Now This Is Music 9 (1988)

Label: EVA

1. U2 - Desire (3:00)
  2. Duran Duran - I Don't Want Your Love (4:05)
  3. Womack & Womack - Teardrops (5:05)
  4. Ziggy Marley - Tomorrow People (3:35)
  5. Whitney Houston - Love Will Save the Day (4:25)
  6. Milli Vanilli - Girl You Know It's True (4:15)
  7. Bobby McFerrin - Don't Worry Be Happy (3:55)
  8. Will Downing - A Love Supreme (4:51)
  9. Taylor Dayne - Prove Your Love (3:29)
  10. UB40 - Where Did I Go Wrong (3:49)
  11. Brother Beyond - The Harder I Try (3:30)
  12. Jermaine Stewart - Get Lucky (3:46)
  13. Inner City - Big Fun (3:26)
  14. Maxi Priest - Wild World (3:32)
  15. Londonbeat - Failing in Love Again (2:34)
  16. Melissa Etheridge - Bring Me Some Water (4:16)
  17. Fairground Attraction - Perfect (3:39)
  18. The Christians - Harvest for the World (3:55)
1,5
Quelle horreur.............. toen ik 18 was vond ik het overgrote merendeel van deze nummers al niks en dat vind ik nu ik 39 ben nog steeds niet. Ik kom maar met moeite aan 3 nummers om aan te vinken.....

avatar van musicfriek
Ik vind dat erg meevallen. Tracks 5 en 6 vind ik de enige mindere songs, de rest vind ik nog prima popsongs.

1,5
Ik luister nu geen radio meer dus ik kan niet echt een zinnige bijdrage leveren aan het topic 'Welk nummer op de radio haalt nou het bloed onder je nagels vandaan?'
Mocht dit in 1988 hebben bestaan dan had ik zeer veel nummers van deze verzamelaar kunnen noemen. Wat had ik er een hekel aan toen (en nu nog steeds). Dit waren precies de popsongs uit die tijd waar ik helemaal niks mee had.
Onze smaken verschilden blijkbaar behoorlijk in die tijd

Overigens is dit een zeer langlopende serie en ook erg uitgebreid: ik wens je succes met toevoegen!

avatar van musicfriek
Alle delen staan er nu op dacht ik. Volgens mij loopt de serie tot nummer 11.

1,5
Ik denk dat ik in de war ben met de engelse serie Now Music.

avatar van musicfriek
Denk het ook. 11 was de laatste in deze serie en toen ging men over op die bekende The Greatest Hits cd's die in 1990 begon (EVA en Magnum).

avatar van LucM
Tja, wie hiervan al niets goed vindt raad ik aan om niet de huidige top-40 of de Hitzone-reeks te beluisteren, je zou een hartaanval kunnen krijgen.
3 nummers hieruit vind ik prima : U2, Womack & Womack en Fairground Attraction. Ziggy Marley, UB 40 en Melissa Etheridge vind ik hier ook nog behoorlijk maar de meeste andere nummers boeien mij weinig of niets (maar een hekel hebben is nog wat anders).

Ik ben eigenlijk niet zo in deze muziek geïnteresseerd, maar ik wil deze LP wel een keer op de rommelmarkt kopen puur om de hele serie compleet te krijgen.

Ik heb nu de (dubbel) Lp. Die duurt geloof ik langer dan de tracklist van de CD zoals die hierboven aangegeven staat. De dubbel-Lp heeft 6 nummers méér, waaronder het goede nummer the Age of Reason van John Farnham.

avatar van bikkel2
1988 , een weinig echt relavant popjaar . De hitparade werd bestookt door vooral (achteraf) eendagvliegen , daarom staat hier te weinig echt memorabel werk op .
U2 spettert wel lekker met Desire , de eerste single van hun album Rattle & Hum. Ook Womack & Womack maakten 1 van de leukste singles van dat jaar , die ook nu nog de moeite waard is om te beluisteren .
Whitney Houston , toen nog op het rechte pad kon nog nog mooi zingen en de opmars van het duo Milli Vanilli was in volle gang , voor eventjes .
UB 40 's Where Did I Go Wrong hobbeld op hun kenmerkende wijze lekker door , maar de echt verdere leukere nummers vinden we pas op het einde . Melissa Etheridge was toen nog een nieuweling en viel op door haar oprechte rock , fijn nummer ook Bring Me Some Water .
Perfect is gewoon een lekker niets aan de hand liedje van het verder in de vergetelheid geraakte Fairground Attraction .
The Christians (ook niet bepaald een schoolvoorbeeld van een band die een rooskleurige toekomst voor de boeg had .) sluiten het waardig af .
Te magere oogst voor een kwalitetief sterk hitparadejaar .

avatar van musician
Ik ben het grotendeels wel eens met mijn voorganger. Toch is er best wel goede muziek te vinden uit 1988, alleen staat het niet op deze Now this is music 9. Wat er wel op staat is misschien relevanter inzake de hitlijst in die tijd.

Aan de andere kant, waar zijn 1988 classics als Everywhere (Fleetwood mac), Stop loving you (Toto) of Fast car van Tracy Chapman?

avatar van bikkel2
Ja , daar noem je wat liedjes . Ik heb er ook niet meer zo'n beeld van . Ik herinner het mij bepaald niet als een echt positief muziekjaar .