Jem - Down to Earth (2008)

Label: ATO

1. Down to Earth (4:34)
  2. Crazy (3:39)
  3. I Want You To... (3:39)
  4. It's Amazing (3:58)
  5. Keep on Walking (4:12)
  6. You Will Make (6:12)

met Vusi Mahlasela

7. I Always Knew (3:10)
  8. Got It Good (4:27)
  9. Aciiid! (2:57)
  10. How Would You Like It (4:02)
  11. And So I Pray (2:42)
  12. On Top of the World (4:52)
  13. Forever and a Day * (3:46)
last.fm
Eindelijk een nieuw album van Jem!
"It's Amazing" en "On Top of The World" klinken in ieder geval al wel aangenaam!

Tijd zal het leren!

avatar van thelion
At last komt ze dan met een opvolger van Finally Woken.......
Ben benieuwd..... vond haar debut wel wat hebben......

Ik ben ook zeker benieuwd, wat de rest al eerder zegt over de singles: daar ben ik het zeker mee eens !

last.fm
Dit album is voor mij toch jammergenoeg een tegenvaller.
Verwachtte er misschien té veel van (een tweede "Finally Woken")
Wat helaas niet waargemaakt wordt, er staan zeker een paar leuke nummers op de CD (It's Amazing), maar toch ook, in mijn ogen, grove misser (Aciiid!)

Ik luister nog even verder voordat ik een oordeel geef..

avatar van TerryA
ongeveer 4 jaar geleden kwam ze aan met haar debut album "Finally Woken" dat redelijk was met veel belofte, maar ze zou het niet makkelijk krijgen want rond dezelfde tijd kwamen ook debut albums van andere singer songwriters zoals KT Tunstall - nu komt ze aan met haar 2de album en het is een zwaar tegenvaller.
De titel "Down To Earth" is al door meer dan 10 andere artiesten al gebruikt als album titel (Stevie Wonder, jaren 70 rock band Rainbow, en zelfs Ozzie Osbourne waren haar voor) ... intussen is KT Tunstall 2 albums en 1 acoustic album verder.
Jem kan nu beter maar in Wales blijven! ... meer dan een een dikke 4 uit 10 kom ik niet met deze album dus 2.5 uit 5 op MM is ook nog naar boven afgerond.

Misterfool
tis pop maar wel zoals pop volgens mij hoort te zijn.

En hoe hoort pop dan te zijn?

Hoe klinkt dit album bv. ten opzichten van Finally Woken?

Misterfool
shit dit is bij het verkeerde album. had alleen jem finaly woken gehoord. sorry voor de overlast

chrismusic
herman schreef:
En hoe hoort pop dan te zijn?

Hoe klinkt dit album bv. ten opzichten van Finally Woken?

Ik vind deze cd minder droomerig en minder feministisch.

Bij het horen van finaly woken had ik echt het idee dat ze haar doelgroep zocht bij de vrouwen maar ik vind deze cd wat toegankelijker dan de vorige.

Het is een leuk album, maar Finally Woken was inderdaad wel beter. Vooral het nummer They is een hoogtepunt, zo'n nummer mis ik nu op deze CD.
Maar een vriendin van mij vind dit album helemaal te gek!

raffael77
Zeer teleurstellend vervolg. Alleen al de porducties zijn erg slap.

Geen Ge-Ology meer op haar album is slecht.

Zo was meer dan de helft van Finally Woken nog gedaan door hem en klonk het goed maar nu bah.

Ik ben blij dat ik dit album niet zo gekocht heb.

Wie weet haar volgende weer beter.

88Fabian
Terleurstellend 2de album.