Depeche Mode - Remixes 81...04 (2004)

Dance / Electronic
Label: Mute

1. Never Let Me Down Again [Split Mix] (9:31)
  2. Personal Jesus [Pump Mix] (7:47)
  3. Barrel of a Gun [Underworld Hard Mix] (9:36)
  4. Route 66 [Beatmasters Remix] (6:18)
  5. Useless [The Kruder & Dorfmeister Session] (9:06)
  6. In Your Room [The Jeep Rock Mix] (6:19)
  7. Home [Air "Around the Golf" Remix] (3:55)
  8. Strangelove [Blind Mix] (6:32)
  9. I Feel You [Afghan Surgery Mix] (5:27)
  10. Just Can't Get Enough [Schizo Mix] (6:45)
  11. Halo [Goldfrapp Remix] (4:22)
  12. Enjoy the Silence (Reinterpreted) (3:32)
  13. Policy of Truth [Capitol Mix] * (8:00)
  14. Shout [Rio Mix] * (7:29)
  15. Rush [Spiritual Guidance Mix] *
  16. Freelove [DJ Muggs Mix] * (4:24)
  17. I Feel Loved [Chamber's Remix] * (6:17)
  18. World in My Eyes (Mode to Joy) * (6:28)
  19. Get the Balance Right [Combination Mix] * (7:56)
  20. Everything Counts [Absolut Mix] * (6:02)
  21. Breathing in Fumes * (6:05)
  22. Painkiller (Kill the Pain) * (6:29)
  23. Dream On [Dave Clarke Acoustic Version] * (4:23)
  24. It's No Good [Speedy J Mix] * (5:02)
  25. Master and Servant (An ON-Usound Science Fiction Dance Hall Classic) * (4:35)
  26. Enjoy the Silence [Timo Maas Extended Mix] * (8:41)
  27. A Question of Lust [Flood Mix] * (5:08)
  28. Walking in My Shoes [Random Carpet Mix] * (8:37)
  29. Are People People? * (4:28)
  30. World in My Eyes [Daniel Miller Mix] * (4:37)
  31. I Feel Loved [Danny Tenaglia's Labour of Love Dub - Edit] * (11:21)
  32. It's No Good [Club 69 Future Mix] * (8:50)
  33. Photographic [Rex the Dog Dubb Mix] * (6:20)
  34. Little 15 [Ulrich Schnauss Remix] * (4:52)
  35. Nothing [Headcleanr Rock Mix] * (3:30)
  36. Lie to Me ["The Pleasure of Her Private Shame" Remix] * (6:33)
  37. Clean [Colder Version] * (7:09)
totale tijdsduur: 1:19:10 (3:52:26)
Het blijft hier in Nederland helaas een onderschat bandje: een aantal mixen heb ik al gehoord. Maar zoals bij alle remixen.......het is soms best aardig, maar het origineel heeft veruit mijn voorkeur. Ben dus benieuwd hoe de overige nummers zijn.

avatar van titan
titan (crew)
Ik ben wel erg benieuwd naar de Ulrich Schnauss remix van Little 15.

avatar van cichlisuite
van Photographic [Rex The Dog Dubb Mix] krijg ik erg goede zin, maar dat is tot nu toe bij elke plaat van rex the dog zo geweest.

Ik ben zeer benieuwd naar Lie to Me The Pleasure of Her Private Shame Remix met LFO

Hoorde daarstraks de nieuwe versie van Enjoy The Silence op de radio. Zeker niet verkeerd (het is allemaal wat heftiger aangezet met veel gitaren enzo, deed me in zekere zin een beetje denken aan de Orgy-versie van Blue Monday), maar uiteindelijk blijft het origineel onoverwinbaar natuurlijk.

avatar van Dudelord

avatar van Kos
Kos
Stelen van jezelf?

avatar van EmDee
Remixen maken vind ik stelen. Ik ben dus tegen deze muziek. (0,5)

Maar ken je dit album ook?

Ik vind dat hoe erg je ook tegen het principe bent je toch niet mag stemmen zonder het album geluisterd te hebben...

avatar van ChrisX
Remixen maken vind ik stelen. Ik ben dus tegen deze muziek. (0,5)

En dan te bedenken dat een aantal remixes door Depeche Mode zelf zijn gemaakt i.s.m. een aantal producers.

Nee, ik heb altijd al een zwak gehad voor DM en deze box heeft dat nog maar weer eens bevestigd. En zoals in het boekje van dit boxje al word genoemd: het boxje is ook een soort van overzicht van de kunst van het remixen / reconstructing.
Toegegeven, er staan er een aantal op waar ik niet echt met plezier naar luister maar misschien wel weer erg goed zijn om de afwas bij te doen (nog niet geprobeerd). Maar er staan wat mij betreft genoeg juweeltjes op (ben erg gecharmeerd van de remix gemaakt door Air).

Jazzthieve
Remixen maken vind ik stelen. Ik ben dus tegen deze muziek. (0,5)

Wat een idiote opmerking zeg, hoe oud ben jij eigenlijk? Kinderachtig.

avatar van Droid
Tja, wie heeft in al die jaren NIET Depeche Mode gemixt?
De meest uiteenlopende DJ's/Producers hebben hun nummers bewerkt. Niet altijd even goed gelukt, maar toch is dit een mooi overzicht hiervan.
Hoogtepunten:
- Air maakt gewoon een Air-nummer van "Home" die zo op Moon Safari had kunnen staan.
- Geweldige Spirital Guidance mix van "Rush".
- De Kruder & Dorfmeister mix van "Useless".
- "I Feel Loved" van Danny Tenaglia.
Zelfs de Mike Shinoda bewerking "Enjoy the Silence" is best te pruimen.

avatar van lennon
Ik ben helemaal weg van extended versions (vooral die van de jaren 80, zoals die van Duran Duran, FGTH etc etc) Remixen ben ik nooit zo weg van, maar op een of andere manier trek ik die bij DM wel heel erg!

Dit is dan ook een welkome verzameling..

Hoogtepunt.. Halo.. gemixed door Goldfrapp, prachtige versie!!!

avatar van Castle
A Question of lust, zoals op de 12", geweldig
Little 15, wonderschoon en kippevel mooi;

Eigenlijk zijn alle nummers sterk, al skip ik eigenlijk alleen Are People People? door. Wel grappig alleen, boeit niet echt.

Enjoy the Silence (Reinterpreted) lijkt me geïnsperireerd door de tribute versie door Failure op various artist for the MASSES.

4,5 -> 5,0 *

Mooie, lekkere remixes die soms een andere kant van een bekend nummer tonen.

Na 10 jaar deze box nog eens gespeeld.Ik heb ze na een decade slechts 5x heb gespeeld.
Nu weet ik terug waarom:not my cup of tea.En aan de reacties hier te zien ben ik blijkbaar de enige...

Als fan van maxi-singles kunnen deze mixes me maar amper bekoren.Geef mij maar de meer 'natuurlijke' extended versions of sommige razormaid-mixes.

De weinige hoogtepunten zijn de mixes van Never Let Me Down Again,Get The Balance Right,Just Can't Get Enough,Shout en Strangelove.

Ik ben grote fan van DM tot en met Violater,dat zal mijn mening omtrent deze verzameling ook wel beïnvloeden gezien de eightiesmixes hier beperkt zijn.

avatar van pureshores
de Underworld Hard mix van Barrel of a gun , maar de Soft mix is eigenlijk nog lekkerder, een wazig droomgebeuren met alleen synthriffs zonder beats.
Verder de Mode to Joy remix van World in my eyes .