Lindstrøm & Prins Thomas - II (2009)

Noorwegen
Electronic
Label: Eskimo

1. Cisco (7:31)
  2. Rothaus (9:00)
  3. For ett Slikk og Ingenting (8:55)
  4. Rett på (6:19)
  5. Skal Vi Prøve Nå? (9:47)
  6. Gudene Vet + Snutt (8:24)
  7. Note I Love You + 100 (11:26)
  8. Flue på Veggen (13:03)
avatar van luc011190
benieuwd....

khonnor
en weer een heerlijke plaat

lekker relaxte cocktail-space-funk-lounge-disco.

zeker zalig op een zomerse zonnige dag....

tuktak
Ik maak er dan nog progressive cocktail-space-funk-lounge-disco van
De opbouw van de tracks, met muzikale wisselingen en zijspoortjes, waar lang de tijd voor wordt genomen typeert lindstrom sowieso, en op deze plaat is dat niet anders.

De zorgvuldig gekozen instrumenten neigen continu naar kitsch (het keyboardje in track 3 bv), maar door de gelaagdheid blijft het altijd hoogwaardig klinken.
Verder is dit album weer erg prettig door het geslaagde gebruik van live instrumenten en synths door elkaar heen. Weinig artiesten die dit naar mijn idee zo smooth in elkaar kunnen laten vloeien zodat het ook echt een eenheid blijft.

Al met al is de power van royksopp de scandinavische lenteplaat, en is deze lindstrom en prins thomas alvast de aankoop voor de zwoele zomer van 2009.
hip en retro tegelijk, kwalitatief goed, en relaxed, wat wil je nog meer.

Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat mijn favoriete segment van deze cd is

Ik kan me ook niet anders dan aansluiten bij tuktak, daarbij wil ik wel toevoegen dat ik heel erg benieuwd ben hoe dit daadwerkelijk live zou klinken. Kortom, Hans-Peter en Thomas, please start a live band

Ik durf bijna geen negatieve comment te plaatsen om jullie lol niet te verpesten (maar dat doe ik er vast niet mee), maar ik vind 'm niks aan. Het solowerk van Lindstrom zelf vorig jaar vond ik prachtig, deze stijl muziek kan ik ook zeker waarderen maar hier zit niks in wat mij verrast of verblijd doet opvieren. Het dreutelt. En dat is jammer.

Magoe, neemt niet weg dat dit op de achtergrond, met een boek in de zon, best fijn is.

Ik vond deze cd bij de eerste twee luisterbeurten ook niets om over naar huis te schrijven. Blijkt dat ik 'm toch nog maar een nieuwe kans moet geven, jullie reviews lezende...

avatar van andnino
Nu voor de tweede keer aan t luisteren op de luisterpaal. Bevalt prima, al is het niet heel spectaculair. Als achtergrondmuziek in ieder geval zeer geschikt.

Ik hoor toch liever het solowerk van beide heren. Luister de laatste EP van Prins Thomas maar eens...