The Qemists - Join the Q (2008)

Electronic / Dance

3. On the Run (5:17)

met Jenna G.

4. Dem Na Like Me (4:39)

met Wiley

5. S.W.A.G. (Intro) (2:13)
  6. S.W.A.G. (4:51)

9. Soundface (1:37)

met Beardyman

10. Got One Life (4:07)

met MC Navigator

11. The Perfect High (5:36)
  12. Lost Weekend [The Qemists Got Your Money Remix] * (5:14)

met Mike Patton

13. Play with Fire * (3:05)
avatar van YoG
YoG
Aangenaam verrast door dit album. De liefhebbers van The Prodigy, Apollo Four Fourty zouden dit eens moeten proberen.
Lekker subtiel stampen met die typisch hol klinkende Pendulum-beats

Behoorlijk energiek plaatje.. het doet me het meest denken aan Their Law van The Prodigy op MFTJG, vooral het nummer On The Run. Wat een heerlijke flow zit daar in !

Zo had Invaders Must Die moeten klinken...

tuktak
ohwjah hier wilde ik nog even wat van vinden...
in navolging van de popiejopoe pendulum pulp is er nu een nieuwe kloon hiervan, die niet de muziekale geschiedenis heeft van pendulum, maar wel het heden een beetje probeert te evenaren.

oftewel, ze missen enige bagage die deze muziek nog enigszins diepgaander en interessant zou moeten maken. deze plaat is misschien erg leuk voor de gemiddelde pinkpopganger die ook eens wat electronische muziek wil meepikken, maar toch echt niet teveel van de gebaande rockpaden af wil stappen.

the qemists is hiervoor een prima alternatief, je hoeft je ook absoluut niet te verdiepen in het electronicagenre om hier nog wat plezier uit te kunnen halen. lekker gek doen met je dreadlocks enzo.
voor een dnb liefhebber als ik denk te zijn is dit echter gewoon een gruwelplaat vol ontzettend uitgekauwde beats uit zeg eens 2003, gecamoufleerd met olijke rockmelodietjes en wat popvocalen.

avatar van YoG
YoG
Ik heb geen dreadlocks, ben geen pinkpopganger en ben ook niet zo onder de indruk van Pendulum (op een paar nummers na dan.. remix van Voodoo People en The Other Side mogen er wel wezen)
Wél een liefhebber van DnB

Wat blijft er dan nog over?

tuktak
smaakgebrek grapje

benieuwd naar je dnb smaak dan...

Goeiedag
Dit is een sterk album... naar mijn mening beter dan Invaders.m.d van Prodigy.. heerlijke harde snelle plaat met nummers als when ur lonely, the perfect hight en drop audio maken dit cd'tje een hele hele fijne!

avatar van Bardt1980
Ik moet zeggen dat ik dit sowieso al veel beter vind klinken dan pendulum en het nieuwe album van de prodigy bij elkaar. Ik vind btw de beats bij The Qemists helemaal niet zo hol klinken als bij pendulum. Het is gewoon een lekkere stamper met juweel van een nummer 'Lost weekend' met Mike Patton.

Even btw, irriteer me een beetje aan het wel/niet drum 'n bass verhaal wat ik vaker in discussie voorbij zie komen.
Even voor de goede orde, Pendulum is niet echt drum 'n bass. Het is Rave met geleende ritmestructuren uit de drum 'n bass, dub en breakbeat. Dat wil niet zeggen dat wanneer mensen naar Pendulum, The Qemists of Sub Focus luisteren per definitie geen verstand hebben of niet weten wat drum 'n bass is.

Zo dat moest er effe uit

avatar van -SprayIt-
Er staan geen dreadlocks op de hoes:(

avatar van Joeri_000
Plaat weet me absoluut niet te overtuigen.
Track 6 vind ik erg vet, maar track 9 past bijvoorbeeld weer helemaal niet op het album.. Ze proberen vernieuwend te klinken maar falen naar mijn mening helaas hierin.

avatar van james_cameron
De eerste drie tracks kunnen me niet echt boeien, deze zijn vooral erg druk en zenuwachtig, maar vanaf Dem Na Like Me wordt de plaat interessanter. Lekkere beukende techno in ieder geval, met voldoende afwisseling om te blijven boeien tot het einde. Afsluiter The Perfect High is één van de beste tracks.

avatar van FunkStarr
Bardt1980 schreef:

Zo dat moest er effe uit

Pendulum rave? Ik vind gitaren altijd weinig met rave te maken hebben. Prodigy was vroeger (Experience album en deels MFTJG) rave, maar Pendulum is echt geen rave hoor. Het is gewoon drum n bass met gitaren en vocals wat het net dat beetje extra geeft. Ik vind dat Qemists juist soms wel erg veel op Pendulum en Prodigy lijken, maar niet dat ik dat erg vind.

Over dit album, Stompbox is met afstand de beste track en knalt nog steeds lekker door m'n speakers af en toe. Verder vind ik het niet zo veel bijzonders, Pendulum is echt beter.

De track Tomcat (van de film Blitz), welke niet op een regulier album staat, behoort mijns inziens ook tot het beste van Qemists en had zo een track van Prodigy kunnen zijn.