Grand Puba - RetroActive (2009)

Label: Babygrande

1. I See Dead People (4:26)

met Rell en Lord Jamar

2. Hunny (4:04)
  3. It Is What It Is (5:03)

met Tiffini Davis

4. Get That Money (3:22)
  5. How Long? (3:53)
  6. Good to Go (2:21)

met Q-Tip

7. Same Old Drama (1:29)

met Large Professor

8. This Joint Right Here (3:17)

met Kid Capri

9. Go Hard (3:35)

met Talee

10. Reality Check (3:09)

met Sarah Martinez

11. Cold Cold World (4:31)

met Khadija Mohammad

12. Smile (Outro) (1:55)

met Big Phil

13. The Joint Right Here [Remix] (3:23)

met Kid Capri, Sadat X en Lord Jamar

avatar van Rhythm & Poetry
De comeback van Grand Puba, op een verrassend label: Babygrande. Dit label doet de laatste tijd geen goede zaken en de albums die gereleased worden zijn toch weinig bijzonder. Retroactive, alhoewel zeker niet slecht, hoort daar ook bij. Hier en daar gaat er een refreintje de mist in, zijn de raps bij lange na niet altijd even goed en zijn de producties niet krachtig genoeg. Het straalt dus niet heel veel uit, een weinig bijzonder album. Echt slecht wordt het nergens en Q-Tip en Large Pro zorgen voor best leuke gastbijdrages.

avatar van FunkyMonk
Damn, idd wat een drollig album.
Enkel Good to go (met Q-tip) is goed. de rest klinkt allemaal erg magertjes.
Nietmeer de Puba van '2000'.

avatar van Niek
FunkyMonk schreef:
Enkel Good to go (met Q-tip) is goed.
Logisch .

avatar van Niek
Op HHL krijgt dit 4 sterren..

avatar van thomzi50
Smaken, hè, smaken..

RedLightCityBoy
Sterk album van Grand Puba hoor! Zeker een strakke comeback. Producties vind ik bijna allemaal goed en ook Puba is het rappen nog niet verleerd. Het album vormt zeker een goede eenheid. Alles lijkt qua sfeer op elkaar, en dat vind ik sterk gedaan, maar ik denk dat andere dat eerder als te eentonig zien. Verder zijn er wel veel R&B refreintjes die niet altijd even goed zijn. Het zit net op het randje. Soms is het lekker, maar soms ook niet. Over het algemeen ben ik erg blij met RetroAvtive. Hunny verdiend een dikke pluim, wat een nummer! en verder zijn Good to Go en Go Hard erg lekker.