gerre schreef:
kaiser chiefs, franz ferdinand, bloc party, artic monkeys binnenkort. de 1 is al kwalitatiever dan de andere maar allen werden ze gehyped bij het eerste album. en ik moet zeggen dat van al deze bands ook hun debuut effectief het beste is.
Bij Bloc Party, Arctic Monkeys en Maxïmo Park vind ik het 2e album toch echt beter dan het debuut.
Over Kaiser Chiefs en Franz Ferdinand kan ik geen oordeel vellen omdat ik er bijna nooit naar luister.
En een dringende oproep aan iedereen.
Willen jullie Bloc Party niet in dit soort rijtjes zetten (ze hebben meer gemaakt dan Banquet en Helicopter
).
Volgens mij hebben ze inmiddels wel bewezen meer te zijn dan het zoveelste gitaarbandje, zelfs als die bandjes zo leuk zijn als Maxïmo Park.
Quicken the Heart is wel een kleine tegenvaller na het in mijn ogen erg geslaagde Our Earthly Pleasures.
Op zich liggen bijna alle nummers goed in het gehoor.
Ik mis alleen een nummer á la Books From Boxes, iets dat het album net dat beetje extra glans geeft.
Dit neemt niet weg dat het een vermakelijk album blijft, vol meebrullertjes zoals Calm en In Another World.
Kijk al uit naar Lowlands