VanVelzen - Hear Me Out (2009)

Label: T2

1. I'm Here (3:42)
  2. Crawl (4:00)
  3. When Summer Ends (3:35)
  4. Was It Worth It? (4:29)
  5. Anything Is Possible (3:30)
  6. Other Side of Me (3:08)
  7. Bigger Heart (3:38)
  8. Hear Me Out (5:06)
  9. Broken Tonight (6:06)

met Armin van Buuren

avatar van dennisversteeg
Ondanks dat VanVelzen hier op MuMe over het algemeen nogal slechte kritieken krijgt, wil ik toch even melden dat dit (en het bijbehorende, net iets mindere Take Me Out) een prima plaat is. VanVelzen is een zeer goede muzikant en de liedjes klinken verzorgd.

De nummers blijven allemaal wel veilig binnen de geldende popgrenzen en niet alle nummers hebben evenveel karakter.

De DVD Paradiso Live die bij dit album zit laat veel beter zien dat VanVelzen een rasmuzikant en entertainer is. Hier wordt er meer risico genomen en dat komt de nummers ten goede.

Hopelijk weet hij voor een volgend album deze live-energie goed over te zetten naar de plaat.

avatar van Emile93
1,5
Ik luister nog steeds graag naar When Summer Ends maar de rest vind ik absoluut niet bijzonder.