Joss Stone - Mind, Body & Soul (2004)

Soul
Label: S-Curve

1. Right to Be Wrong (4:41)
  2. Jet Lag (4:01)
  3. You Had Me (3:59)
  4. Spoiled (4:03)
  5. Don't Cha Wanna Ride (3:32)
  6. Less Is More (4:18)
  7. Security (4:31)
  8. Young at Heart (4:10)
  9. Snakes & Ladders (3:35)
  10. Understand (3:47)
  11. Don't Know How (4:01)
  12. Torn & Tattered (3:58)
  13. Killing Time (5:12)
  14. Sleep Like a Child (14:32)
avatar van Gatver
Reijersen schreef:
Aardig album van Joss Stone, maar na het prachtige debuut en de sterke opvolger vind ik dit toch de minste van Joss Stone. Het klinkt vooral wat te simpel,
Uhm... Dit ìs de opvolger van het debuut. Hebt gij het niet over 'Introducing'?

avatar van Reijersen
Gatver schreef:
Uhm... Dit ìs de opvolger van het debuut. Hebt gij het niet over 'Introducing'?

Het debuut is Soul Sessions, de opvolger van deze(Mind, Body & Soul) is Introducing..

avatar van musicfriek
1,5
pjh1967 schreef:
Vind haar stem toch iets TE gemaakt, TE zeurderig en gaat erg snel vervelen. Deze cd kan me echt niet boeien. 1.5*. Gauw terugbrengen naar mijn nichtje.

Eensch.

avatar van thelion
Haar eerste (The Soul Sessions) was geweldig, haar tweede (Introducing) was een goede plaat en deze derde is maar middelmatig...... het is net ff allemaal te......... te netjes, te gelikt, te strak, te geproduceerd, te geforceerd.......

Hoop niet dat deze dalendelijn zich voort gaat zetten.... hoop echt dat ze weer eens met iets spontaans, funky, groovy iets aan komt zetten.

avatar van Reijersen
thelion schreef:
Haar eerste (The Soul Sessions) was geweldig, haar tweede (Introducing) .

Dit is haar 2e, Introducing haar 3e.

avatar van thelion
Lekker handig bezig dat bericht moest dus bij Introducing.......

En wat ik over deze te melden heb is eignelijk vrij weinig...... kan niet tippen aan het debuut maar is over het algemeen een zeer sterk album met lekker in het gehoor liggende nummers en vind deze dus een stuk minder glad als de opvolger (Introducing).........

ik vind dit persoonlijk haar beste album. ik heb ze allemaal. hij krijgt van mij een 4,0. dat omdat ik het echt een hele mooie plaat vind en ik hem leuk blijf vinden. ik heb hem namelijk al een behoorlijke tijd.

DonDijk
Ik vind het maar muziek zonder ballen. 2.5

avatar van Lexicon Devil
Wel aardige muziek. Ze zegt wat mij betreft wel iets te vaak "baby" en "yeah"....iets van 182 keer per plaat zo ongeveer.

avatar van midnight boom
De minste van joss stone

avatar van midnight boom
killing time vind ik een een heel leuk nummer!

Ik vind het een erg goede cd van haar waarbij soul de hoofdrol heeft. Voor de geïnteresseerden heb ik een review van het album 'Mind, Body & Soul' van Joss Stone online gezet.

Mind Body And Soul - Joss Stone - Review - Een cd van Joss Stone waarbij soul de hoofdrol speelt - muziek.ciao-shopping.nl

