Mira - Stukken van Mensen (2008)

Belgiƫ
Label: Kathoorn

1. Grenzen (3:35)
  2. Gatplakker (3:11)
  3. In Zes Stappen (4:32)
  4. Kant en Klaar Gerecht (4:43)
  5. Dansmarieke (6:32)
  6. Loslopend Wild (4:04)
  7. Ik Mag Ni Klagen (3:42)
  8. Checken Checken Checken (2:33)
  9. Het Liefst (3:24)
  10. 8 Miljard Helden (4:52)
  11. Opgetut (4:17)
avatar van SirNoodle
Heel mooi album. Vlaamstalig en goed

Ik vind dat de teksten vooral goed zijn (van de meeste nummers dan toch). Zeer doorleefde teksten voor zo'n jonge vrouw...

avatar van Film Pegasus
Mira maakte een geweldig debuut met haar ep Klein Gevaarlijk Afval en het debuutalbum . Speels met de taal, groots in de eenvoud en teksten die verhaaltjes uit het hart waren. Bij het vervolg trekt ze de sound wat open met Jean-Marie Aerts als producer (terwijl ze daar bij het vorige album zelf mee aan werkte als co-producer). Het album is daardoor wat meer radiovriendelijk, enkele nummers deden het vrij goed. Maar de oprechtheid van het debuutalbum moet wel wat inboeten. Op Stukken van Mensen staat ook geen memorabel nummer als In de Fleur, dat nu nog steeds wordt gedraaid en soms in toplijstjes verschijnt.