Lambchop - OH (Ohio) (2008)

Roots
Label: Merge

1. Ohio (2:24)
  2. I'm Thinking of a Number (6:18)
  3. National Talk Like a Pirate Day (5:59)
  4. A Hold of You (5:38)
  5. Sharing a Gibson with Martin Luther King Jr. (4:34)
  6. Popeye (6:18)
  7. Close Up and Personal (3:52)
  8. I Believe in You (3:27)
  9. Please Rise * (3:47)
  10. Slipped Dissolved and Loosed * (5:15)
  11. Chelsea Hotel #2 * (3:19)
  12. Close Up * (4:52)
  13. Of Raymond * (3:06)
avatar van musicfriek
Een release om in de gaten houden. Damaged uit 2006 vind ik nog steeds een van de betere albums uit dat jaar. Deze zal ook ongetwijfeld onbeluisterd aangeschaft gaan worden

Op hun website linken ze al een tijdje naar het tweede nummer van dit album. En die klinkt weer ouderwets prachtig! Typisch Lambchop. Kijk uit naar het volledige album en de bijbehorende tour.

avatar van djarend
Gelukkig, weer een goede plaat van Lambchop, ik vond Damaged zwaar tegenvallen (sorry musicfriek) maar dit is wel weer een mooie, erg sombere (maar ja, daar is het ook Lambchop voor) plaat, gelukkig komt ie ook pas eind september uit, kunnen we in de herfststemming raken...

avatar van Bart
Inmiddels is de plaat gelekt! Ik ben erg benieuwd wat ik er van vind! 'Slipped Dissolved and Loosed' kende ik natuurlijk al. Hopelijk evenaart de rest van het album dit nummer! Meestal stelt Lambchop me niet teleur!

Kurt Wagner weet me met zijn stem een troostend gevoel te geven en dat is op dit album wederom niet anders.
Al op opener Ohio blijkt dit weer het geval. Wat me bij dat nummer ook opvalt is het toegankelijke geluid: relaxte muziek waar een hoop mensen toch wel mee uit de voeten moeten kunnen. Maar wel met een groot gevaar; want gaat dit niet net even te ver richting cocktail muziek voor op een feestje met mensen die verveeld om zich heen staren alleen al om interessant te lijken?
Slipped Dissolved And Loosed klinkt ook redelijk luchtig maar neemt de angst die bij het eerste nummer een beetje loskwam weg. We horen niets nieuws maar het pakt wel weer ondanks het voor mijn gevoel lichtere geluid.
Dit zet zich ook voort op de 9 volgende nummers waar hier en daar zelfs wat meer tempo toegevoegd wordt (Sharing A Gibson With Martin Luther King Jr.).
Liefhebbers van Tindersticks of Cousteau kunnen met een gerust hart dit album aanschaffen, liefhebbers van Lambchop zullen denk ik wat gemengd reageren op deze nieuwe. Ik zelf vind hem prima te pruimen.

avatar van Bart
Wat is 'Sharing a Gibson with Martin Luther King Jr.' een verademing. Ik vind persoonlijk, dat er meer van zulke up-tempo nummers op hadden moeten staan. Maar goed: de rest van de nummers zijn van goede kwaliteit. De samenzang spreekt me erg aan.

avatar van Martin Visser
ben hier heel benieuwd naar. Damaged vond ik een prachtplaat.

avatar van coldwarkids
Je kan wel horen waar "The National" zijn soort muziek vandaan heeft.
Dit is wel heel mooi moet ik zeggen, na 1 luisterbeurt al.

avatar van van elst
waar blijven ze het toch halen? Eerst denk je, meer van hetzelfde, maar het is toch weer prachtig uitgevoerd allemaal en de songs zijn weer mooi uitgewerkt.

voorlopig een 4* maar met winstmarge

avatar van Bart
'Slipped Dissolved and Loosed' is een erg mooi nummer! Die staat bij mij steeds op repeat!

avatar van timhardt
de dagen van nixon & is a woman zijn helaas voorbij

Lekkere "wegdroommuziek"! Ik was geen kenner van Lambchop, maar de aanschaf was een schot in de roos. Perfectionnisme tot op het bot. Luisterend naar deze muziek zak je weg in een heel speciale roes. Je wordt bevangen door een gevoel van vrede en rust. Een heel prettige ervaring. Ga me zeker nog meer Lambchop laten komen. Ben erg benieuwd of deze "nieuwe" sound op andere cd's ook aanwezig is. Ik begin na 2x luisteren met 4.5 met een uitgroei nar 5, denk ik. Goeie tip djarend!

avatar van heicro
"Wegdroommuziek?", het net of ik in een esoterische nachtmerrie naar een slecht hoorspelacteur zit te luisteren.

avatar van willemjasper
Heerlijk...na..... Bon Iver....Micah P Hinson.....Bonnie Prince Billy...Bret Anderson...Conor Oberst.... Timesbold.....Tinderstick....de zoveelste plaat van het jaar en alle even mooi LAMBCHOP ook weer geweldige luistermuziek en vooral de up tempo nummers passen prachtig in dit geheel...voor mij weer een 5 fantastisch...KOPEN!!!!!

avatar van Twinpeaks
Fijne plaat van Lambchop.Ook de wat hardere nummers overtuigen en das maar goed ook want anders zou het allemaal wel heel erg kabbelen.Inderdaad zijn de dagen van Nixon en Is A Woman idd ver weg,maar al met al toch een hele behoorlijke plaat van Ome Kurt en zijn companen.

timhardt schreef:

Of Raymond
Popeye

hadden zo op Nixon gekund

Johny Favourite
Weer een mooie Lambchop plaat. Eindlijstjesmateriaal.

avatar van De Daniël
Ik vind dit een tikkeltje aan de saaie kant hoor. Veel nummers die niet echt een lekkere climax of iets dergelijke bevatten en de stem van Kurt Wagner vind ik nou ook niet om over naar huis te schrijven. Toch vind ik bijvoorbeeld National Talk Like a Pirate Day wel een erg mooi nummer omdat deze ietsjes opzwepender is dan de rest. Er hadden wel wat meer van dat soort nummers op gemogen van mij.