Herbert - Around the House (1998)

Electronic
Label: !K7

1. Intro (0:52)
  2. So Now (5:41)
  3. Around the House (4:34)
  4. Close to Me (6:37)
  5. The Last Beat (5:27)
  6. Going Round (6:55)
  7. This Time (8:04)
  8. We Still Have (The Music) (6:27)
  9. In the Kitchen (12:12)
  10. Never Give Up (11:43)
  11. We Go Wrong (5:11)
beste vrienden,

mijn eerste bericht als simpele Belg en electronicakenner is bij deze een feit; dit album had nog geen geschreven feedback gekregen en daarom vond ik dat dit misschien mijn eerste schrijfsel waardig kon zijn; te meer omdat deze plaat veel te laag gequoteerd stond; ik merk dat enkelen onder jullie fans zijn van Herbert en daar hoor ik ook bij; ik heb deze plaat al jaren en leg ze nog heel vaak op; ik heb zelfs een tijdje bijna alles verzameld van Matthew waaronder zijn vroegere werk op back to basics en van alles onder zijn synoniemen Dockter Rockit, Radioboy, Wishmountain,... meestal op vinyl. Dit gewoon om te zeggen dat ik het niet kon aanzien dat deze plaat, die bij vlagen subliem is en waar je geregeld al staaltjes van zijn steeds verder evoluerende genialiteit op kan horen, zo'n povere score kreeg. Luister naar so now, we still have, this time, going round met vocals van Dani en dan pas naar 'moeilijkere' nummers als in the kitchen die heel repetitief zijn en maar met mondjesmaat hun georkestreerde waanzinnigheid lossen. Een meesterwerk dat nog altijd even fris klinkt na bijna tien jaar. Een meesterwerk zoals hij er al één had gemaakt (100 LBS) later nog verschillende heeft gemaakt (bodily functions, scale) en zoals hij er nog zal maken.

avatar van tnf
tnf
Ik ken alleen 'Going round', maar die vind ik persoonlijk prachtig.

avatar van dj maus
Dankzij de fluisterstem van Siciliano (hoort zij niet ook als uitvoerende genoemd te worden?) al iets intiemer dan 100lbs en al erg in de richting van het latere meesterwerk Bodily Functions, want er wordt al veel met omgevingsgeluiden gewerkt.
Vooral in In The Kitchen, dat geweldig te mixen is met Alan's Psychedelic Breakfast van Pink Floyd!