Groetjes Randy

avatar van Angelo
Ik was alweer vergeten hoe ongekend goed dit album eigenlijk is voor een toen nog 17-jarig meisje. Ongelooflijk! De variatie op dit album is ook echt ontzettend fijn. Het album opent met de prachtige ballad ‘Right to be wrong’, terwijl het tweede nummer ‘Jet lag’ voorzien is van lichte hiphop invloeden qua beats. Het derde nummer (de grootste hit van dit album) ‘You had me’ is naar mijn idee het beste nummer op dit album, vooral de tekst is erg scherp.
Maar wat te denken van die andere ballad, ‘Spoiled’, een nummer geschreven door Joss, Lamont Dozier en diens zoon Beau Dozier (Beau was voor korte tijd overigens de partner van Joss!). Ook dat nummer mag er zijn. Wanneer je wat funk zoekt ben je hier ook aan het goede adres: ‘Don’t you wanna ride’ is namelijk een frisse combinatie van soul en funk. De ‘Soulful strut’ sample van Young-Holt Unlimited past prima in het liedje. Maar ook het hippe, doch bluesachtige ‘Young at heart’ dat door Joss en een toen nog tamelijk onbekende Saleem Remi werd geschreven mag er zijn! En tja, een nummer als ‘Less is more’ met de ska/reggae-vibe is nog zo’n topper op dit album van miss Stone. Het catchy ‘Snakes and ladders’ is wederom een noemenswaardig nummer op deze plaat vanwege de aanstekelijke melodie en de laidback vibe.
Zoals ik al aangaf, is dit album voorzien van zoveel variatie dat een dergelijk album je niet snel gaat vervelen. Dit album staat eigenlijk boordevol met mooie nummers. Wanneer je op haar toenmalige leeftijd deze nummers zo geloofwaardig weet te brengen, dan ook nog eens beschikt over een flinke dosis soul in je stem, en je blank bent… tja, dan ben je een mega-talent!

avatar van RogerV
Ik vind het een leuk album. Ik krijg er een warm gevoel bij.

Toen ik hem destijds in een recensie zag dacht ik meteen: Die ga ik kopen

avatar van Emile93
Heerlijk album! Echt de moeite waard!!!!

avatar van Ronald5150
Na haar verpletterende debuut had ik hoge verwachtingen van het tweede album. Teleurstelling is toch wat overheerst na het beluisteren van "Mind, Body & Soul". Nog steeds heeft Stone een geweldige stem, maar ze wordt in liedjes gedrukt die rieken naar pure commercie en het bereiken van de grote massa. Technisch allemaal heel mooi, maar de stempel van Joss Stone is totaal verdwenen. Dit is inwisselbare muziek die door elke willekeurige zangeres "van het moment" kan worden ingezongen. Althans zo ervaar ik het. Jammer, want met haar debuut bewees ze haar eigenzinnigheid. Daar hoor ik op "Mind, Body & Soul" veel te weinig van terug.

avatar van Twinpeaks
Lekker album van Stone. Binnen gehaald als de grote soul belofte en voor even leek ze dat waar te maken . Helaas leek het toch niet helemaal te lukken .Stone klinkt doorleefd op haar 17e en haar stem is natuurlijk buitengewoon voor iemand van die leeftijd . Jammer is het dat sommige liedjes qua thematiek dan meer passen bij iemand met wat meer levenservaring. Nu oogt het wat geforceerd en dat doet wat afbreuk. Al met al toch niet verkeerd . 4 sterren voor de prima strot van Joss Stone .

avatar van Zwaagje
musicfriek schreef:

Eensch.

Oei Musicfriek (of moet ik zeggen foei ) hier loopt onze muziek beleving wel erg uit elkaar; in sommige country hebben we elkaar juist gevonden.....hoe dan....

avatar van musicfriek
1,5
Zwaagje schreef:
Jeetje, wat quote je een oud bericht haha. Gelukkig maar dat we niet in alles dezelfde smaak hebben. Heb nooit zo goed tegen de stem van Joss gekund, dus ja.... dan kan de muziek nog zo goed zijn, gaat niet werken hier

avatar van matthijs
Aan de lange kant... Ik zou in de tijd van cassettebandjes hier een kant van 45 minuten met alleen maar goeie nummers van samenstellen!
Afwisselend, goeie melodieën. Soms iets te schreeuwerig. Ik hou het meer van wat subtiele soul, denk aan Terry Callier of Roberta Flack.