Ministry - Psalm 69: The Way to Succeed & the Way to Suck Eggs (1992)

Alternatieve titel: ΚΕΦΑΛΗΞΘ

Rock / Metal
Label: Sire

1. N.W.O. (5:29)
  2. Just One Fix (5:11)
  3. TV II (3:04)
  4. Hero (4:12)
  5. Jesus Built My Hotrod (4:51)

met Gibby Haynes

6. Scare Crow (8:21)
  7. Psalm 69 (5:29)
  8. Corrosion (4:55)
  9. Grace (3:06)
avatar van Nicholas123
Heerlijk album. Naast de vele toffe samples is het leuk te zien dat links en rechts wat knipoogjes naar andere bands zitten. De South of Heaven riff aan het einde van Just One Fix is al genoemd, maar wat dachten jullie van Scarecrow. Doet het qua opbouw niet denken aan een bepaald Zeppelin nummer?

When the Levee Breaks

avatar van Don Cappuccino
Die beginriff van Just One Fix deed mij heel erg aan Rammstein denken, dat hele strakke. Maar Ministry was eerder, dus Rammstein heeft het van Ministry gepikt. Maar dit is een heel erg gaaf album.

Rammstein is echt niet origineel hoor. Leuke band, maar veel jatwerk van industrial-bands en ook landgenoten als Oomph.

Ik ben er vandaag pas achter gekomen dat ΚΕΦΑΛΗΞΘ eigenlijk Psalm 69: The Way to Succeed & the Way to Suck Eggs is.
Al langer op zoek naar het album, maar blijkbaar hierdoor over het hoofd gezien.

Het einde van Scare Crow lijkt op een stukje van How Soon Is Now? van The Smiths.

avatar van James Douglas
Samen met Burn My Eyes van Machine Head de soundtrack voor de 'Los Angeles Riots' in 1992. Inclusief het schuimbekkende N.W.O aan het adres van papa Bush en het nihilistische Jesus Built My Hotrod. Dan wil je ook niet meer dan 'ding a ding dang my dang a long ling long'..

avatar van Imental
Erg leuk album! Misschien wel het beste werk van Ministry..
Bij het beluisteren van Just one Fix kun je wel stellen dat Rammstein het riffje er van gepikt heeft (Rein Raus).

avatar van Madjack71
Ben er nog niet geheel uit wat ik hier nou van moet vinden. Ik houd wel van een portie stevige muziek, waar weet niet of dat op dit Psalm 69 op een wijze wordt uitgewerkt dat mij aanspreekt. Het heeft wel wat eigens over zich waardoor het zich weet te onderscheiden. Misschien dat ik binnenkort bij een wat langere fietstocht het nog eens een kans geef en kijk of het wat energie oplevert.

avatar van Ernie
Vandaag aangeschaft! ken enkel the last sucker van Ministry en dat was toch een zalige beukschijf. hopelijk is deze even goed!

avatar van The_CrY
Alleraardigste industrial metal van grondlegger Ministry. N.W.O. en Just One Fix zijn mijn favorieten. De plaat kakt naar mijn mening wat in rond Scarecrow en het titelnummer, maar beukt met Corrosion nog even lekker weg.

avatar van akira124
Geweldig voor in de auto! Het titelnummer is erg goed

Duister, ranzig, vies, beklemmend, beukend, sferisch, mindfucking. Gaaf!

avatar van LinkinPark90
akira124 schreef:
Geweldig voor in de auto! Het titelnummer is erg goed

Ja en live zijn ze ook helemaal geweldig. Ik ben niet bekend met alle werk van Ministry maar deze plaat is legendarisch.

avatar van DargorDT
Geweldig voor in de auto??? Nou, ik weet niet of ik dan heel thuiskom... Maar wel lekker ja. Veilig thuis met je kop tegen de muur bonken

avatar van frolunda
Genre klassieker en eigenlijk toch wel hun beste plaat,alhoewel Ministry later nog een paar keer dicht in de buurt kwam.

avatar van orbit
Eerder ook.. er zelfs voorbij.

avatar van frolunda
The Mind Is a Terrible Thing to Taste neem ik aan....misschien moet ik die ook nog eens onder de loep nemen,ben zelf nogal gecharmeerd van Houses of the mole en het nummer Lava,maar dat staat dan weer op een iets minder album.

Misterfool
N.W.O is echt een geweldige albumopener! Dan doel ik met name op hoe ze, op een heerlijke sarcastische wijze, die voicesample van George Bush senior in het nummer verwerkt hebben. "What we are looking at is good and evil. Right and wrong". Kippenvel!

avatar van dix
dix
Misterfool schreef:

En juist nú weer actueel, met roerganger Trump.

avatar van philtuper
Madjack71 schreef:

En? Fietstochtje al gehad? Wel doen hoor. Klassieker dit!

NoMind
Dit is voor mij wel de ultieme industrial metal plaat. Helemaal grijsgedraaid in 1992. En een welkome afwisseling op de grunge hype van die tijd. NWO, Just One Fix en Jesus Built My Hot Rod zijn natuurlijk fantastische nummers. Maar vanwege het theatrale karakter kies ik voor Psalm 69 als m'n favoriete nummer.

avatar van Kos
Kos
James Douglas schreef:

Nou, dan denk ik toch eerder aan heel veel hiphop...

avatar van Ernie
Dr. Dre : The Day the Niggaz took over

avatar van Johnny Marr
Scare Crow = de How Soon Is Now van de metal, of niet dan ArthurDZ?

avatar van Juul1998B
ABDrums
Tagtagtagtagtag
Dit is echt jou shit, ik voel het aan me water.
Of juist totaal niet.
Meer industrieel dan dit ga je je rock/metal niet krijgen!