Maxïmo Park - Quicken the Heart (2009)

Label: Warp

1. Wraithlike (2:29)
  2. The Penultimate Clinch (2:36)
  3. The Kids Are Sick Again (3:04)
  4. A Cloud of Mystery (3:01)
  5. Calm (3:07)
  6. In Another World (You Would've Found Yourself by Now (2:59)
  7. Let's Get Clinical (3:53)
  8. Roller Disco Dreams (3:25)
  9. Tanned (3:35)
  10. Questing, Not Coasting (3:41)
  11. Overland, West of Suez (2:46)
  12. I Haven't Seen Her in Ages (3:00)
  13. Lost Property * (3:11)
  14. Tales of the Semi-Detached * (1:57)
avatar van lauradance
Ze doen hetzelfde trucje als op hun eerdere cd's en dat klinkt leuk en energiek.
Toch bij het volgende album graag wat creatiever want anders word dit een saai bandje.

avatar van bver
lauradance schreef:

Op het openingsnummer na vind ik dit al een saai bandje. Jammer, want "Wraithlike" draai ik dagelijks meerdere keren en raak het nog niet beu, in tegenstelling tot de rest van het album.

rubi
Weinig verrassends,en misschien zelfs saai.

Dat het niveau van A Certain Trigger niet wordt gehaald is duidelijk maar dat deed Our earthly... ook niet.

Gewoon een aardig album,zonder echt uitschieters.

avatar van lauradance
bver schreef:

Nou ja, ik vind de rest van de liedjes ook wel oke, maar het klinkt nergens nieuw, ze gaan door met wat we al weten dat ze kunnen. Ik vind het een beetje jammer, want hun debuut vond en vind ik nog steeds helemaal te gek, dus ik hoop(te) dat ze zo'n plaat gingen maken.

Ken voorlopig 3 nummertjes. 't Is best ok hoor, maar de opwinding van het debuut is volledig weg..heel wat van die postpunkbandjes van rond die tijd hebben ondertussen hun derde album uit:kaiser chiefs, franz ferdinand, bloc party, artic monkeys binnenkort. de 1 is al kwalitatiever dan de andere maar allen werden ze gehyped bij het eerste album. en ik moet zeggen dat van al deze bands ook hun debuut effectief het beste is.

BPDD
gerre schreef:

Bij Bloc Party, Arctic Monkeys en Maxïmo Park vind ik het 2e album toch echt beter dan het debuut.
Over Kaiser Chiefs en Franz Ferdinand kan ik geen oordeel vellen omdat ik er bijna nooit naar luister.

En een dringende oproep aan iedereen.
Willen jullie Bloc Party niet in dit soort rijtjes zetten (ze hebben meer gemaakt dan Banquet en Helicopter ).
Volgens mij hebben ze inmiddels wel bewezen meer te zijn dan het zoveelste gitaarbandje, zelfs als die bandjes zo leuk zijn als Maxïmo Park.

Quicken the Heart is wel een kleine tegenvaller na het in mijn ogen erg geslaagde Our Earthly Pleasures.
Op zich liggen bijna alle nummers goed in het gehoor.
Ik mis alleen een nummer á la Books From Boxes, iets dat het album net dat beetje extra glans geeft.
Dit neemt niet weg dat het een vermakelijk album blijft, vol meebrullertjes zoals Calm en In Another World.
Kijk al uit naar Lowlands

avatar van Omsk
Na A Certain Trigger hoorde ik van verschillende fans dat ze bang waren dat Maxïmo Park bij het tweede album de kant van slotnummer Acrobat op zou gaan. Ik vond Acrobat nu juist een heel fijn Pulp-iaans nummer, maar hun tweede CD bewees dat vrolijke eclectische rock maken wat meer de roeping is van deze band.

Ook dit derde album werkt met dezelfde kast-naar-de-muur-filosofie, maar klinkt flets en ongeïnspireerd. Misschien toch een ander boegje proberen de volgende keer, Paul?

avatar van wvv89
Vandaag is de Questing, Not Coasting EP beschikbaar gesteld op internet (morgen is de officiële release). 2 b-sides; That Beating Heart en Too Many Letters.
Eerstgenoemde springt er duidelijk uit. Een rustig nummer, wat ook plezierig is om naar te luisteren bij Maximo Park:).

Daarnaast staat er ook een alternatieve versie op van In Another World... genaamd Join Our Society (In Another World...). Leuk voor de heb. Ik vind het origineel beter. De woorden join our society passen wat minder in het refrein.

avatar van Hendrix4live
Ben er niet zo gek op, dat Maxïmo Park. Het is voor mij steeds hetzelfde en na 3 liedjes heb ik het wel voor gezien. Heb hem destijds beluisterd via luisterpaal.

Ik geef dit album een 2,0*.

Gregson
De eerste twee albums vind ik nog steeds erg goed, maar deze vind ik ook stukken minder. Echter, een 3 vond ik netjes.

Ik luister dit nooit meer. Halfje weg.

Een van de weinige brit-pop bandjes die ik nog wel is luister. Was vroeger wel echt fan van hun eerste album. Maar naarmate ik steeds meer naar electro ging luisteren en brit-pop een beetje achter me liet ben ik het steeds minder gaan luisteren. Toen ben ik vorig jaar naar hun vorige album gaan luisteren en vond het weer helemaal top. Daarom ben ik uiteindelijk deze ook maar gaan luisteren, en ik moet zeggen het valt me niet tegen. Niet heel vernieuwend ofzo maar wel gewoon lekker Maximo Park. Ze hebben een fijne eigen sound, wat denk ik vooral komt door de eigenzinnige stem van de zanger. Maar goed prima albumpje dus, en het luistert lekker weg.

Laat ik van tevoren zeggen dat ik best wel fan van Maximo Park ben...

Ik heb gisteren de special edition van deze plaat gekocht, deze bevat de DVD 'Monument'. Die gasten hebben echt humor, de weinige lyrics die ik kan begrijpen zijn erg grappig...
Daarnaast hebben ze live echt een enorme energie, ik kan me voorstellen dat dat een groot feestje moet zijn!

Het schijnt dat ze op dit moment met het opnemen van een nieuwe plaat bezig zijn...

avatar van Madjack71
Ik heb pas sinds kort kennis gemaakt met de muziek van Maximo Park en werd daardoor prettig verrast. Opvolger Quicken the Heart was dan ook weer een logische keuze om te luisteren. Het trekt allemaal wat snel aan mij voorbij, maar goed gezien de tijdsduur is dat ook niet zo gek, maar blijft iets minder hangen als diens voorganger. De stijl, zang en tempo spreken mij wel aan, dus zal het ws. niet bij dit album eindigen.

avatar van otherfool
Maxïmo Park blijft toch een leuk bandje met fijne 3 minuten-niks-aan-de-hand nummertjes die je zelfs de eerste keer al weet mee te brullen. Op dit derde album lijkt de puf er alleen wel een beetje uit te zijn na de eerste 4 (sterke) nummers. Maar ach, voor een vrolijk half uurtje kun je ook deze weer ongestraft opzetten.