Amy Winehouse - The Ska EP (2008)

Ska
Label: 2 Soul

1. Monkey Man (2:57)
  2. Hey Little Rich Girl (3:37)
  3. You're Wondering Now (2:33)
  4. Cupid (3:21)
tuktak
amy winehouse die wat oude ska plaatjes covered. wat moeten we daar nou van vinden? nou iig dat ze volgens mij zo schor als een kalkoen is
verder is het wel vrolijk zullen we maar zeggen...en oud...leuk voor de fans misschien...

avatar van MJ_DA_MAN
Ziet ze er voortaan zó beroerd uit dat ze nog alleen als tekening op de voorkant verschijnt ?

avatar van Mjuman
Da's vreemd - ik heb 'em in een neutrale (zwarte) hoes met etiket op label.

Ik vind 'em grappig 3 * Specials; 1 * Sam Cooke (Cupid - wasdaska??)

Zoeken op YouTube, vind je de songs geheid.

Joy
live doen die nummers het erg lekker, wat wil je, zijn klassiekers,de studioversies lijken mij niet al te relevant

de betere versie

avatar van pjh1967
Mjuman schreef:
Ik vind 'em grappig 3 * Specials; 1 * Sam Cooke (Cupid - wasdaska??)

"Monkey Man" is org. van The Pioneers (later ook gecoverd door Toots & The Maytals) en "You're Wondering Now" is org. van Andy & Joey. De uitvoeringen van The Specials zijn natuurlijk wel het meest bekend.

Of deze EP de moeite waard is weet ik niet, maar de You Tube filmpjes zijn wel erg leuk.

Joy
ik ken monkey man alleen van the specials

avatar van Mjuman
@pjh1967 - helemaal gelijk: de eerste song heb ik zelf op een Trojan compilatie: die is trager en die klinkt veel dramatischer dan die van The Specials. AW- EP: ik vind 'em geinig, ook een curiosum.

avatar van dj maus
eindelijk een smoes om iets van dat mens aan te schaffen

Hmm, ik vind het een beetje een raar album. Aangezien deze nummers gewoon op de Deluxe Edition van Back to Black staan. Wat is het verschil?

avatar van thelion
Tsja........ niet van het hoge nivo als Back to Black of Frank, maar als tussendoortje is het ook zeker niet verkeerd.......

Wacht met smart op nieuw werk van deze dame.......

avatar van Hendrix4live
Ik vind het een leuk album hoor. Het gemiddelde had iétsje omhoog gemogen van mij maar inderdaad een leuk tussendoortje.

Ezechiël²
Robinz schreef:

Het nummer Cupid op de DeLuxe Edition is in ieder geval een andere versie. Dat is namelijk de DeLuxe Edition Version Zo staat het ook op haar site.

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Is dit geen bootleg?

CHIEP schreef:
Is dit geen bootleg?

Nope...... des tijds gewoon bij mij platenboer gekocht.

Volgens Discogs wel een bootleg.

Heb 'em ook, maar ken niet precies de geschiedenis -- volgens mij zijn deze opnamen later terechtgekomen op de 2 disk editie van Back to Black en dat zou idd op zoiets kunnen wijzen.

Maar maakt dat uit? Hij is gewoon in de platenzaak (La La Land - Den Haag in mijn geval) te koop geweest.

Volgens Discogs wel een bootleg.

Het is mogelijk, mijn platenboer is nog een van de weinige onafhankelijke platenzaken in Nederland hij heeft wel vaker albums in zijn winkel staan waarbij ik dan denk van dat is tog niet "officieel" uitgebracht.

Deze van Amy Winhouse stond volgens mij ook gewoon bij de grote ketens in de schappen een paar jaar geleden.

Maar maakt dat uit?

Daar ging het dan ook niet over.

sxesven schreef:

Daar ging het dan ook niet over.

Slaap je slecht of zo, met zo'n pinnige reactie; )

Mijn punt was gewoon dat diezelfde opnamen later op de tweede versie van het album zijn beland, waardoor ze alsnog de status 'gelegaliseerd' kregen en de eerder gereleaste ahw een soort 'voorloper' zijn - veronderstel dat die eerdere release dan het gevolg zal zijn van 'uitgelekte opnames' -het etiket dat men daarop wil plakken zal mij persoonlijk worst wezen, maar daar zal het bij jou waarschijnlijk niet over gaan.

Ik hoop voor jou dat je voortaan minder vaak 's nachts eruit hoeft

Mjuman schreef:

Slaap je slecht of zo, met zo'n pinnige reactie; )

En of

Dit klinkt wel erg goed.
Past zo tussen de sound van Madness, Specials en Selecter.
2 Soul is waarschijnlijk een vette knipoog naar 2 Tone.
Deze kant van Winehouse kende ik niet.

deric raven schreef:
Dit klinkt wel erg goed.
Past zo tussen de sound van Madness, Specials en Selecter.
2 Soul is waarschijnlijk een vette knipoog naar 2 Tone.
Deze kant van Winehouse kende ik niet.

Later zijn deze tracks meegeleverd op de twee disk editie van Back to Black.

Dan moet ik daar eens naar op zoek gaan; ben aangenaam verrast.

deric raven schreef:
Dan moet ik daar eens naar op zoek gaan; ben aangenaam verrast.

Amy Winehouse - Back to Black (2006)

Klikken op bonustracks; ook Valerie zit erbij;dit was oorspronkelijk een release - met ik denk gelekte opnames - op 12".

avatar van ricardo
You're Wondering Now is het enige nummer van deze die ik niet op mijn net aangeschafte deluxe versie van het Back To Black album heb staan. Is dat een groot gemis?

avatar van thelion
Als je van Ska houd is het wellicht wel aardig.......

oordeel zelf

avatar van Mjuman
Voor alle duidelijkheid Hieronder de "Product Description" van Back To Black (Deluxe Edition): Amy Winehouse: Amazon.co.uk: Music Ca 11,50 incl verzending

Disc: 1 - 1. Rehab 2. You Know I'm No Good 3. Me And Mr Jones 4. Just Friends 5. Back To Black 6. Love Is A Losing Game 7. Tears Dry On Their Own 8. Wake Up Alone 9. Some Unholy War 10. He Can Only Hold Her 11. Addicted
Disc: 2 - 1. Valerie 2. Cupid 3. Monkey Man 4. To Know Him Is To Love Him 5. Hey Little Rich Girl 6. You're Wondering Now 7. Some Unholy War 8. Love Is A Losing Game