Autechre - Gantz Graf (2002)

Electronic
Label: Warp

1. Gantz Graf (3:58)
  2. Dial. (6:17)
  3. Cap. IV (9:02)
avatar van Don Cappuccino
Dit slaat bij mij wel in als een bom. Als drummer word je echt gek van de ritmes die op deze EP worden tentoongesteld, extreem complex spul! Cap.IV vond ik het beste. Het begint vrij rustig met een mooie achtergrondmelodie en daarna barst het echt als een gek los. De experimentelere Autechre is zo te merken wel mijn ding.

avatar van kobe bryant fan
Leuke EP, jammer genoeg is alleen de opener echt geniaal.
Dial is ronduit irritant en de afsluiter maakt toch nog wat goed. Al hoopte ik op wat meer gehap er gestoorde ritmes zoals in de opener. 3,5 *

avatar van Eveningguard
Kan ik me voorstellen, maar autechre is nou eenmaal een gevarieerde act. Het nieuwe werk is compleet anders dan het oude. Ik zie het meer als iets positiefs.

avatar van Stalin
Waarom staat er bij dit album nog geen berichtje van Graf Gantz ?

avatar van Jazper
Je kijkt niet goed.

avatar van Stalin
Jazper schreef:
Je kijkt niet goed.

Oeps, ik geloof dat mijn dure Ray Ban-bril zijn beste jaren gehad heeft

Sorry, het stond er ook ''pas'' sinds 2008 op

avatar van kobe bryant fan
Blijft een geweldige EP! Gantz Graf moet zowat mijn favoriete Autechre nummer zijn, meeslepend, adembenemend echt een mokerslag in je gezicht. Dial. neemt een slechte start met de toch wel beroerde melodie maar na een minuutje komt Dial. toch lekker los en wordt het toch wel een sterk nummer maar toch het minste wat Gantz Graf te bieden heeft.
Cap. IV is vooral sterk door de schitterende opbouw, erg knap gedaan weer door de twee heren. 4,5*

avatar van Brunniepoo
Met Dial kan ik helemaal niets dus het luisteren van de hele ep doet me weinig plezier. Gantz Graf en in mindere mate Cap iv zijn wel gaaf.

avatar van Juul1998B
GrafGantz hier heb je jou naam aan te danken ga ik vanuit?
Binnenkort ff luisteren dan.

avatar van Yield
Blijft toch een heerlijk en rustgevend album. Al turend over de witte besneeuwde velden.