Boat Club - Caught the Breeze (2007)

Zweden
Electronic
Label: Luxury

1. All the Time (5:04)
  2. Warmer Climes (3:48)
  3. Always Away (5:10)
  4. Nowhere (4:50)
  5. Memories (5:22)
  6. Spanish Castles (6:10)
avatar van Zwammer
Heerlijke EP dit. Perfect voor een zomerse stranddag .
Doet me erg denken aan Air France, maar ik vind deze EP beter dan die twee EP's van hun Zweedse landgenoten.

Memories is trouwens een geweldig nummer!

avatar van sander.
Dit album heeft me echt in één klap gewonnen: wat een heerlijke nummers. Die terugkerende gitaar vind ik zo geniaal, en deze mannen zijn tenminste niet bang voor een beetje galm-effecten zo nu en dan: geweldig.

Ik zal deze plaat nog wat langer moeten blijven luisteren, om te kunnen oordelen of dit daadwerkelijk een 5* zal worden. Ik luister het momenteel non-stop, kijken hoe lang ik dat vol kan houden.

avatar van sander.
Hupsakee, 5* en in mijn Top 10 hiermee: dit kan gewoon niet op. Echt een zonde dat ik dit niet eerder heb ontdekt. Dit is simpel maar geniaal, perfecte nummers in één aanhoudende maar nooit vervelende stijl. Ja, dit is muziek!

avatar van GrafGantz
Lijkt in de verte inderdaad wel wat op Air France, maar waar het me echt aan doet denken is Studio. Dit heeft smoel, diepgang, melancholie en meer hooks en melodietjes dan je in heel Scandinavie kwijt kan. Ik weet niet wat er in dat Zweedse water zit maar gebotteld lijkt het me een gat in de markt.

avatar van sander.
Hmm op den duur wordt je een tikkeltje moe van de simpele ritmes denk ik. Gewoon niet té vaak en te lang opzetten, het zijn niet voor niets maar 6 nummers. De 5* blijft staan, dat is ie gewoon waard met Warmer Climes en het prachtige Memories.

avatar van Zwammer
Deze heerlijke EP krijgt in juli een reissue: Boat Club: “Memories” « La.Ga.Sta. - lagasta.com
Misschien wordt de muziek door deze release wel door wat meer mensen opgepikt?

avatar van GrafGantz
Ik hoop vooral dat ik hem dan eindelijk eens kan aanschaffen

avatar van Alicia
Om de winter door te komen! Ja ja, maar nu wordt dat 'door de winter heenkomen' toch wel iets moeilijker door deze zonnige klanken van Boat Club. Maar... dromen kan natuurlijk altijd wél.
Bedankt voor de tip, GrafGantz!
Leuke en vooral zomerse muziek!

avatar van Man of Sorrows
Alicia schreef:

Leuke en vooral zomerse muziek!

Zoveel meer dan dat. Je hebt zonet puur goud ontdekt.

avatar van Man of Sorrows
Warmer Climes (en eigenlijk de volledige ep) is afkomstig uit een andere wereld.

Ik heb destijds dagen gespendeerd in een zoektocht naar iets wat in de buurt kon komen (Studio, Air France, Washed Out en zoveel meer) maar de subtiliteit van deze ep is outstanding.
Slowdive maar dan zonder feedback, waardoor de hemelse melodieën nog meer bloot komen te liggen.