Doe Maar - De Beste Van (1984)

Pop / Ska
Label: Sky (II)

1. De Bom (2:44)
  2. Sinds een Dag of Twee (32 Jaar) (3:21)
  3. Is Dit Alles (5:23)
  4. Doris Day (3:51)
  5. 1 Nacht Alleen (4:03)
  6. Nachtzuster (3:40)
  7. Macho (3:17)
  8. Ik Zou het Willen Doen (3:10)
  9. Nederwiet (6:55)
  10. Pa (3:32)
  11. Heroine (3:01)
  12. Anita (3:31)
  13. Tijd Genoeg * (4:08)
  14. Belle Hélène * (2:50)
  15. Dans met Mij * (3:36)
  16. De Laatste Keer * (4:55)
De eerste verzamelaar van dit gezelschap. Ik weet nog goed dat een vriend van mij deze had gekocht en dat ik Dans met Mij voor de allereerste keer hoorde. Ik vond het een vertederend liedje.
Later zijn nog uitgebreidere verzamelaars verschenen maar hoe dan ook blijft het allemaal geweldig.

avatar van foxhusky
Ja, later verschenen nog veel meer en uitgebreider verzamelalbums van Doe Maar, maar dit was de eerste. Zelf heb ik dit album in 1988 aangeschaft en daar bleef het bij, nooit een ander verzamelaar gekocht van deze populaire band. Wel heb ik de reguliere albums Skunk en Doris Day en andere stukken.

Leuke muziek, een CD die ik nog wel eens wil luisteren.

avatar van MetalDog
zeer sterke zamelaar... en voor mij ongeveer mn eerste cd... na het lp tijdperk.. in combinatie met de de standaardalbums wel een compleet overicht ...want hier staat 'Macho' en 'De Bom' op.. twee meesterwerkjes!

Niet het eerste, maar het tweede verzamelabum van Doe Maar.

In 1985 verscheen 5 jaar Doe Maar, Het Complete Overzicht (nog niet op mume).

De tracklist van De Beste van Doe Maar werd samengesteld door Ernst Jansz.

avatar van lennon
aERodynamIC schreef:
De eerste verzamelaar van dit gezelschap.

foxhusky schreef:

dat klopt niet, er zat er 1 voor: Doe Maar - 5 Jaar Doe Maar, het Complete Overzicht (1984)

avatar van dazzler
Bijna perfecte Doe Maar verzamelaar.

Liever Smoorverliefd in de plaats van De Laatste Keer.

avatar van lennon
Ik heb een correctie aangevraagd voor de hoes.

In 1984 kwam hiervan namelijk al een lp uit. Die hoes wijkt af van de 3 jaar jongere cd uitgave.

De cd bevat 4 bonus tracks tov van de LP, dus die correctie ook meteen maar aangevraagd.