Freda Payne - Reaching Out (1973)

Soul / Pop

8. Rainy Days and Mondays
  9. If You Go Away
  10. Right Back Where I Started From
avatar van Angelo
Freda Payne heeft eigenlijk maar één grote hit in haar carrière gehad: ‘Band of gold’. Toch heeft deze vrouw veel singles en albums uitgebracht. ‘Reachin out’ werd echter een flop en de enige single die van dit album werd genomen, ‘Two wrongs don’t make a right’ ging hetzelfde lot tegoemoet. Dat dit album geen succes werd valt enigszins te verklaren door het materiaal; het eerste gedeelte is ronduit zwak. Pas vanaf nummer vijf wordt het album beter. Dankzij de laatste zes nummers zit er een krappe voldoende in. ‘Reachin out’ is voor een album uit die tijd wat aan de gladde kant en lijkt zo nu en dan (lichte) sporen van de latere R&B te bevatten. Hoogtepunt op deze plaat is 'Mother misery's favorite child'.