The Lemonheads - Varshons (2009)

Label: The End

1. I Just Can't Take It Anymore (3:01)
  2. Fragile (1:19)
  3. Layin' Up with Linda (2:17)
  4. Waiting Around to Die (2:22)
  5. The Green Fuz (2:51)
  6. Yesterlove (4:30)
  7. Dirty Robot (3:29)

met Kate Moss

8. Dandelion Seeds (3:31)
  9. New Mexico (3:40)
  10. Hey, That's No Way to Say Goodbye (3:04)

met Liv Tyler

11. Beautiful (3:45)
nijme255@adsl
Bestaat dat bandje met Evan Dando als voorman nog?
Hadden in de 90's een goede periode met smaakvolle albums als Come On Feel... en Shame About Ray. Even checken derhalve...

avatar van thebestfreaks
1. "I Just Can't Take It Anymore" (Gram Parsons)
2. "Fragile" (Wire)
3. "Layin' Up With Linda" (G.G. Allin)
4. "Waiting Around To Die" (Townes Van Zandt)
5. "Green Fuz" (Randy Alvey & Green Fuz)
6. "Yesterlove" (Sam Gopal)
7. "Dirty Robot" v/ Kate Moss (Arling & Cameron)
8. "Dandelion Seeds" (July)
9. "Mexico" (Fuckemos)
10. "Hey, That's No Way To Say Goodbye" f/ Liv Tyler (Leonard Cohen)
11. "Beautiful" (Linda Perry)

Een verrassende keuze nummers op deze korte cd (33min), maar Parsons ontbreekt natuurlijk niet. Dando doet hier weer zijn eigen ding, en over het algemeen kan ik hem echt waarderen, maar deze keer kan het me niet echt boeien. Er staan zeker prima versies tussen hoor (de Cohen-cover), maar echt ook mindere nummers (bv Dirty Robot). De cd wordt leuk afgesloten met de Christina Aguilera-cover

rubi
In eerste instantie blij verrast een nieuwe CD van The Lemonheads te zien bij 3voor12

Helaas is de CD van een heel andere kwaliteit dan de voorgangers.

Anderzijds blij desbetreffende CD niet eerder tegen te zijn gekomen bij de platenboer daar dit èèn van de bands is waar ik normaal gesproken blindelings een nieuw album van zou kopen.

avatar van thelion
Eigenlijk best wel een lekker album...... haalt het niet bij hun vroege jaren 90 werk, maar dit album is zeker niet slecht of ondermaats.

Beetje alt. Countrey en wat pop rock invloeden en zelfs dance invloeden (Dirty Robot).

tondeman
Vind hem best wel erg lekker eigenlijk. Covers goed gekozen en misschien is dat op zich al het halve werk.. denk ik dan (ja op ''Beautiful'' na ) . Favorieten dusver het prachtig Hazlewoodiaanse "Mexico'' (wie/wat is Fuckemos!?) en de cover van Townes. Weet zich toch behoorlijk te redden in de meer rootsy stijlen vind ik, die Dando. Vind ook Dirty Robot wel leuk, breekt het album lekker. En Kate Moss

avatar van Ducoz
k ga er toch eens achteraan

avatar van frolunda
Ik heb een kaartje voor hun concert van volgend jaar maar hier wordt ik nu niet echt enthousiast van.
Ook omdat hun nieuwe album wat in februari verschijnt hier een vervolg op is.

“Can’t Forget” (Yo La Tengo)
“Settled Down Like Rain” (The Jayhawks)
“Old Man Blank” (Bevis Frond)
“Things” (Paul Westerberg)
“Speed Of The Sound Of Loneliness” (John Prine)
“Abandoned” (Lucinda Williams)
“Now and Then” (Natural Child)
“Magnet” (NRBQ)
“Round Here” (Florida Georgia Line)
“TAQN” (The Eyes)
“Unfamiliar” (The GiveGoods)
“Straight To You” (Nick Cave & The Bad Seeds)
“Take It Easy” (Eagles)

Geen idee wat ik daar van moet verwachten,maar mijn verwachtingen zijn niet al te hoog gespannen.