Aqua Bassino - Deeper (1997)

1 stem

Frankrijk
Electronic
Label: F

1. Milano Bossa (4:44)
  2. Send My Love (5:00)
  3. Na Na's Waltz (6:07)
  4. Aqua (6:56)
  5. Welcome Home [Live Mix] (6:45)

met Colin Steele

avatar van The Blue Boy
Wat een leuke EP is dit! Opener Milano Bossa is een lekkere deep house track met een goed ritme en heerlijke klanken. Door de toevoegingen van de piano is krijgt dit nummer wat diepgang. Daarna volgt het stevigere Send my Love, maar ook dit nummer is prachtig vanwege de werkelijk schitterende meldodieën en de goede bass. Na Na's Waltz is een heerlijk rustige track met weer de mooie pianoloopjes en ergens op de helft komen er prachtige synths bij.
Aqua begint nogal agressief, maar daarna kunnen we luisteren naar mooie ambientklanken en herkenbare jazzmelodieën. De laatste track, Welcome Home. begint rustig met heerlijke klanken, maar bouwt door de beat en het weergaloze trompetspel van Colin Steele op tot een feestelijk nummer om de plaat goed mee af te sluiten.

Alles bij elkaar heeft Aqua Bassino een betere EP afgeleverd dan zijn debuut. Dit komt vooral door meer diepgang, meer jazzy melodieën en de goede afwisseling tussen rustige en de wat meer upbeat tracks. Een genot voor het oor!

Hoogtepunten: Send my Love, Na Na's Waltz en Welcome Home