C-Mon - Cereal (2004)

1. Intro (1:07)

met Wax Wankerz

2. Muzik (3:14)

met Senna

3. M'n Schoen Is Te Groot voor Je Voet (3:16)

met Raymzter

4. Syntetica (5:09)

met Lilian Vieira

5. Kill the Producer (3:05)

met Terryman

6. Skit from Scratch (0:32)

met Wax Wankerz

7. Beggars for Sun (4:51)

met Benny Sings

8. How Would It Feel (3:54)

met Pete Philly

9. Inhuman Being (4:35)

met Unorthadox

10. Why Deny It (4:20)

met U-Gene

11. Schaapjes Tellen (3:40)

met Sticks en Rico

12. Off-Track (4:39)

met The Proov

avatar van BoordAppel
Zonder Kypski gaat het C-Mon uitstekend af. Het is een erg gevarieerde plaat en gaat van hiphop naar latin en pop en weet ik wat nog meer.

Why Deny It met U-Gene is een uitstekend voorbeeld van een pop nummer. Er is duidelijk geprobeerd een Justin Timberlake achtig iets te maken en daar zijn C-Mon en U-Gene uitstekend in geslaagd.
M'n Schoen Is Te Groot voor Je Voet is dan weer een geslaagd hiphop nummer waarbij Raymzter vloeiend over de snelle beat heen rapt. Schappies Tellen met Opgezwolle is ook een erg leuk nummer, wat minder funky dan M'n Schoen... maar wel een stuk rauwer.

Ik kan elk nummer wel afzonderlijk gaan behandelen maar dat heeft weinig nut. Ik kan deze plaat enkel aanraden aan mensen met een brede muzieksmaak want hier is van alles wat op te vinden. Allemaal lekker funky en van hoog niveau. Weet je wat, ik maak er gewoon een 4,5 van, dit soort muziek hoor je niet vaak uit Nederland komen.

Stephan0zki
Ik sluit mij compleet aan bij Boordappel, tevens wil ik erbij vermelden dat ik de scratches van the Wax Wankerz echt helemaal geweldig vind, wat een klasse zeg!

Electro_
Weinig verschil dan mét Kypski, dus dit klinkt ook wel goed.
How Would It Feel heeft op een gegeven moment een zanglijn die me erg bekend voorkomt. Iemand een idee?

Ik heb deze geluisterd naar aanleiding van het 'tip de user'-topic (was een tip van BoordAppel) en het is een erg fijne plaat. Zeker gevarieerd. De stijlen die hier langskomen liggen me niet allemaal even goed (zo vind ik die tracks met Raymzter en Opgezwolle niet veel aan), maar al met al klinkt het wel erg verfrissend.

Deze gaat zeker vaker gedraaid worden de komende tijd. Een heerlijke balkonplaat voor de aankomende lente- en zomerdagen!

Die track met Raymzter vind ik nu wel erg leuk, eigenlijk.
Die met Opgezwolle vind ik wel nog steeds een van de mindere...

Een van de leukste NLse producten die ik in jaren gehoord heb, eigenlijk.

Als ik Muzik een leuk nummer vind, waar moet ik dan nog meer naar luisteren? Mag ook Frans- of Engelstalig zijn.

avatar van luc011190
Ik ben hier erg benieuwd naar, het ligt ook wel in mijn straatje, alleen ik heb hem nog nooit bij een platenzaak zien liggen, en bij Supertracks zelf bestellen voor 20 euro excl. vind ik een beetje te gortig.

M'n Schoen is te Groot... heb ik al, en bevalt me erg goed, Raymzter heeft niet veel zinnigs te melden, maar zijn stem klinkt in combinatie met de beat heel erg lekker. Muzik is ook een lekker nummer, die Senna (Mellow, that is how I feeeeeel) mag weleens met een lekker jazzy hiphopsoul album komen

Als Opgezwollejunk valt Schaapjes Tellen me erg tegen. Zo zwak als op dit nummer komen ze niet vaak moet ik zeggen. Het lijkt er sowieso op dat ze hun beste verses voor op hun eigen cd's bewaren (terecht, vind ik). Maar dat geblèr over hun neven, en dat ze scene zo zwak is ken ik nu wel. De productie is hier verder wel lekker.

avatar van levenvergeten
herman schreef:

Mellow van Pete Philly & Perquisite en Familiair van Typhoon, want daar doet dezelfde zangeres op mee.
Of Room Eleven, dat lijkt er ook wel een beetje op.

Electro_
Of natuurlijk de EP van Senna, wat al op de site staat.

Bedankt voor de tips. Mellow ken ik al, maar dat is vrij tam (maar wel heel mooi en lief) vergeleken bij het uitbundige Musique.

avatar van luc011190
herman schreef:

Leela James - Music

Gekkenhuis
Een leuke mix van verschillende stijlen die het goed doet in de zomer. Stuk voor stuk leveren de gastartiesten een goede bijdrage en vind ik die van Opgezwolle nog een van de mindere.

3.5*

avatar van hank2
Toch een erg lekker album waar ik echt al erg lang naar opzoek ben. Heb hem nu aardig wat luisterbeurtjes gegeven en hij bevalt uitstekend. Het weer werkt niet mee maar in de zomer klinkt het helemaal lekker. Zoals gezegd veel stijlen maar alles toch lekker funky, blazertjes erbij, heerlijk.
Vond de track met opgezwolle eerst wat tegenvallen maar ook die vind ik nu sterk.

Poppekontje
Erg lekker album, met hele fijne gastartiesten. Heel fijn, al die verschillende stijlen bij elkaar.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik heb dit album al een hele tijd en zet het zo nu en dan eens op, ben alleen nog vergeten op musicmeter een oordeel te geven over Cereal; dat ga ik nu dus maar doen. Ik vind het een zeef veelzijdig album waar flink wat hoogtepunten op staan. Met name naar het einde toe (Schaapjes Tellen bijvoorbeeld) vind ik het echt sterk worden. Maar sowieso vind ik de tracks mét rapper het niveau omhoog halen. Dat neemt niet weg dat de tracks met zang (Senna doet het bijvoorbeeld erg goed) meer dan verdienstelijk zijn en voor een goed geheel zorgen. C-Mon doet het qua producties uitstekend en zorgt voor een ondertoon die goed bij de artiest past.

Wilde alleen even zeggen dat ik deze plaat net in Kaapstad heb gekocht. Hoe duur? 30 Rand...oftewel € 2,40! Lekker album trouwens!

dion_odinot
rikstaals schreef:

Jij koopt hem in Kaapstad, en ik kan hem in nederland nog niet eens vinden. moet niet gekker worden

avatar van Bardt1980
Hij is gewoon op website van C-mon & Kypski te krijgen hoor...