Paramore - Brand New Eyes (2009)

Rock / Punk
Label: Fueled by Ramen

1. Careful (3:50)
  2. Ignorance (3:39)
  3. Playing God (3:03)
  4. Brick by Boring Brick (4:14)
  5. Turn It Off (4:20)
  6. The Only Exception (4:28)
  7. Feeling Sorry (3:05)
  8. Looking Up (3:29)
  9. Where the Lines Overlap (3:19)
  10. Misguided Ghosts (3:02)
  11. All I Wanted (3:48)
  12. Decode * (4:22)
avatar van Leander1991
1,0
slechte gitaarpartijtjes, inspiratieloze zang, tekstueel verzuipen ze in naïef puber poëtisch gejammer. Muziekaal zet ik deze groep op de zelfde lijn als tokio hotel maar dan met een iets frisser imago. Enfin: ik vond het niet al te best. Te mijden.

avatar van lowieke
1 * omdat het al een stuk beter is dan de cliché crap in de top 40.
1.5 * omdat ze mooi is.

avatar van Leander1991
1,0
lowieke schreef:
1 * omdat het al een stuk beter is dan de cliché crap in de top 40.
1.5 * omdat ze mooi is.

dit is cliché crap in de top 40, alleen vermomd door gitaren

Joy
als dat mens nou eens wat gedoseerder ging zingen ipv alles te schreeuwen dan wordt het wellicht nog wat

niet slecht, niet goed, matig, maar anders

Leander1991 schreef:

dit is cliché crap in de top 40, alleen vermomd door gitaren

Na dat is onzin. Zij kan wel redelijk zingen. En er zijn wel een paar nummers die gewoon wel leuk klinken.

avatar van lowieke
Waarom ben ik in godsnaam een band als Paramore aan het verdedigen???

avatar van stoepkrijt
lowieke schreef:
Waarom ben ik in godsnaam een band als Paramore aan het verdedigen???

Omdat je het lang zo slecht nog niet vindt

avatar van gherdt
Favoriet hier onder de afwas en het kokkerelen......God knows this world doesn´t need another band. But what a waste it would have been!

!Rebecca!
ik vind paramore wel leuk, alleen jammer dat ze perse van deze band een soundtrack van twilight moeten maken (decode.)
als ik op YouTube de reacties lees krijg je dingen als: 'I LOVE EDWARD' of 'TWILIGHT=COOL

!Rebecca!
oh, sorry, drukte op de verkeerde knop, ik vind dat dus echt heel dom, hersenloze meiden die niet naar het liedje zelf luisteren, maar naar de acteur kijken en kwijlen.

avatar van Eline_x3
!Rebecca! schreef:

jha das wel waar maar ik vind het persoonlijk me niet storen want ik vind gewoon het liedje super. ik denk dat het paramore ook wel vooruit geholpen heeft en op de kaart heeft gezet. veel mensen kenden paramore niet voor decode

!Rebecca!
oja, op youtube vond ik de beste hersenloze griet deze wel:
'I sleep with a pillow of edward cullen...' terwijl het een liedje van paramore is, en de acteur helemaal niet zoveel terugkomt in de clip.
ik wil de twilight fans niet beledigen hoor, maar sommigen slaan echt door.

avatar van Eline_x3
niet dat ik zo'n twilight fan ben hoor
maar inderdaad sommigen overdrijven er echt wel te hard mee
dat zie je ook bij muziekgroepen

Hunter
@ Eline_x3 & !Rebecca!
De soundtrack is van Paramore VOOR Twilight, lijkt me dus logisch dat Twilightfans die soundtrack luisteren en ook gaan praten over de film, jammer van de hype rondom Paramore, het scherpe randje is er wel vanaf ik zou dit nu eerder Pop rock noemen ipv Punk want als dit punk zou zijn waar zijn de politieke teksten en de scherpe gitaren en de schreeuwzang dan?

