Biosphere - Wireless (2009)

Alternatieve titel: Live at the Arnofini, Bristol

Noorwegen
Electronic
Label: Touch

1. Pneuma (2:13)
  2. Shenzou (6:22)
  3. Birds Fly by Flapping Their Wings (6:45)
  4. Kobresia (6:37)
  5. When I Leave (6:20)
  6. Warmed by the Drift (7:23)
  7. The Things I Tell You (9:39)
  8. Moistened and Dried (3:07)
  9. Sherbrooke (6:11)
  10. Calais Ferryport (5:39)
  11. Pneuma II (1:56)
avatar van Nakur
Toffe liveplaat die zich goed laat beluisteren als een Best-Of, gezien de kraakheldere productie. Het is namelijk niet te horen dat het live is. Gelukkig zitten de nummers net even anders in de mix, waardoor het toch een aanrader blijft voor Biosphere fans.

yorgos.dalman
Inderdaad een soort Best-of. Meer dan aardig, maar mist (uiteraard) wel het epische, het monumentale van een hele Substrata-plaat bijvoorbeeld.

Hetzelfde geldt in wezen precies voor de live cd The Luminous Experience van de zweedse eenmansformatie Raison d'Etre. Een meer dan aardige introductie, maar geen muzikaal monument.

Wanneer volgt Arcana?

Gregson
Inderdaad een mooie liveopname. Sommige nummers zijn anders dan de studio versie wat ik erg mooi vind. In 2002 heb ik Biosphere live gezien. Hij zat op een vissersstoeltje en op een tafeltje had hij een laptopje staan en dat was het. Heel apart .

avatar van Nakur
Wat is When I Leave toch een fantastrische livetrack. Dat vind ik zeker het beste nummer van de cd. Vreemd genoeg is dat ook een van de weinige ritmische Biosphere tracks.

Mr.Bungle
Schitterende live-plaat,mist idd het gevoel van een volwaardig Biosphere album,maar desondanks vind ik het echt heel erg mooi,hij heeft de songs eruit gepikt die live de meest impact hebben,geniale tracklist, zwaar irritant dat je elk nummer iemand hoort hoesten..wel zeker must-have voor de Biosphere fan.

avatar van Broem
Ik ken het volledig werk van Biosphere onvoldoende om echt een verschil op te merken met de studio versies van de nummers op dit live album. Ik hoor trouwens niet dat het live is opgenomen. Ben wel nieuwsgierig onder welke omstandigheden dit is opgenomen. Ik hoor geen publiek.

Over het album niks dan lof. Heerlijke donkere tracks die je snel in een soort van trance brengen waardoor ik het album intens beleefd. Nu met een hoofdtelefoon op en wellicht is dat de beste manier om dit soort muziek binnen te laten komen. Bijzondere stijl heeft die Geir toch.