Eric Benét - A Day in the Life (1999)

R&B
Label: Warner Bros.

1. That's Just My Way (5:16)
  2. Georgy Porgy (4:40)

met Faith Evans

3. Spend My Life with You (4:35)

met Tamia

4. Something Real (4:33)
  5. Loving Your Best Friend (4:20)
  6. When You Think of Me (5:43)

met Roy Ayers

7. Lamentation (4:07)
  8. Dust in the Wind (4:30)
  9. Why You Follow Me (5:27)
  10. Come as You Are (5:11)
  11. Love the Hurt Away (5:24)
  12. Ghetto Girl (4:14)

met Me'shell Ndegeocello

13. Love of My Own (8:12)
avatar van Kos
Kos
Aha, de sexverslaafde echtgenoot van Halle Berry.

Kos schreef:
Aha, de sexverslaafde echtgenoot van Halle Berry.

Ik vind Eric Benet echt onwijs goed, en Tja hij was vreemdgegaan enzo.. Maar wat maakt dat allemaal uit.. Hij maakt goeie muziek.. Deze cd iniedergeval.. Echt heel relaxt.. Vooral eerste aantal nummers..

avatar van Discoverme
Laten we de artiesten vooral beoordelen op hun....muziek! Het beste album van Eric, mijns inziens. Van cover Georgy Porgy naar Dust in the Wind (allebei erg goed gelukt)

Come as you are, Why you follow me, Ghetto Girl, That's my way gewoon erg lekker allemaal

Veel en veel beter dan zijn laatste cd. Dat is weer ouderwets simpele, zoetsappige (zwakke) R&B.

avatar van thelion
In mijn zoektocht voor mijn Top 25 in het kader van De MuMe "Zwarte" Album Lijst (de jaren 90) kwam ik deze verborgen parel tegen in mijn collectie.

Dit is gewoon een heel erg sterk R&B album en verdient zeker meer aandacht (slechts 4 stemmers).
Eric Benét is gezegend met een zeer warm stemgeluid waar mee hij goed overweg kan. Het album is een zwoele R&B trip met een lichte jaren 70 inslag en laveert tussen het spanningsveld van Pop & R&B. De eigen nummers zijn al zeer sterk, maar de covers Georgy Porgy (met een geweldige Faith Evans) en Dust in the Wind zijn wel de top stukken op dit album. Ook de gast bijdragen van Me'shell Ndegeocello en Roy Ayers zijn een goede aanvulling op het toch al sterke geheel.

Heel erg goed jaren 90 R&B album, van latere datum maar erg vergelijkbaar vind ik het werk van Anthony Hamilton of het betere werk van R Kelly die toch redelijk bekend zijn in tegen stelling tot deze Eric Benét. Dit is overigens wel zijn beste album de rest van zijn oeuvre is van een beduidend mindere kwaliteit.

4.5*