De zangeres vind ik niet slecht, jammer dat ze bij deze band zit. ik denk dat ze beter is alleen. het nummer met B.O.B zingt ze het refrein.. hoewel de tekst erg slecht is zingt ze wel redelijk

avatar van Jumperjack
@hunter, punk heeft niets met politiek te maken. The Ramones hebben ook nooit over politiek gezongen en zijn toch The Godfathers of punk. Ik vind Paramore wel degelijk punk en veel beter dan bands als Offspring, Blink 182, Good Charlotte etc. etc.
Paramore heeft grote aanhang onder tieners, maar is dat belangrijk?, voor mij niet, de muziek staat als een huis en zeker op Brand New Eyes is deze band in grote vorm. Ook live blijven ze ruimschoots overeind. Een 47 jarige Paramore fan!

avatar van niels94
Zeer leuke cd die ik erg graag beluister, met name All I Wanted is erg goed, leuk afwisselend, over het algemeen vrij hard met een paar rustige nummers ertussen.

avatar van Irish
In het begin vond ik het moeilijk om mij niet te ergeren aan de zang, terwijl Riot! toch wel een van mijn favoriete cd's is. Maar na een paar keer beluisteren kom ik tot de conclusie dat dit helemaal niet zo slecht is, een soort van powerpop/rock als je het een naam wilt geven.
Niet slecht maar ook niet baanbrekend. *3

avatar van Carolaah
Ik vind de singles wel leuk, al weet ik niet hoe lang ze 'houdbaar' zijn..
Denk dat het op langer termijn wat verveeld.
The only exception is zo heerlijk zoet

avatar van R2DeepThroat
Paramore in twee gesplitst. Twee verlaten de band.

avatar van Noki
Elke keer vraag ik me af waarom ik deze CD heb aangeschaft. Vind de zangeres erg schreeuwerig. The only exception maakt het nog enigszins de moeite waard. En ook de bonustrack Decode geeft nog enige voldoening.

Sectumsempra
Ik ben niet dol op deze CD. Vind de bonustrack goed gevonden, decode. Jammer dat het zo verkloot wordt door Twilight.
Ik lees de boeken, maar meer ook niet.

avatar van Nick4
'Brand New Eyes' bevat net als zijn voorganger als twee heerlijke nummers, een paar in de categorie 'leuk', maar de rest is gewoonweg niet bijzonder. Er zit duidelijk potentie in deze band, want met nummers als Ignorance en The Only Exception laten ze zien lekkere pop/rock nummers te kunnen schrijven, maar het blijft verder voor een groot deel hangen in middelmatige, nietszeggende nummers. Desalniettemin kan ik me prima vermaken met een half album hiervan. 3*

avatar van LPjoris
dit is toch een vrij goeie band vind ik, niet echt iets op aan te merken, leuke gitaarriffs... en dat de tekst inspiratieloos is, is ook maar zever vind ik. de tekst in turn it off vind ik wel goed gevonden. ze kunnen nog niet tippen aan de punkrockheroes als green day en blink 182, maar ik zou ze zeker nog niet afschrijven als punkrockband. zeker niet met de nieuwe single, monster!!!

avatar van Mitsiooh
Uuhm deze band en vooral deze cd zijn geweldig. echt iedereen die het hier gelijk afstempeld als slechte puberrock. ik haat dat soort mensen. sorry maar gewoon een dikke haat. hartstikke beel critici gaven niet meer dan lof over deze cd en dan doet iedereen hier alsof ze t beter weten. haha. wss allemaal ouwe mensen die terugverlangen naar tijden van michael jackson z( die was pas inspiratieloos!!!)

TimZor
Een aantal nummers zijn zeker meer dan de moeite waard zoals: The only exception, All i Wanted en de bonustrack Decode maar voor de rest simpele gitaar liedjes die er nergens uitschieten. Net geen voldoende.

avatar van Kondoro0614
Ene keer is ze een blondine, dan heeft ze oranje haar dan weer Roze hmmm?

avatar van Shelter
Ik vind dit wel een leuke band, zangeres heeft wel power in haar stem en klinkt gewoon ok.
Tekstueel niet echt op gelet eerlijk gezegd, ik vind deze band meer een fijne sound hebben.
Ik vind het overigens verre van punk, eerder rock met wat punk invloedjes. Punk voor mij is NOFX, Penywise, Bad Religion etc. Green Day en Blink 182 zijn ook al meer naar de pop toe, maar vind de vergelijking niet echt kloppen.
Hoe de dame er verder uit ziet interesseert mij niet want ik luister naar muziek, zie het niet

TimZor
Zo zie je maar hoe een eerste indruk soms kan wijzigen, kreeg hem van de week niet uit mijn auto vandaan zo lekker klonk het. Vandaar ook meteen een wijziging aangebracht van 2,5 naar 3,5