hij het ver mee geschopt.Respect daarvoor. Kris Wauters heeft die charme absoluut niet, en toch doet hij veel tv-werk. Gelukkig voor Clouseau kent hij wel wat van muziek.

Deze plaat is jeugdsentiment,vooral dankzij mijn drie jaar oudere zus die een slachtoffer was van de Clouseau manie. Ik heb haar eens betrapt terwijl ze aan het slowen was met een poster van Koen Wauters op 'Daar gaat ze'.
Afgezien van de jeugdtrauma's is en blijft dit wel een leuk poprockplaatje, met een goede balans, al is het zoals al opgemerkt een vrij klinische bedoening qua geluid.

avatar van dazzler
Flammazine schreef:
van talent was weinig sprake
hij was alleen iets
wat charisma had[/i]

Charisma dat meer dan 20 jaar aan de top staat noem ik talent.
De meeste idolen met of zonder x-factor houden het doorgaans minder lang vol.

Maar ik begrijp volkomen wat je wil zeggen. Toch zingt hij lang niet slecht.
In de wereld van de pop heb ik al veel slechtere zangers horen scoren.

avatar van Flammazine
Mwa, dat Clouseau al twintig jaar aan de top staat zegt meer over het Vlaamsche poplandschap dan over de kwaliteit van hun muziek. Ze zijn wel clever in het telkens weer verkopen van hetzelfde kunstje, maar ze hebben ook weinig concurrentie. Bands als Buurman,Gorki,... bespelen een andere doelgroep, en dingen als Andes zijn gewoon identiek aan Clouseau .

Koen Wauters is in se geen slechte zanger, maar het ontbeert hem soms aan inleving,zeker de laatste tien jaar zeg maar.

avatar van LucM
Ze kregen in de beginperiode vrij snel navolging en concurrentie zoals Mama's Jasje en later mindere goden als Leopold lll en Get Ready. Ook de Kreuners herrezen uit hun as en werden korte tijd als concurrenten gezien, Gorki en Noordkaap ontstonden ook uit de Nederlandstalige golf die met Clouseau begon. En de laatste 10 jaar is K3 nog succesvoller dan Clouseau maar die spreekt een veel jongere doelgroep aan.

Clouseau heeft zich kunnen handhaven dankzij hun uitstraling, hun live-optredens, de blijvende media-aandacht en toch ook de meestal goede hitsingles. De laatste 10 jaar is Clouseau meer een routineuze bedoening geworden, inleving en vernieuwing is dan inderdaad ver te zoeken.

Echt een topalbum!
Het is hier duidelijk een Nederlandse site. In Vlaanderen heb ik toch de indruk dat dit album beschouwd wordt als zowat het beste Nederlandstalige album dat ooit gemaakt is.

avatar van Flammazine
Er zitten nochthans genoeg Vlamingen op deze site(waaronder ikzelf), en ik vrees dat de meerderheid het niet met je eens gaat zijn.