Swans - Feel Good Now (2002)

Alternatieve titel: Documenting the 1987 European Tour

Label: Atavistic

1. Intro (0:38)
  2. New Mind (5:27)
  3. Blood and Honey (7:10)
  4. Trust Me (4:54)
  5. Willy in Ravensburg (1:00)
  6. Sex, God, Sex (9:46)
  7. Various Audience Tricks (0:55)
  8. Like a Drug (8:31)
  9. Beautiful Child (5:42)
  10. Blackmail (4:22)
  11. Children of God (6:38)
  12. The Town and Country Backstab Cowardice (2:31)
  13. Thank You (0:54)
  14. Various Audience Members (1:29)
  15. Hello to Our Friends (18:36)
  16. Blind Love (0:22)
  17. Thank You, Goodbye Good Luck (0:13)
wijsneus
Dit is hoogstwaarschijnlijk een re-issue, want dit live-album van de Swans is oorspronkelijk uit 1988. Althans mijn exemplaar is uit 1988, en destijds uitgebracht op CD Product. De hier op MuMe afgebeelde hoes is ook anders als mijn als CD-single verpakte album.
Hierop de tekst : This Album Should Sell For The Price Of A Single LP !

De meeste songs hier op dit live-album zijn van Children Of God (oorspronkelijk een vinyl-dubbelaar uit 1987); te weten tracks nummer 2,3,4,6,8,9,10,11 en 16.
Verder een 6-tal CD-vullers, tussenstukjes die de nummers van elkaar scheiden.

Dit voegt voor mij weinig toe aan de studio CD Children Of God uit 1987.

Leuk voor de heb, voor Swans-adepten die alles van deze Newyorkse noiseband in huis willen hebben.

Afsluiting van de de periode met noise-uitbarstingen waarin Swans vanaf 1981 verkeerde. Een zestalbums en enige EP's met vervormde gitaren, maagsplitsende baspartijen, en een stem die uit de krochten van de hel afkomstig leek.

Thank You, Goodbye and Good Luck !

Op naar rustiger vaarwater, de periode die in 1989 aanving met het album The Burning World.

avatar van Deren Bliksem
Ik heb deze met een andere hoes en in maxi single-formaat. Heerlijk lo-fi opgenomen ''on a Sony professional walkman'' staat met trots op de hoes.

Wat ben ik blij dat ik deze band ooit voor mezelf ontdekt heb.